Olcsó, megbízható, tartós. Megfelelően működik minden hozzáillő, szabványos alkatrésszel, fékkel, váltóval. Némi tisztogatáson, kenésen és a szükséges beállításokon kívül figyelmet nem igényel.
Szereléséhez, a bowdenek befűzéséhez kicsit neki kell gyürkőzni (ne gondoljon senki dobpergéssel kísért mutatványra), ilyesmire azonban oly ritkán kerül sor, hogy csak a kákán is csomót keresők szólhatnak ellene. Nekik mondom a következőt is: a fokozatok kijelzője sötétben nem olvasható le; rettenetes kimondani: nincs háttérvilágítás!
A fékkarok annyira merevek, illetve rugalmasak, amennyire kell. Ha a fékek jól vannak beállítva, nem lehet a karokat eltörni, elhajlítani. Anyaguk talán üvegszál erősítésű műanyag, esetleg műanyag bevonattal ellátott fém, de semmi esetre sem főtt spagetti. Felnőtt ember elfogadható kényelemmel kezelheti őket. A bowden feszességét állító csavarok kifejezetten LEGO alkatrészre emlékeztetnek, minőségük azonban megfelelő, és feladatukat is tökéletesen ellátják. A fékbetétek kopását ki lehet velük egyenlíteni: nekem sohasem kellett magát a bowdent rövidebbre venni vagy kiereszteni. A karoknak némi holtjátékot mindenképpen biztosítani kell, elsősorban a hőmérséklet változásával kapcsolatos jelenségek miatt. A forgáspontok minősége megfelelő: emiatt semmi sem lötyög vagy zörög menet közben. A bowdenrögzítés kicsit felemásnak tűnik (és csakugyan: más modllekben más beállításokkal szolgál), de nincs semmi baj vele. A fékkarok nálam Shimano csereszabatos Logan V fékekkel működnek együtt. Ezzel kapcsolatban jó tudni, hogy a fékerő nagy mértékben függ a fékkar-féktest párosítástól. (A teljesítmény a fékkar által húzott bowdenhuzal hossza és a fékpillangók kialakításának függvényében változik.) A rossz párosítás elégtelen, illetve túl nagy erejű fékhatást eredményez, ami balesetveszélyes.
A váltókarok minőségével, méretezésével stb. szintén nincs baj. Elég erősek az ellátandó feladathoz, és amennyire lehet, jól vannak elrendezve, aránylag kényelmesen elérhetők. A bowden megeresztésére szolgáló rövidebb karok működésében nincs különbség, a bowden megfeszítésére szolgáló nagyobb karok azonban már eltérően működnek. Az első váltó karján nagyobbakat kell taszítani, a kart hosszabb ideig ütközésig nyomni a megfelelő működéshez (ez persze az első váltó működésének jellemzőiből következik). Erő nem sok kell a váltáshoz, egy esetet kivéve. Ha a láncot nagy erő terheli, hiába feszítjük a bowdent, az első váltó nem képes feladatát ellátni, csak a szerkezetet erőltetjük feleslegesen. (Nem lehet nagyobb lánckerékre váltani, ha a lánc megfeszül a terheléstől. Persze kicsire sem, de visszafelé a bowdent, illetve a terelőlemezeket rugó húzza, ezért ellenállást nem tapasztalunk.) Jól beállított váltóval, megfelelő feszességű bowdennel a váltás elfogadhatóan pontos, a váltók beállításához, a tökéletes eredményhez azonban szükség van némi kísérletezésre. A bowden feszességét állító csavar (ilyen csak az első váltó karjánál van) pontosan dolgozik, de ahhoz hogy forgatni tudjuk, kicsit el kell húzni a háztól. A karok kitérését beállító csavarokhoz (reach adjust) nemigen kell nyúlni. A váltókar szerkezete kifogástalanul, majdnem hangtalanul teszi a dolgát; a bowdent visszahúzó rugó kellően erős. A váltókarok nálam Shimano Tourney váltókkal működnek együtt, de a típus szerintem itt nemigen számít. Szabványos alkatrészekkel nem lehet gond, bármilyen gyártótól származzanak is. Pozicionált váltásnál majd mindig van fokozatokat kijelző megoldás: jelen esetben félkör alakú ablakocskák, bennük piros mutató. Eleinte furcsállottam ezt a kerékpáros műszerfalat, egy idő után azonban megbékéltem vele.
A Shimano Tourney fék-váltó kar gondosan megtervezett és kivitelezett, tartós szerkezetnek tűnik. Ha ütés érné, bizonyára megsérülne, talán helyrehozhatatlanul, a rendeltetésszerű használatot azonban bírja. Az időjárás viszontagságainak is ellenáll. Tartósságára nem lehet panaszom, egy év után nem változott észrevehetően sem a külseje, sem a működése. Nem hiszem, hogy matuzsálemi kort érne meg, de egyhamar nem is kell a pótlásán gondolkodnom.
Elsősorban kezdő és hobbikerékpárosoknak készült, illetve városi és túrázó harcosoknak. Sokaknak nincs is ennél jobbra szüksége.