Sram 5.0 fogaskoszorú

23 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.0]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.3]
  • Modellév:
    2006
    (frissítve: 2007.10.)
  • Listaár: 5.000 Ft

HASONLÓ fogaskoszorú TERMÉKEK



16-23 (23 vélemény)
Rendezés

Balázs avatar
Balázs
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, kevesebb mint 1 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Elég könnyű Jól együttműködik az 5.0-ás váltóval és a SRAM PC-38-as lánccal
Hátrány
Nagy hátárnyát még nem találtam
Tapasztalat
Jó az ára, jól néz ki, és jól is vált. Más nem is kell, így ez nekem a tökéletes racsni.
Erre ajánlom
Városi tekerésre/túrására tökéletes.
Szerinted hasznos?

McMester avatar
McMester
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Az ára mindenképp az előnye, és szépen csillog, ha tiszta
Hátrány
Néhányan azt mondják, hogy a fogaskerekek oldalirányba hajlanak. Én 7300 km alatt ebből semmit se tapasztaltam, de ettől még lehet igaz
Tapasztalat
Nagyon meg vagyok vele elégedve...nekem kb 7300 km használat után kezdett el ugrálni a lánc az 5. soron, de viszont a hevromnak jóval hamarabb letört egy fog róla. Tehát ilyen is, olyan is; nekem mindenképp megfelelt, és a következő is ilyen lesz. A sebességek kiosztása lehetne vmivel kényelmesebb, dehát ha kicsit kényelmetlenül is, de akkor is tudni kell menni a bringával.
Erre ajánlom
Én majdnem mindent csináltam vele, csak nem, versenyeztem és nem egykerekeztem vele, de a többit bírta, ugyhogy akármilyen montisnak ajánlom
Szerinted hasznos?

Szau avatar
Szau
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2003, több mint 1 évig, varacskosdisznóként használtam
Előny
Olcsó, szép és a Sram 48 as láncommal egészen jól vált(míg az el nem kopott).Könnyen szétszedhető így a tisztítása nem nehéz.
Hátrány
Oldalirányban a középső fogaskerekek erősen hajlanak.A 16 os fogaskerék túl van könnyítve így nekem spontán kettétört.
Tapasztalat
A súlya nem a legkissebb.
Erre ajánlom
Minden árérzékeny bringásnak, a Shimado dupla eggyibe kerül!
Szerinted hasznos?

nazabiker avatar
nazabiker
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, kevesebb mint 1 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny
Az alacsony (kis fogaskerék) tartományban szép lineáris elosztása van, és ha hirtelen felbukkan előtted egy emelkedő, akkor is van hova visszaváltani, egészen 32-ig. Ja, és könnyű, meg szépen néz ki.
Hátrány
Az előnyéből következik a hátránya is: mászásnál vagy pörgetsz, vagy szenvedsz, mert nincs átmenet: 26 után 32 jön.
Tapasztalat
Én pont ilyen kiosztást kerestem: 11-12-14-16-18-21-26-32, mert az alacsony tartományban akartam több fokozatot, mert ezt a bringát elsősorban városi/téli üzemmódra raktam össze, meg erőedzéshez. Ennek ellenére lehet vele terepezni is, mivel vésztartaléknak ott a 32-es fogsor a legvégén. Mivel ezt is cserebere során kaptam, szint eingyen volt:)
Erre ajánlom
Túrázás, városi/téli közlekedés, edzés.
Szerinted hasznos?

Karády avatar
Karády
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2001, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Olcsó, könnyen tisztítható.
Hátrány
nem találtam
Tapasztalat
Érdemes két lánccal operálni, amiket cserélgetsz(pl 500km-ként), és akkor azonosan koptatják a koszorút, ergo tovább tart. Én 2000km után cseréltem, és már ugrott, ugyan csak egyszer(kb500km). Inkább ezt, mint egy shimanot. PC38-al és 5.0-val a váltás álom.
Erre ajánlom
Nem versenyszerű cc.
Szerinted hasznos?

Tammo avatar
Tammo
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2003, 1 évig, hétvégi/jóidős bringásként használtam
Tapasztalat
KMC Z-72-es gyári lánccal járatva, és kb. 3500 km után cserélve a láncot (SRAM PC-58) a lekgisebb (11-es) fogaskeréken ugrik az új lánc. A többin nem, amúgy tényleg ezt használom a legtöbbet. csere...
Szerinted hasznos?

GARAMVÖLGYI ZSOLT avatar
GARAMVÖLGYI ZSOLT
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2003, 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
32es nagy fog.kerék mászáshoz kiválo.nagyon jol tisztithato,imbusz csavarok miatt.könnyü.ára kiválo ahhoz képest amit a konkurencia nyujt.BEST oFF.
Hátrány
na azok nincsenek.
Tapasztalat
shi-manot simán veri.
Erre ajánlom
mindenkinek aki jozan keretek között kerékpározik.
Szerinted hasznos?

m avatar
m
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2002, több mint 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Hátrány
8 sebesség
Tapasztalat
tökéletes bárkinek bármire- ennyiért
Erre ajánlom
mindenhol topppppon van
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

16-23 (23 vélemény)
Rendezés
Sram logó

Sram márka bemutatás

A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).

A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).

A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.

A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.