Nehezen kopik,olcsó.Szerintem olyan 3000km-t simán kibír. Habár még nem teszteltem annyira le.
Kevés a 7 sebesség.
Nekem a bicóhoz volt az előző bicómon lévőhöz(ranger fully)álom.
túrázgatás,erdei utak.
Nehezen kopik,olcsó.Szerintem olyan 3000km-t simán kibír. Habár még nem teszteltem annyira le.
Kevés a 7 sebesség.
Nekem a bicóhoz volt az előző bicómon lévőhöz(ranger fully)álom.
túrázgatás,erdei utak.
Finoman vált, jól bírja a sarat a Tourney Megarange. 2200 km alatt nincs számottevő kopás. Kiosztás egész jó, a végén egy rettenetes fokozattal.
Csak 7sebességes, a legkisebb tányér is 14-es, nagyon rövid végáttétel.
Leginkább terepre.
Olcsó, kopásálló a Shimano Tourney Megarange, jó fogszámozás.
Nincs.
MTB-n van illetve Trekkingen. Könnyen tisztítható, könnyen lehet vele tekerni síkúton akár emelkedőn, váltás könnyű. Ha elkopott könnyű cserélni, bármelyik boltban tartják polcon.
Átlag kerékpárra bőven elég.
Kmc lánccal használom de nem panaszkodhatom a váltásra . Természetesen jól összelehet hangolni a shimano váltóval.könnyen tisztítható,valamint felszerelhető és a komolyabb napiszinten történő igénybevételt sem érzi meg. Használat közben szép halkan fut, nem kattog ,nem kopik. Ha fokozatmentesre állítom a váltókarom akkor kicsit messze vannak a váltások de ha átváltok pozicionáltra akkor teljesen megfelelő számomra a váltások közötti távolság , bár szerintem ez egyén és elsősorban váltó/váltókar+ beállítás függő is lehet.
szeret rozsdásodni ezért fokozottabban oda kell figyelni a tisztántartására .Mást nemtudok felhozni ellene.
Szerkesztés: Azóta ,amióta írtam a fenti dolgokat , meg kell említsek egy új dolgot hátrányként. A 6. és az 1. sor elég szépen megkopott.Viszonylag pörgős áttétellel használom 39 és 48.
Shimano váltórendszerekhez ,kmc vagy shimano lánccal .Hoby, mindennapi használat mellett az alapkerékpárok igényeit teljesen kiszolgálja.
Olyan helyeken mehetünk vele könnyebben, ahol egyébként is tudnánk tekerni, de csak komolyabb erőkifejtéssel.
A rendes, 7 fokozatú, 14–28 beosztású fogaskoszorúhoz viszonyítva szinte semmi. Mondjuk külön erre a célra tervezett, nagy láncfelszedő képességű hátsó váltó kell hozzá. A legkisebb áttételt pedig meg kell szokni.
Az új alkatrész szerelése nem volt bonyolultabb, mint a rendes fogaskoszorúé. A feltételek eleve adottak voltak, a hátsó váltó megfelelő (Shimano Tourney TX31), de azért tartottam tőle, hogy szükség lesz némi beavatkozásra. Eleinte úgy tűnt, hogy a láncot vagy a hátsó váltót igazítani kell, de aztán kiderült, hogy nagyjából jó minden, ahogy van. Még a fokozatokat sem kellett újraszabályozni. A láncfeszítő zökkenőmentesen kiszolgálja az új fogaskoszorút is, még tiltott helyzetben, keresztbe váltva (48/34, illetve 28/14) is kifogástalanul működik.
Az, hogy a hajtásban különböző gyártmányú alkatrészek (Prowheel túrahajtómű, Sram PC-10 lánc, Shimano Tourney váltók) működnek együtt, szemmel láthatóan nem jelent semmit. A váltás kifogástalanul működik, de a Mega-kerék azért valamivel nagyobb figyelmet igényel. Időbe telik ugyanis, míg a lánc felmászik rá. Nagyobb keréknek persze nagyobb a kerülete, csak éppen a régi fogaskoszorúnál ezt nem lehetett ennyire észrevenni.
A Megarange lényegében megegyezik a rendes, 14-16-18-20-22-24-28 beosztású Tourney fogaskoszorúval, a különbség csupán annyi, hogy a 28 fogú lánckereket 34 fogúra cserélték. A gyártó ezzel megtakarított, mi azonban veszítettünk. Jobban jártunk volna ugyanis a 16-18-20-22-24-28-34 sorozattal: túrahajtóművel ez megfelelőbb áttételeket biztosítana. A 28 fogú lánckerék egyeseknek alighanem hiányozni fog, mert ha nem is gyakran, de megesik, hogy éppen a 38/28, illetve a 28/28 arányú áttétel kellene a kényelmes, hosszan tartó tekeréshez. Megarange fogaskoszorúval a 28/20, illetve a 38/34 arányú áttétel közelítőleg ugyanezt nyújtja. Csak jusson eszünkbe a lehetőség a megfelelő pillanatban, illetve legyen idő a váltást megtervezni és kivitelezni!
