Shimano Tourney fékváltó kar

11 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.0]
  • Modellév:
    2020
    (frissítve: 2020.02.)
  • Listaár: 6.600 Ft

HASONLÓ fékváltó kar TERMÉKEK




XCode avatar
171 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Olcsó, megbízható, tartós. Megfelelően működik minden hozzáillő, szabványos alkatrésszel, fékkel, váltóval. Némi tisztogatáson, kenésen és a szükséges beállításokon kívül figyelmet nem igényel.

Hátrány

Szereléséhez, a bowdenek befűzéséhez kicsit neki kell gyürkőzni (ne gondoljon senki dobpergéssel kísért mutatványra), ilyesmire azonban oly ritkán kerül sor, hogy csak a kákán is csomót keresők szólhatnak ellene. Nekik mondom a következőt is: a fokozatok kijelzője sötétben nem olvasható le; rettenetes kimondani: nincs háttérvilágítás!

Tapasztalat

A fékkarok annyira merevek, illetve rugalmasak, amennyire kell. Ha a fékek jól vannak beállítva, nem lehet a karokat eltörni, elhajlítani. Anyaguk talán üvegszál erősítésű műanyag, esetleg műanyag bevonattal ellátott fém, de semmi esetre sem főtt spagetti. Felnőtt ember elfogadható kényelemmel kezelheti őket. A bowden feszességét állító csavarok kifejezetten LEGO alkatrészre emlékeztetnek, minőségük azonban megfelelő, és feladatukat is tökéletesen ellátják. A fékbetétek kopását ki lehet velük egyenlíteni: nekem sohasem kellett magát a bowdent rövidebbre venni vagy kiereszteni. A karoknak némi holtjátékot mindenképpen biztosítani kell, elsősorban a hőmérséklet változásával kapcsolatos jelenségek miatt. A forgáspontok minősége megfelelő: emiatt semmi sem lötyög vagy zörög menet közben. A bowdenrögzítés kicsit felemásnak tűnik (és csakugyan: más modllekben más beállításokkal szolgál), de nincs semmi baj vele. A fékkarok nálam Shimano csereszabatos Logan V fékekkel működnek együtt. Ezzel kapcsolatban jó tudni, hogy a fékerő nagy mértékben függ a fékkar-féktest párosítástól. (A teljesítmény a fékkar által húzott bowdenhuzal hossza és a fékpillangók kialakításának függvényében változik.) A rossz párosítás elégtelen, illetve túl nagy erejű fékhatást eredményez, ami balesetveszélyes.

A váltókarok minőségével, méretezésével stb. szintén nincs baj. Elég erősek az ellátandó feladathoz, és amennyire lehet, jól vannak elrendezve, aránylag kényelmesen elérhetők. A bowden megeresztésére szolgáló rövidebb karok működésében nincs különbség, a bowden megfeszítésére szolgáló nagyobb karok azonban már eltérően működnek. Az első váltó karján nagyobbakat kell taszítani, a kart hosszabb ideig ütközésig nyomni a megfelelő működéshez (ez persze az első váltó működésének jellemzőiből következik). Erő nem sok kell a váltáshoz, egy esetet kivéve. Ha a láncot nagy erő terheli, hiába feszítjük a bowdent, az első váltó nem képes feladatát ellátni, csak a szerkezetet erőltetjük feleslegesen. (Nem lehet nagyobb lánckerékre váltani, ha a lánc megfeszül a terheléstől. Persze kicsire sem, de visszafelé a bowdent, illetve a terelőlemezeket rugó húzza, ezért ellenállást nem tapasztalunk.) Jól beállított váltóval, megfelelő feszességű bowdennel a váltás elfogadhatóan pontos, a váltók beállításához, a tökéletes eredményhez azonban szükség van némi kísérletezésre. A bowden feszességét állító csavar (ilyen csak az első váltó karjánál van) pontosan dolgozik, de ahhoz hogy forgatni tudjuk, kicsit el kell húzni a háztól. A karok kitérését beállító csavarokhoz (reach adjust) nemigen kell nyúlni. A váltókar szerkezete kifogástalanul, majdnem hangtalanul teszi a dolgát; a bowdent visszahúzó rugó kellően erős. A váltókarok nálam Shimano Tourney váltókkal működnek együtt, de a típus szerintem itt nemigen számít. Szabványos alkatrészekkel nem lehet gond, bármilyen gyártótól származzanak is. Pozicionált váltásnál majd mindig van fokozatokat kijelző megoldás: jelen esetben félkör alakú ablakocskák, bennük piros mutató. Eleinte furcsállottam ezt a kerékpáros műszerfalat, egy idő után azonban megbékéltem vele.

