Shimano Tourney fékváltó kar

11 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.0]
  • Modellév:
    2020
    (frissítve: 2020.02.)
  • Listaár: 6.600 Ft

logo
42 bolt értékelés:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
A terméket FUTÁRRAL vagy a Bp., III., Pacsirtamező u. 16. szám alatti üzletünkben kaphatod meg!
Shimano Tourney, 2020-es
4.990 Ft

HASONLÓ fékváltó kar TERMÉKEK



1-11 (11 vélemény)
Rendezés

Pumpkin avatar
29 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Szép kivitelezés, remekül olvasható és kezelhető szerkezet a Shimano Tourney.

Hátrány

Talán csak annyi hogy nem fémből készült.

Tapasztalat

Igazából attól függ milyen bringára rakjuk, de véleményem szerint szinte bárhol üzemképes.

Erre ajánlom

Kezdő XC, kezdő 4X, városba.

Ennyiért vettem
bringához járt
4 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

zoli6 avatar
48 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Gyors,hatékony váltó, fék is elég jó
Az egész szerkezet nagyon masszívan tart a kormányon!
 

Hátrány

Műanyag fékkar, műanyag sajnos a váltó háza is
Esés esetén valószínű törik .jobb esetben csak kopik..

Tapasztalat

Ha vigyáztok rá akkor hosszú élettartalma lesz! 

Erre ajánlom

Váltáshoz,fékezéshez...normál felhasználásra!

Ennyiért vettem
Bicajhoz járt
Csatolt képek
Shimano Tourney  2012 fékváltó kar
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

sinci avatar
15 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 83%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • ha pontosan be van álítva a váltó akkor gyorsan, pontosan és halkan vált ez a Shimano fékváltó kar
  • a váltó karok nagyon kézre (ujjra) állnak, kényelmes a fogásuk
  • a kijelzőn jól leolvashatóak a számok
  • jó fékerő a fékkarokon
Hátrány
  • szerintem kicsit nagyok a karok holtjátékai
  • az első lánckerékre nagyon hosszú úton és erősen kell nyomni a kart, hogy feldobja a láncot
  • lehetne fémből a fékkar, akkor talán kicsit merevebb lenne a Tourney
Tapasztalat

Én síma fitness kerékpáron, csak aszfalton használom, Eddig nagyon jól tette a dolgát, pontosan váltott, még nem hagyott cserben. Olcsó, ehhez képest jól néz ki és még pontosan is vált.

Erre ajánlom

trekking, fitness

Ennyiért vettem
5.500 Ft/ pár
Csatolt képek
Shimano Tourney fékváltó kar
Shimano Tourney fékváltó kar
6 olvasó 83%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

pistii88 avatar
9 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 3 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Én a bicóhoz kaptam meg vagyok vele nagyon elégedve meg többembertől is azt hallom hogy nálluk is minden oké vele tehát csak ajánlani tudom a Shimano Tourney-t :)

Hátrány

talán az hogy van hogy beleakad a kezem 

Erre ajánlom

Túrázgatás váromban hárkálás! 

Ennyiért vettem
Bicóhoz volt
Csatolt képek
Shimano Tourney  2012 fékváltó kar
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

bohoc avatar
3 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 3 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • Teszi a dolgát
  • Pontosan kapcsol a Tourney
  • Fékezésre is alkalmas a fékkar,  nem hajlik
  • Nekem kényelmes ez a Shimano fékváltó kar
  • Könnyen elérhető, nem akadnak össze az ujjaim
Hátrány
  • Talán az, hogy műanyag, de nem is érdekes...
Tapasztalat

E sorokat úgy írom, hogy első olyan kerékpárom, amit felnőtt fejjel tekrek és megfigyelek :)

Június elején vetem a biciklit, rajta volt a Shimano Tourney így megszoktam. Nincs vele semmi bajom a világon, számomra tökéletesen teszi a dolgát. Igaz én az a melóba járós, és onna haza meg néha strandra és bótba járos csávó vagyok, szóval az elvárásaim ennek megfeleőek, bár a sz.rt én sem szeretem.