A kétféle alkatrész hasonlatosságának még egy fontos következménye van. Az MTB hajtómű kisebb fogszámú lánctányérjaival a rendes fogaskoszorú kifogástalan áttételi arányokat biztosít (nem véletlen, hiszen ahhoz van méretezve). Következésképpen a Megarange fogaskoszorút ilyen hajtóművel párosítani gyakorlati haszon nélkül való. A 34 fogú lánckerékkel pedig jóformán semmit sem nyerünk, mivelhogy a falra bringával felmászni nem lehet.
Az új fogaskoszorú, pontosabban a legkisebb áttétel a várakozásnak megfelelően teljesít. Hosszú emelkedőn, laza homokon, ahol eddig gyakorta fel kellett adnom, most többnyire nyeregben maradhatok, és egy fürgébb gyalogos sebességével juthatok előre. Hajtani óvatosan kell, mert a túlzott erő megemeli a gép elejét, illetve a hátsó kerék, ha nem tud megkapaszkodni, kicsúszik, megpördül. Meredek kaptatón, nedves füvön, laza talajokon stb. különösen nagy a veszélye, hogy a gép felágaskodik, illetve hogy a hátsó kerék kipörög.
Nagyjából egy hónapja használom, így nincs értelme pl. a kopásáról nyilatkozni. Nem hiszem, hogy ebben a tekintetben más lenne, mint a régi, Shimano MF-TZ21 fogaskoszorú (lásd Shimano Tourney fogaskoszorú vélemények). A kétféle alkatrész anyag, gyártás stb. tekintetében nyilván egyenrangú.
A túrázók, városi harcosok, súlyosabb csomaggal közlekedők életének megkönnyítésére. Komolyabb, hosszabb emelkedőkkel megtűzdelt utakra, illetve laza talajokra. (Ingoványra, futóhomokra önmagában nem elég, oda széles gumiköpeny is kell, hogy a kerék ne süllyedjen el.) Csak túrahajtóműhöz! Akinek MTB hajtóműve van (a legkisebb lánctányér 24 vagy 22 fogú) Megarange fogaskoszorú nélkül is boldogul.
Nem sokáig használtam de az a kis idő alatt megszerettem. Finoman lehet vele váltani, elég jól bítja a strapát. Az enyém egyben racsnis és viszonylag jól reteszel.
Kicsit jobban kopik de más különösebb hátránya nincs.
Nagyon jóó. :)
Túrázóknak
XCre mindenféleképpen.
Városban, túrákon felesleges a mega range.
- alivio első/hátsó váltóval és sram pc830 lánccal tökéletes a váltás
- nem igen vettem észre hogy eső/sár ártana neki
- kopás nincs rajta 500km után
én azért vettem mert a régi shimano racsni legnagyobb fokozata 28 volt (22-28 volt a legnagyobb áttét) és az néhol kevésnek bizonyult. ezzel a 34 foggal gyakorlatilag bárhol felmegyek ahol a hátsó kerék meg tud kapaszkodni, aszfalton gyakorlatilag nem volt még olyan emelkedő ahol ne tudtam volna felmenni (jó volt ahol egy járókeretes nyugdíjas tempójában, de mégis a bringán és nem mellette).néha ez még nem kellene, de a 7. sor 28 foga már kevés, olyankor ha nem vagyok fáradt akkor erőlködés 7ben, ha kell egy kis pihi akkor mókuskerék 8ba :) kicsit féltem hogy a hátsó váltó esetleg nem fogja szeretni, de gyakorlatilag ugyanúgy vált mint a normál fogelosztású racsnival.
ez a racsni azoknak való akik komoly és hosszú emelkedőkön másznak fel, ez pedig tipikusan az XC műfaj. városba sose fogod használni, de túrázáshoz is teljesen felesleges.
MF-TZ31
7
14-34
Acél
"Küldetés: A természet, és a minket körülvevő világ élvezete által elősegíteni az egészséget és boldogságot."
A Shimano-t 1921-ben alapította Shozaburo Shimano, és kezdetben kerékpár szabadonfutók gyártásával foglalkozott. Mára a globális kerékpárpiac 50%-át birtokló óriásvállalattá nőtte ki magát. Gyárt hajtás és fékrendszereket, kerekeket, pedálokat, országúti, hegyi és hibrid kerékpárokba, mindezt felhasználás szerint rendezett készletek formájában. Kínálatukban találhatóak kifejezetten kezdő és hobbikerékpárosok számára készült alkatrészek, illetve a versenyek élmezőnyét kiszolgáló rendszerek is.
A kerékpáros területen kívül horgász felszerelések és egyéb, pl. snowboard alkatrészek gyártásával is foglalkozik.
A Shimano márkához köthetőek, olyan kerékpár-történelmileg mérföldkőnek számító újítások, mint a pozícionált váltás (egy kattintással egy fokozat), a középrésszel egybeintegrált hajtómű, vagy a patentpedál (SPD). Hozzá fűzhető továbbá a hegyikerékpárok kifejlődésének egy fontos állomása, az első kifejezetten MTB szett, a Deore XT 1982-es piacra dobása is.
A Shimano mind a mai napig az elérhető árú magas minőség definíciója. Jelentős előnyt szerzett kezdeti ellenfelével a Suntourral szemben, és piaci pozícióját megtartotta manapság is az amerikai Sram előretörése mellett.