Sram 5.0 fogaskoszorú

23 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.0]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.3]
  • Modellév:
    2006
    (frissítve: 2007.10.)
  • Listaár: 5.000 Ft

HASONLÓ fogaskoszorú TERMÉKEK



1-15 (23 vélemény)
Rendezés

Matrix14 avatar
76 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 0-500 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

-Olcsó.

-9 sebességes.

-Viszonylag jóminőségű a Sram 5.0.

-Könnyítő furatok.

-11-28 fogszám.

Hátrány

-Néha nem a legjobb váltásteljesítmény.

Tapasztalat

Ez a 3. ilyen fogaskoszorúm, ha egyszer lesz több rávalóm veszek egy xt-t.

Erre ajánlom

Bármilyen bicajra, akinek nincs 20 ezre egy jó koszorúra.

Csatolt képek
Sram 5.0  2012 fogaskoszorú
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Krupcheck avatar
91 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • Megfizethető az 5.0
  • Tartós ez a Sram fogaskoszorú
  • Létezik 11-26-os verzió, amely számomra bőven elég, és finoman állítható az áttétel
  • 224 gramm =>még a kisebbik alu bakos XT-nél is könnyebb (11-32)
Hátrány

Nem tapasztaltam...

 

 hacsak ide nem sorolom a 11-26 miatti finom fokozatváltások miatti jelenséget: Mivel a kis fogaskerekeknél egy foganként nő csak, így egy rendesebb áttétel váltáshoz nagyon fel kell váltani, ami középső lánctányérról meglehetősen ferde láncvonalat eredményez. Illetve nehéz eltalálni, hogy a 32/11 (2,9) elfogyása után mi legyen, ugyanis a következő értelmes fokozat a 44/14 (3,1) lenne, de ott ismét ferde a láncvonal.

 

Szóval jó dolog a finom fokozatosztás, de megvannak a maga hátrányai is. A 26-osnál nagyobb hátsó fogaskerék viszont nem hiányzik szerintem.

Tapasztalat

Eddig három 9-es sort nyúztam el: 5.0 11-34, Deore 11-32, ismét 5.0, de 11-26. Váltásteljesítményben, tartósságban különbséget nem tapasztaltam.

Erre ajánlom
XC, országút, DH (létezik 12-26-os "DH" verziója, nem sokkal, de indokolatlanul többért)
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

guika avatar
13 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Finom precíz váltás, néha hangja van, ez engem nem zavar , de van akit igen.

Sarat jól bírja, előtte volt egy 2005 ös 5.0 és soha semmi gondom nem volt.

Kopása, nálam a régi verzió 4000km et ment le.

Nekem jól eltalált a régi 8 as sor és az új 11-32 is kiválló. 

Hátrány
Hangos tud lenni néha, nekem ez nem hátrány, lehet , hogy valakinek igen.
Tapasztalat
LX '08 hátsóváltó, '10 Deore első váltó. Váltó bowden shimano, jagwire fék bovden, jagwire bowden ház. Sram 5.0 11-32 hátsó sor Sram 7.0 9es lánc, Sr Suntour négyszöges hajtókar. Ebben a leosztásban tökéletes
Erre ajánlom
xc re tuti
Ennyiért vettem
5000
Szerinted hasznos?

Laller666 avatar
55 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
egyrészt szép, tartós erős, nehezen kopik, nem mocskolódik annyira egész olcsó jol kapaszkodik a lánc rajta nekem ugy tetszik ahogy van...:)
Hátrány
én még nem futottam velük össze...
Erre ajánlom
DH freeride all mountain enduro akármi...:)
Ennyiért vettem
4700
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Strech007 avatar
25 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
fasza erös fogsor  váltásnál van amikor kattan de nem baj nincs nagy baj vele nekem még nem volt vele bajom.
Hátrány
 nekem eléggé kopik de nincs egyebkent.
Szerinted hasznos?

HellslayeR avatar
53 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
8 sebességes, tehát olcsóbb mint társai...
Hátrány
Annak ellenére, hogy mennyire dicsértem ez a fogaskoszorú pont annyira rossz. Először ugrott a lánc de csak a legkisebb 11-es fokozaton és nem értettem miért, aztán eltelt úgy egy hét és egy fog el is repedt. Oka: Anyaghiba --> Végül is cserélték rendesen korrekt módon garanciába. Kaptam egy újat amit fölraktam de ezen is ugrik a lánc.
Tapasztalat
Egyszer írtam már, nem akartam törölni, mert így teljes a véleményem. Nekem határozott NEM róla a véleményem. Vadi új Hajtókar (RaceFAce Evolve DH), vadi új lánc (Sram PC 890 legjobb 8-as lánca a sramnak), és ez elvileg a sram legjobb 8-as Fogaskoszorúja... Nagyot csalódtam...
Erre ajánlom
Senkinek semmire...
Ennyiért vettem
4.127
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Kakao-DH avatar
32 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
A váltás ezzel a fogaskoszorúval egy élvezet akkorákat reccsen idönként hogy azthiszem letört 1-2 foga de nem :D , nagyon erős, nekem tetszik hogy ilyen króm xd a kiképzést is jól bírja
Hátrány
nekem eléggé kopik de más nem                        
Erre ajánlom
DH/Freeride
Ennyiért vettem
kerékhez járrt
Szerinted hasznos?