Igen... aki ugrat, meg repül, meg pörög, meg hegyről ereszkedik a bringájával, annak tuti nem strapabíró, pláne ha oda veri párszor, de ne is várjon sokat egy 2000 forintos terméktől!

Erre ajánlom

Normális használatra, fel- és le kapcsolásra, meg fékezésre.

Ennyiért vettem
brinyón volt/van
Csatolt képek
Shimano Tourney fékváltó kar
Ő
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

maxwebber avatar
47 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 6 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
  • Shimano Acera fékkel nagyon jól fékez
  • A finomhangolókkal jól lehet állítgatni
  • A fékkaron kívül semmi nem kotyog rajta
  • Elég jó minőségü fémből rakták össze
  • A hátsó váltókar elég jó
  • Lehet hogy csak nálam van ez így de nekem egy fekete váltókaros példányom van és jól néz ki
Hátrány
  • A fékkar ha behúzod egy kicsit hajlik
  • A fékkar egy kicsit kotyog
  • A középső váltóhoz tartozó kar sokszor visszaugrik az előző fokozatba
  • Egy kicsit drága
Ennyiért vettem
5000 Ft
Csatolt képek
Shimano Tourney  2011 fékváltó kar
fekete váltókar!!
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

XCode avatar
169 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Olcsó, megbízható, tartós. Megfelelően működik minden hozzáillő, szabványos alkatrésszel, fékkel, váltóval. Némi tisztogatáson, kenésen és a szükséges beállításokon kívül figyelmet nem igényel.

Hátrány

Szereléséhez, a bowdenek befűzéséhez kicsit neki kell gyürkőzni (ne gondoljon senki dobpergéssel kísért mutatványra), ilyesmire azonban oly ritkán kerül sor, hogy csak a kákán is csomót keresők szólhatnak ellene. Nekik mondom a következőt is: a fokozatok kijelzője sötétben nem olvasható le; rettenetes kimondani: nincs háttérvilágítás!

Tapasztalat

A fékkarok annyira merevek, illetve rugalmasak, amennyire kell. Ha a fékek jól vannak beállítva, nem lehet a karokat eltörni, elhajlítani. Anyaguk talán üvegszál erősítésű műanyag, esetleg műanyag bevonattal ellátott fém, de semmi esetre sem főtt spagetti. Felnőtt ember elfogadható kényelemmel kezelheti őket. A bowden feszességét állító csavarok kifejezetten LEGO alkatrészre emlékeztetnek, minőségük azonban megfelelő, és feladatukat is tökéletesen ellátják. A fékbetétek kopását ki lehet velük egyenlíteni: nekem sohasem kellett magát a bowdent rövidebbre venni vagy kiereszteni. A karoknak némi holtjátékot mindenképpen biztosítani kell, elsősorban a hőmérséklet változásával kapcsolatos jelenségek miatt. A forgáspontok minősége megfelelő: emiatt semmi sem lötyög vagy zörög menet közben. A bowdenrögzítés kicsit felemásnak tűnik (és csakugyan: más modllekben más beállításokkal szolgál), de nincs semmi baj vele. A fékkarok nálam Shimano csereszabatos Logan V fékekkel működnek együtt. Ezzel kapcsolatban jó tudni, hogy a fékerő nagy mértékben függ a fékkar-féktest párosítástól. (A teljesítmény a fékkar által húzott bowdenhuzal hossza és a fékpillangók kialakításának függvényében változik.) A rossz párosítás elégtelen, illetve túl nagy erejű fékhatást eredményez, ami balesetveszélyes.