A Shimano Tourney fék-váltó kar gondosan megtervezett és kivitelezett, tartós szerkezetnek tűnik. Ha ütés érné, bizonyára megsérülne, talán helyrehozhatatlanul, a rendeltetésszerű használatot azonban bírja. Az időjárás viszontagságainak is ellenáll. Tartósságára nem lehet panaszom, egy év után nem változott észrevehetően sem a külseje, sem a működése. Nem hiszem, hogy matuzsálemi kort érne meg, de egyhamar nem is kell a pótlásán gondolkodnom.

Erre ajánlom

Elsősorban kezdő és hobbikerékpárosoknak készült, illetve városi és túrázó harcosoknak. Sokaknak nincs is ennél jobbra szüksége.

Ennyiért vettem
A bringa tartozéka
Csatolt képek
Shimano Tourney  2010 fékváltó kar
Három elöl
Shimano Tourney  2010 fékváltó kar
Hét hátul
Shimano Tourney  2010 fékváltó kar
Fék és váltó egyben
12 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
modellnév:

ST-EF41


 
kompatibilitás:

Shimano


 
fokozatok száma:
  • 8/3
  • 7/3
  • 6/3

 
kialakítás:
  • EZ-fire Plus váltókar
  • 2 ujjas fékkar

 
kiszerelés:

db


 
állítási lehetőség:
  • Fékkar távolság

 
szín:

fekete


 
további információk:

Tárcsás fokozatkijelző


Shimano logó

Shimano márka bemutatás

"Küldetés: A természet, és a minket körülvevő világ élvezete által elősegíteni az egészséget és boldogságot."

A Shimano-t 1921-ben alapította Shozaburo Shimano, és kezdetben kerékpár szabadonfutók gyártásával foglalkozott. Mára a globális kerékpárpiac 50%-át birtokló óriásvállalattá nőtte ki magát. Gyárt hajtás és fékrendszereket, kerekeket, pedálokat, országúti, hegyi és hibrid kerékpárokba, mindezt felhasználás szerint rendezett készletek formájában. Kínálatukban találhatóak kifejezetten kezdő és hobbikerékpárosok számára készült alkatrészek, illetve a versenyek élmezőnyét kiszolgáló rendszerek is.

A kerékpáros területen kívül horgász felszerelések és egyéb, pl. snowboard alkatrészek gyártásával is foglalkozik.

A Shimano márkához köthetőek, olyan kerékpár-történelmileg mérföldkőnek számító újítások, mint a pozícionált váltás (egy kattintással egy fokozat), a középrésszel egybeintegrált hajtómű, vagy a patentpedál (SPD). Hozzá fűzhető továbbá a hegyikerékpárok kifejlődésének egy fontos állomása, az első kifejezetten MTB szett, a Deore XT 1982-es piacra dobása is.

A Shimano mind a mai napig az elérhető árú magas minőség definíciója. Jelentős előnyt szerzett kezdeti ellenfelével a Suntourral szemben, és piaci pozícióját megtartotta manapság is az amerikai Sram előretörése mellett.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Shimano Tourney fékváltókar jó mechanikus tárcsafékhez?
1 válasz
utolsó: 2013. dec.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Shimano Tourney termékkel kapcsolatban: