Shimano LX Dual Control fékváltó kar

11 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.1]
  • Modellév: 2006 (frissítve: 2007.05.)
  • Listaár: 40.000 Ft

HASONLÓ fékváltó kar TERMÉKEK




sziklánülö avatar
86 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 2000-4000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

2 évvel ezelőtt már használtam a Deore változatot,és akkor megfogadtam,hogy dual-t soha többé.De hát ember tervez.....Az bowdenes LX-et  igen lepattant állapotban vettem,igen olcsón.Lutri volt.De a régi gazda megesküdött,hogy műszakilag egyben van.Igaza volt.Szétszedés,takaritás,zsirzás,csiszólás után festés matt fekete szinre (Maestro matt fekete)A fékkarok karbon mintázatú fóliával bevonva.Igy felújtva már tökéletesen működik.A fékkar 2 ujjas,kényelmes,igen merev.Semmi nyúlás,lötyögés,zörgés.Pedig az elődöm adott a karnak rendesen,de igy sem tudta hazavágni.Tárcsafékkel használom,csak országúton,nincs panaszom a fékhatásra.A váltást megfelelőnek mondanám.De semmiféleképpen sem kiemelkedő.A hátsóváltó kezelése mindkét irányba könnyű,sima ügy,nincs holtjáték,se nyúlás( SIS-SP41 bowdenház,köszörült bowden,XT váltó)Az első váltás már érdekesebb...Lejjebb irok róla.Hamar meglehet szokni a Dual fékváltást.Több fogásból,akár az  új végekkel is tehetjük.Szerencsés helyzetből adódóan,én még a szarvról is tudok mindkét oldalon lefelé,és a hátsón akár felfelé is váltan.Hogy mennyire birja az eséseket?Nem tudom,nem is szeretném megtudni.A kialakitása miatt talán könnyebben átvészelne egy borulást.Persze,milyen szerencsétlenül esünk....Az oldó pótkar könnyen leszerelhető(a Deore-nél simán beszakadt minkét csavar..),ha nem érezzük szükségét,hiszen a váltókarral fékezünk és egyben váltunk is.Én fent hagytam őket,mikor fáradt az ember jól jönnek... A fékkar távolságot az imbuszkulcsos csavarokkal könnyen a kezünk méretéhez igazithatjuk.A bowdenek cseréje egyszerű,könnyen kivitelezhető.A váltók finom beállitás a könnyen forgatható bowdenfeszesség állító csavaroknak köszönhetően gyorsan megvan.

Hátrány

-Az ára.Pont ezért vettem használtan,mert az új ára nevetséges...

-A műanyag fedél igen könnyen sérül,ami köszönhető a kiálló helyzetének is.

-Az első(átdobó) váltó felrakása a nagy tányérra alapból emberes,de lehet rajta javitani,úgy 30-40 %-ot.(lejjebb)

-Amint már leirtam a Deore-nál is, a váltás hatékonysága,semmivel sem jobb mint egy jó minőségű rapidfire megoldású váltókarnál.

-A "pót" oldókarok nagy kezű embereknek útban lehetnek.Nekem nincs nagy kezem,de igy is meg kellett szokni az állandó nem kivánatos érintkezést.

 

Tapasztalat

Az első váltó nagy tányérra való nehézkes "felrakásán" igy tudtam javitani :

-Csak köszörült bowden, SIS-SP41 bowdenház.

-Én, ,alul húzós átdobót(XT top swing) használok.Amihez gyárilag van beállitva a bowdwen vezető(hajtóműház alján).Már a rapidfire váltókarnál is éreztem egyfajta "szóritást" ,dőrzsőlést.A dual-nál már ez igen idegesitően jelentkezett.A bowdenvezető sin helyzetéből adódóan(nem egyenesen haladt át rajta a bowden)lefogta a bowdent,akadályozva annak sima működését.A bowdenvezető két különböző irányú "sin" oldalból állt.Leszereltem,megforditottam,az akadályozó "sint" levágtam(muszáj volt,másképp nem fért el a hajtóműházon),és a  simán megvezető "sint" hagytam meg.Teleraktam zsirral.A dőrzsőlés,lefogás érzés megszűnt,simán jár benne a bowden.Szerintem legalább 40 százalékkal könnyebb lett a felfelé váltás.Ami,ennél e rendszernél nem elhanyagolható...

Erre ajánlom

Ha valami mást akarsz mint a rapid,vagy egyéb régi váltás technika.Hamar meglehet szokni a fékkarváltás.Ha jó minőségi cuccokkal épited össze(A rapifire nem ilyen kényes),akkor egy élvezetes technikájú rendszered lesz.Gyors pontos váltás,merev,stabil fékezés.

Ennyiért vettem
10000
Csatolt képek
Shimano LX Dual Control  2009 fékváltó kar
Shimano LX Dual Control  2009 fékváltó kar
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Shimano logó

Shimano márka bemutatás

"Küldetés: A természet, és a minket körülvevő világ élvezete által elősegíteni az egészséget és boldogságot."

A Shimano-t 1921-ben alapította Shozaburo Shimano, és kezdetben kerékpár szabadonfutók gyártásával foglalkozott. Mára a globális kerékpárpiac 50%-át birtokló óriásvállalattá nőtte ki magát. Gyárt hajtás és fékrendszereket, kerekeket, pedálokat, országúti, hegyi és hibrid kerékpárokba, mindezt felhasználás szerint rendezett készletek formájában. Kínálatukban találhatóak kifejezetten kezdő és hobbikerékpárosok számára készült alkatrészek, illetve a versenyek élmezőnyét kiszolgáló rendszerek is.

A kerékpáros területen kívül horgász felszerelések és egyéb, pl. snowboard alkatrészek gyártásával is foglalkozik.

A Shimano márkához köthetőek, olyan kerékpár-történelmileg mérföldkőnek számító újítások, mint a pozícionált váltás (egy kattintással egy fokozat), a középrésszel egybeintegrált hajtómű, vagy a patentpedál (SPD). Hozzá fűzhető továbbá a hegyikerékpárok kifejlődésének egy fontos állomása, az első kifejezetten MTB szett, a Deore XT 1982-es piacra dobása is.

A Shimano mind a mai napig az elérhető árú magas minőség definíciója. Jelentős előnyt szerzett kezdeti ellenfelével a Suntourral szemben, és piaci pozícióját megtartotta manapság is az amerikai Sram előretörése mellett.