A váltókarok minőségével, méretezésével stb. szintén nincs baj. Elég erősek az ellátandó feladathoz, és amennyire lehet, jól vannak elrendezve, aránylag kényelmesen elérhetők. A bowden megeresztésére szolgáló rövidebb karok működésében nincs különbség, a bowden megfeszítésére szolgáló nagyobb karok azonban már eltérően működnek. Az első váltó karján nagyobbakat kell taszítani, a kart hosszabb ideig ütközésig nyomni a megfelelő működéshez (ez persze az első váltó működésének jellemzőiből következik). Erő nem sok kell a váltáshoz, egy esetet kivéve. Ha a láncot nagy erő terheli, hiába feszítjük a bowdent, az első váltó nem képes feladatát ellátni, csak a szerkezetet erőltetjük feleslegesen. (Nem lehet nagyobb lánckerékre váltani, ha a lánc megfeszül a terheléstől. Persze kicsire sem, de visszafelé a bowdent, illetve a terelőlemezeket rugó húzza, ezért ellenállást nem tapasztalunk.) Jól beállított váltóval, megfelelő feszességű bowdennel a váltás elfogadhatóan pontos, a váltók beállításához, a tökéletes eredményhez azonban szükség van némi kísérletezésre. A bowden feszességét állító csavar (ilyen csak az első váltó karjánál van) pontosan dolgozik, de ahhoz hogy forgatni tudjuk, kicsit el kell húzni a háztól. A karok kitérését beállító csavarokhoz (reach adjust) nemigen kell nyúlni. A váltókar szerkezete kifogástalanul, majdnem hangtalanul teszi a dolgát; a bowdent visszahúzó rugó kellően erős. A váltókarok nálam Shimano Tourney váltókkal működnek együtt, de a típus szerintem itt nemigen számít. Szabványos alkatrészekkel nem lehet gond, bármilyen gyártótól származzanak is. Pozicionált váltásnál majd mindig van fokozatokat kijelző megoldás: jelen esetben félkör alakú ablakocskák, bennük piros mutató. Eleinte furcsállottam ezt a kerékpáros műszerfalat, egy idő után azonban megbékéltem vele.

A Shimano Tourney fék-váltó kar gondosan megtervezett és kivitelezett, tartós szerkezetnek tűnik. Ha ütés érné, bizonyára megsérülne, talán helyrehozhatatlanul, a rendeltetésszerű használatot azonban bírja. Az időjárás viszontagságainak is ellenáll. Tartósságára nem lehet panaszom, egy év után nem változott észrevehetően sem a külseje, sem a működése. Nem hiszem, hogy matuzsálemi kort érne meg, de egyhamar nem is kell a pótlásán gondolkodnom.

Erre ajánlom

Elsősorban kezdő és hobbikerékpárosoknak készült, illetve városi és túrázó harcosoknak. Sokaknak nincs is ennél jobbra szüksége.

Ennyiért vettem
A bringa tartozéka
Csatolt képek
Shimano Tourney  2010 fékváltó kar
Három elöl
Shimano Tourney  2010 fékváltó kar
Hét hátul
Shimano Tourney  2010 fékváltó kar
Fék és váltó egyben
11 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

umbre avatar
25 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- olcsó
- ha jól be van állítva pontosan vált
- ár / érték arány
 

Hátrány

szinte műanyag az egész, ha esel biztos törik
kissé gagyi kinézet (bár ez szubjektív)
féket legalább 2 ujjal kell húzni (shimano altus)

Tapasztalat

Ilyen áron (kb. 2500 huf) tökéletes

Erre ajánlom

hobby város, xc

Ennyiért vettem
bringástól
Csatolt képek
Shimano Tourney  2010 fékváltó kar
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

krausz avatar
34 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 6 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny
  • kényelmes
  • műanyag a fékkar része de így legalább télen nem olyan hideg :D
  • teetszik rajta hogy fekete az egész és a váltókarja piros
Hátrány
  • szinte műanyag az egész, kicsit gagyi érzete van ennek hatására
  • első esésnél betört a kijelző
  • elég bonyolult mivel egyszer szétszedtem de 2 óra alatt sikerült összeraknom :D legalább rájöttem hogy elég bonyolult szerkezetek :D
Csatolt képek
Shimano Tourney  2010 fékváltó kar
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

pbiker avatar
40 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Jól néz ki, tartós, a váltás nagyon pontos vele 

