- Olcsó
- Tetszenek az áttételek rajta
- Jó nagy a fogszámkülönbség a legkönyebb és a legnehezebb fokozatba :)
- Jól néz ki
- Nem látszik meg rajta igazán a kosz
- Speckó szerszám kell hogy föltegyed :(
- Olcsó
- Tetszenek az áttételek rajta
- Jó nagy a fogszámkülönbség a legkönyebb és a legnehezebb fokozatba :)
- Jól néz ki
- Nem látszik meg rajta igazán a kosz
- Speckó szerszám kell hogy föltegyed :(
7
12/14/16/18/21/26/32
275 g
PowerGlide II
A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).
A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).
A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.
A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.
Kérdések | Statisztika |
---|---|
Sram PG-730 probléma!! |
23 válasz
utolsó: 2013. máj.
|