Nem drága ez a Miche fogaskoszorú.
Az van. Felül és alul sokszor tököl a váltás, ami NEM a váltó miatt van. És ugyebár a Triestinák azért olyan olcsók, mert a sor-lánc nagyon nem veloce..
Nekem nem ideális a Miche Primato 10 CA kiosztása, bár ez egyéni hiba-szocprobléma.
Az utolsó előtti fokozatról az utolsóra (legalsó) alig lehet leváltani sokszor.
Mint mondtam, érdekes az árképzés, 245 a Wilier Triestina, amiből 130 a váz, 40 a kerékszett gumi-sor nélkül (Fulcrum7 vagy Khamsin) és megkap egy 10s veloce szettet, ami kb. 140. Szóval valahol "spórolni kell". És ez a kiegészítők (nyeregcső, stucni, kormány) mellett tetten érhető a láncon-soron, ami bizony Micsike.
Nincs bajom a Miche termékeivel, nagyon jó átmatricázott hajtókarjaik-fékjeik vannak, de ez a Miche fogaskoszorú nagyon gyenge váltásteljesítményű. Míg a 8s campy sor szinte negyed pedálfordulatra vált, ez néha erősen gondolkozik.
A váltás teljesítménye igen multifaktoriális, lehet, hogy fontos a jó váltó, de létezik váltókar, bowden, sor, lánc is azon kívül.. S a gyenge váltásteljesítményért igen gyakran utóbbi kettő a felelős.
Hobbiszinten ahol nem számítanak a másodpercek, oda tök jó, de még így is idegesítő tud lenni, ha nem tudok "kettőről az egyre vagy hatról az ötre" lépni. Mentségére legyen mondva, hogy a gyári campy sorokhoz képest olcsó, teljesítményben meg azért nem olyan rossz.
A tartósságáról így cirka ezer kilométer után nem tdok még nyilatkozni, de alig várom, hogy csereérett legen, s végre megkaphatom az álmaim 11-23-as sorát :)