Shimano

Hátrány

A fékkar hajlik, mivel műanyagból van, ezáltal a nyúlós érzésű v-fék még jobban elnyúlik a fékerő rovására

Tapasztalat

A Shimano acera-t vegyétek

Erre ajánlom

Ha valaki nem rendszeresen bringázik, vagy csak hébe-hóba eljárkál a boltba akkor tökéletes. Ha valaki komolyabban sportol vagy rendszeresen túrázik akkor Shimano acera vagy egyéb cuccok FÉM fékkarral

Ennyiért vettem
bringán volt
Csatolt képek
Shimano Tourney  2010 fékváltó kar
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

geri13 avatar
63 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

gyors váltás.

Hátrány

nah abbol vaan!!!!!

műnyag 1et estem vele eltőrt enyi volt.

gyerekes.

a piros válto pőckők nem jőnek be.

Tapasztalat

most shimano altus/acerára váltotam mer az eltőrt és ez 1000xer jobb 1. alu . szeb 3. nem gyerekes.

Erre ajánlom

mászkálni ide oda csak ne es el vele!!!!!!!

Ennyiért vettem
bicon volt.
Csatolt képek
Shimano Tourney  2010 fékváltó kar
7 olvasó 57%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-11 (11 vélemény)
Rendezés
 
modellnév:

ST-EF41


 
kompatibilitás:

Shimano


 
fokozatok száma:
  • 8/3
  • 7/3
  • 6/3

 
kialakítás:
  • EZ-fire Plus váltókar
  • 2 ujjas fékkar

 
kiszerelés:

db


 
állítási lehetőség:
  • Fékkar távolság

 
szín:

fekete


 
további információk:

Tárcsás fokozatkijelző


Shimano logó

Shimano márka bemutatás

"Küldetés: A természet, és a minket körülvevő világ élvezete által elősegíteni az egészséget és boldogságot."

A Shimano-t 1921-ben alapította Shozaburo Shimano, és kezdetben kerékpár szabadonfutók gyártásával foglalkozott. Mára a globális kerékpárpiac 50%-át birtokló óriásvállalattá nőtte ki magát. Gyárt hajtás és fékrendszereket, kerekeket, pedálokat, országúti, hegyi és hibrid kerékpárokba, mindezt felhasználás szerint rendezett készletek formájában. Kínálatukban találhatóak kifejezetten kezdő és hobbikerékpárosok számára készült alkatrészek, illetve a versenyek élmezőnyét kiszolgáló rendszerek is.

A kerékpáros területen kívül horgász felszerelések és egyéb, pl. snowboard alkatrészek gyártásával is foglalkozik.

A Shimano márkához köthetőek, olyan kerékpár-történelmileg mérföldkőnek számító újítások, mint a pozícionált váltás (egy kattintással egy fokozat), a középrésszel egybeintegrált hajtómű, vagy a patentpedál (SPD). Hozzá fűzhető továbbá a hegyikerékpárok kifejlődésének egy fontos állomása, az első kifejezetten MTB szett, a Deore XT 1982-es piacra dobása is.

A Shimano mind a mai napig az elérhető árú magas minőség definíciója. Jelentős előnyt szerzett kezdeti ellenfelével a Suntourral szemben, és piaci pozícióját megtartotta manapság is az amerikai Sram előretörése mellett.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Shimano Tourney fékváltókar jó mechanikus tárcsafékhez?
1 válasz
utolsó: 2013. dec.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Shimano Tourney termékkel kapcsolatban: