Sram 5.0 fogaskoszorú

23 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.0]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.3]
  • Modellév:
    2006
    (frissítve: 2007.10.)
  • Listaár: 5.000 Ft

HASONLÓ fogaskoszorú TERMÉKEK




Krupcheck avatar
91 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • Megfizethető az 5.0
  • Tartós ez a Sram fogaskoszorú
  • Létezik 11-26-os verzió, amely számomra bőven elég, és finoman állítható az áttétel
  • 224 gramm =>még a kisebbik alu bakos XT-nél is könnyebb (11-32)
Hátrány

Nem tapasztaltam...

 

 hacsak ide nem sorolom a 11-26 miatti finom fokozatváltások miatti jelenséget: Mivel a kis fogaskerekeknél egy foganként nő csak, így egy rendesebb áttétel váltáshoz nagyon fel kell váltani, ami középső lánctányérról meglehetősen ferde láncvonalat eredményez. Illetve nehéz eltalálni, hogy a 32/11 (2,9) elfogyása után mi legyen, ugyanis a következő értelmes fokozat a 44/14 (3,1) lenne, de ott ismét ferde a láncvonal.

 

Szóval jó dolog a finom fokozatosztás, de megvannak a maga hátrányai is. A 26-osnál nagyobb hátsó fogaskerék viszont nem hiányzik szerintem.

Tapasztalat

Eddig három 9-es sort nyúztam el: 5.0 11-34, Deore 11-32, ismét 5.0, de 11-26. Váltásteljesítményben, tartósságban különbséget nem tapasztaltam.

Erre ajánlom
XC, országút, DH (létezik 12-26-os "DH" verziója, nem sokkal, de indokolatlanul többért)
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Sram logó

Sram márka bemutatás

A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).

A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).

A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.

A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.