HellslayeR avatar
53 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Nyolc sebességes, tehát a láncot sokkal kevésbé koptatja szét, ahogy a 9-es soroknál látható volt. 28:11-es kiosztás számomra ideális, szerintem egy erős cucc és jól is bírta eddig. Bár elég kevés időt volt még fenn. Elég olcsó cucc, remélem nem okoz csalódást.
Hátrány
Egyelőre semmi.
Tapasztalat
Egyelőre semmi bajom nincs a cuccal, nem törött ki még fog meg ilyesmi ahogy az előző embereknek de, hogy őszinte legyek én örök életembe sramos voltam, elégedett voltam vele mindig is. És mai napig azt mondom, hogy a Shimanot utálom, mert túl nagyot csalódtam egy időben benne és soha többet nem kérek belőle :P. Sram PWNAGE!
Erre ajánlom
Bármire
Ennyiért vettem
4.127
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Nyílván Én avatar
Nyílván Én
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 3 hónapig, varacskosdisznóként használtam
Előny
előny ha nem dobtál ki rá pénzt ,szép a szine
Hátrány
háát röpke 3 hónap alatt 5! db kazettán ugrált a szintén foSRAM lánc, és sorra törtek le a fogak pedig az egész hajtás zsírúj volt, port se bírta
Tapasztalat
azóta egy joytech és 1 wtp kazettám volt és mondani se kell hogy nem volt vele gond immár több mint egy éve
Erre ajánlom
ö szépen kiélezed és kész az egyszer használatos dobócsillag
Ennyiért vettem
sokért
2 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

stefan20 avatar
14 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 6 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
az hogy szép, váltás egész jó Lx váltóval és Z72-es lánccal használtam
Tapasztalat
4 hónap alatt beletekertem 1900 km sarat vizet alig látott csak jóidőbe használtam aszfalton, cserélném le a láncot Z72, erre T14-es (3. kerék) szarrá van nyúlva, No Comment Közben kiderült ez a lánc hibája volt, szal vegyétek, vigyétek :D
Ennyiért vettem
3800
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Recycle avatar
Recycle
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
hát van egy fogsorod...ha a divaott követed akkor elmondhatod hogy teis Sram párti lettél. fogjuk rá olcsó de ezért az árért kapsz shimanot. ha szerencséd van akkor nem jót fogsz ki és nem csalódsz benne
Hátrány
az sajátom az 580-as nevet kapta. hát..januárba került fel 300 km-tert mentem vele amikor megtörtént a baleset. a temlpom hegyére felfelé 32/6-os sebességben széptem kitörött egy fog a sorból. nemhittem a szememnek hogy ez egy Sram? hagytam a bringán nem szereltem le rá 2 hétre kitörtött mégegy fog a 8.ból azóta kb 2.200-at mentem vele kopni nemnagyon kopott de 2 sebességet nemtudok használni mert élrtelemszerűen ugrál:(:(
Tapasztalat
ezért az árért kapsz mrá egy legalsó shimanot ami azért sokkal jobban bírja. én biztos nemveszek több 8-as sramot max majd egy 9-est... de elöbb kipróbálok egy 9-es shimanot
Erre ajánlom
hát trekkingre, pörgetős embereknek Sram mániásoknak
Ennyiért vettem
2.800
3 olvasó 33%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

benedekco avatar
28 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 3 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
müködik, szép
Hátrány
5-6-ban picit fura érzése van nekije... olyan mintha a fogaskerék nem lenne jol rögzitve a többihez(kotyogos érzetet ad), de ez ugye lehetetlen, hogy kotyogjon mert egy darabbol van
Tapasztalat
tapasztalataim azt mondjak, hogy a legalja shimanoval(CS-HG30-I) jobban ment a valtas (pc68 lanccal mind két esetben); sarat nem nagyon probaltam; amig pörgettem (3000km) nem nagyon lehetett észrevenni komolyabb kopast (a CS-HG30-I 12K-ig ment, de ha az elsö 4K-n jobban ügyeltem volna a lancra (olaj/tisztasag) akkor még talan elment volna 3-4K-t :) )
Erre ajánlom
inkabb nem ajanlanam, mert jobb volt a shimano legalja(CS-HG30-I) és az olcsobb (akinek meg fontos a suly, vagy versenyezni akar, vagy zuzni, annak meg egyik sem jo)
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

DD_one avatar
DD_one
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Szép! olcsó, jól szerelhető
Hátrány
Hideg időjárásban a 3. 4. 5. fogaskerék egyszerüen ketté törik, nem 1 embertől hallottam már. Kb 1 év alatt használhatatlanná válik! bár ez az olcsóság rovására vonható!
Tapasztalat
Sram!!! :P:P:P
Erre ajánlom
Általában kazettás agyakra ajánlom :D de kulcstartónak is megfelelő !
Ennyiért vettem
3000
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Fox Rider avatar
Fox Rider
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Jól néz ki! Főleg h nikkelezett igy kap tőle 1 nagyon jó kis króm színt! Erősek a fogaskerekek!
Hátrány
Nincs!
Tapasztalat
Vegyétek-egyétek! Nem fogtok csalódni!
Erre ajánlom
Dirt-Street
Ennyiért vettem
4600
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Camp Lazlo avatar
Camp Lazlo
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 3 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny
olcsó,jó/kifogástalan minőség,szép fényes engem a kis lyukak is megfogtak:)
Hátrány
nem találtam
Tapasztalat
én 2006 augusztusában vettem 2.800 fabatkáért. nagyon megvagyok elégedve vele tökéletes váltás, szalajtás elképzelhetetlen ennyiért nagyon emgéri megvenni. Shimano deore aggyal és KMC&Zoogie HG láncokkal tökéletesen működik garantáltan a legjobb választás. nekem bejött, ha már nagyon elkopik akkoris ilyetfogok venni.....
Erre ajánlom
mindenkinek mindenre
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-15 (23 vélemény)
Rendezés
Sram logó

Sram márka bemutatás

A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).

A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).

A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.

A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.