Sram PG-730 fogaskoszorú

6 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.1]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
  • Modellév:
    2014
    (frissítve: 2014.05.)
  • Listaár: 4.395 Ft

Használt Sram PG-730 eladó
4.000 Ft
új árához képest: -9%

HASONLÓ fogaskoszorú TERMÉKEK



1-6 (6 vélemény)
Rendezés

Komjaty Andras avatar
8 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Olcso a PG-730, ujonnan jol valt, KMC Z50 es KMC Z8S lancal hasznalom, csendes, 32 / 12.

Ha be van olajozva, szepen fut, de vonza a port.

Hátrány

kb 1500km van benne es megy a kukaba, meg vannak nyulva a fogak es 8-as van a lanckerekekben.

Tisztitani minden 100-200km utan

Tapasztalat

Nagyon sokat hasznalom hegyen a PG-730-at, 30-40 km-es turakon ahol a szintkulombseg kb 1000-1200m kozott van. Sokat hasznalom a rovid fokozatokat, egy ido utan a 2 - 3 as lanckerekben 8-as van, ezaltal nem preciz a valtas, kb 500 km utan. Komojabb kopas , 1000km utan, csak a 4-5-os lanckerekeken latszik.

A 32-es kereknek a kemenysege 32HRC osszehasonlitva egy Shimano CS-HG20-7-el aminek a kemenysege 42HRC es a CS-HG30-8I kemenysege - 39HRC. Lagyabb, jobban hajlik, kopik es nyulik!

Erre ajánlom

Enyhe XC, de en versenyeztem is vele.

Ennyiért vettem
35ron = 2300ft
Csatolt képek
Sram PG-730  2011 fogaskoszorú
Sram PG-730  2011 fogaskoszorú
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

László97 avatar
15 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 6 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

- Jól viszi a láncot ez a Sram fogaskoszorú

 

Hátrány

- Nagyon könnyen koszolódik a Sram PG-730. Minden kis porszem meglátszik rajta.

Más hátránya igazából nincs.

Tapasztalat

KMC Z7 lánccal használom, viszonylag szépen megy és eléggé csendes vele. Jól be kell olajozni hosszabb túrák előtt, csak ennyi a dolog rejtelme. Ha szépen meg van olajozva, akkor tényleg csendesen viszi a láncot és még Altus váltóval is egész jó a váltás.

Olyan hatalmas nagy sárban még nem próbáltam, de egész jól bírja a kisebb sarat. Levelekkel is jól elboldogul a Sram PG-730, nem zavarják. Sokkal inkább a váltót zavarják a levelet. Port is jól viseli szerintem, nekem ez az első komolyabb kerékpárom, lehet ha kipróbálnék valami magasabb ketegóriát akkor ez már nem tetszene annyira, de hobbi célra szerintem tökéletesen megfelel.

Kopást még nem tapasztaltam rajta. Én általában 4-6 között használom, még ott sem kopott meg. 1000km van benne, jó állapotban van. Mindig lemoson róla a port, sarat ennyi. Ha már megakadályozni nem lehet, akkor legalább lassítani próbálom a kopást.

A fogaskerékszám közötti ugrás...Hát, 3-7 között egész jó. A 1-2-3 viszont nagyon rossz. 2-1 között már elég nagy a külömbség. 3-3-ban még majdnem nehéz tekerni, 3-2ben pedig már kipörög. Nem látom a ezekben nagy külömbségekben az ésszerűséget.

Erre ajánlom

Sport MTB-re, Hobbi kerékpárosoknak, munkába tekerésre.

Ennyiért vettem
Bringán volt
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Répamester avatar
17 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, több mint 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

olcsó

volt 7-es belőle amit ma nehéz találni

célnak megfelel, ahhoz képest hogy a legolcsóbb megfelelően működik.

Hátrány

néhány ezer km után elkopik és akkor vagy le kell cerélni vagy reszelgetni kell különben ugrik rajta a lánc
rövig idő után meglazul és a fogaskerekeknek egymáshoz képest némi holtjátékuk lesz a kazetta soron nekem pléldául ki kellett tömítenem mert zavart hogy mozogtaka a tányérok.

Erre ajánlom

annak aki olcsón akarja megoldani ahátsó fogsorát

Ennyiért vettem
3000
Csatolt képek
Sram PG-730  2006 fogaskoszorú
Szerinted hasznos?

krausz avatar
34 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

- Olcsó
- Tetszenek az áttételek rajta
- Jó nagy a fogszámkülönbség a legkönyebb és a legnehezebb fokozatba :)
- Jól néz ki
-  Nem látszik meg rajta igazán a kosz

Hátrány

- Speckó szerszám kell hogy föltegyed :(

Csatolt képek
Sram PG-730  2011 fogaskoszorú
Szerinted hasznos?

jancsi90 avatar
9 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 6 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

3000 kmt tekertem le vele sram pc 830as lanccal, 5 maraton patentpedallal, az utolso honapban mar egy 25-30 km-es offroad turanal minimum 10et szokott a lanc, kicserelem egy ugyanilyenre a fogaskoszorut es egy 991es lancot rakok

olcso

szep

32es 

ezert a penzert jobbat nem kapsz

Hátrány
nem annyira merev, a fogastanyerok picit hajolnak, de ennyi penzert nagyon megelekszik vele az ember
Tapasztalat
egy merida tfs 100 V hayes 9 180mm deore xt sram cuccok raceface kormany es egy cateye velo 8as :D
Erre ajánlom
xc
Ennyiért vettem
2800Ft
Szerinted hasznos?

porch91 avatar
16 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

könnyű, meg jól néz ki, meg erős rajta  bevonat.

powerglide, finom a váltás rajta megfelelő lánccal.

 7 sebességes (ha kell kifejtem miért előny):D

Hátrány

nekem kicsit gyengének tűnik.

a 3.0-án a lánckerekek vastagabbnak tűntek.

(végülis amíg nem hagyom el a fogakat szépen sorban, addig nincsen baj)

 

Tapasztalat

hát nemtudom, valahogy nekem vézna. de ezt használom amíg le nem takarítom róla a fogakat.

a 3.0-ba belement 5000 kilóméter gond nélkül. remélem ebbe is bele fog.

az árát megéri.

Erre ajánlom
... sokmindenkinek sokmindenre
Ennyiért vettem
2700
Szerinted hasznos?

1-6 (6 vélemény)
Rendezés
 
fogaskoszorú (fokozat):

7


 
fogosztás:

12/14/16/18/21/26/32


 
anyag:
  • acél fogaskerekek
  • kompozit távtartók
  • kovácsolt acél záróanya

tömeg:

275 g


 
további információk:

PowerGlide II


Sram logó

Sram márka bemutatás

A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).

A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).

A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.

A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Sram PG-730 probléma!!
23 válasz
utolsó: 2013. máj.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Sram PG-730 termékkel kapcsolatban: