Sram PG-970 fogaskoszorú

10 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév:
    2014
    (frissítve: 2014.05.)
  • Listaár: 11.195 Ft - 17.395 Ft

HASONLÓ fogaskoszorú TERMÉKEK




robi_nagy avatar
1 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Nagy jó fogaskoszorú, Sram PC-951 lánccal, és SRAM X.7 -es váltószettel használtam. Sohasem ugrált, egyszerkell-beállítani-ésjó. Vizet, sarat elég jól bírja, nem volt olyan extrém körülmény, hogy váltó gond lett volna, amióta használom. Kopást, és ebből adódó ugrálást nem tapasztaltam 2,5 év és kb 4000 km alatt (nem vagyok kímélős fajta, de azért nem ropogtatom a váltót hegynek felfelé :)).

Az alsó két fogaskerék cserélhető.

 

Hátrány

2,5 év nyüstölés után a második, 13 fogas keréknél két fog letört.  Így persze abban a fokozatban ugrál a lánc.

Nem igazán tudom, hogy mi volt az ok, de talán egy rossz váltás, vagy anyaghiba, de ha ez az ok, akkor az súlyosan nyom a latba. Az is lehet, hogy ilyen használatnál ez ennyit bír, és ez kopásból eredt, lévén, én ezt a fokozatot használtam a legtöbbet. Reménykedem, hogy tudok hozzá szerezni ilyen fogaskereket, bár a boltban nem kecsegtettek sok reménnyel.

 

Tapasztalat

2,5 éve használom, előtte egy Acera szett, és valami gagyi shimano marokváltó volt. Mivel a Shimano nem gyárt használható marokváltót (én pedig ragaszkodtam ehhez), így jött képbe a SRAM. Összességében nagyon nem bántam meg a cserét, pedig a 90e feletti összeg amibe a teljes csere került (váltók, váltókarok, hajtás, hátsótengely, és a fenti fogaskoszorú) kicsit húzós volt, de ugye az a bringa, amin egy X.7es szintű szett van minimum dupla ennyibe kerül.

Persze az elfogultságom indokolható azzal, hogy az Acera után az X.7 olyan, mintha a pokolból közvetlenül a mennyországba kerülne az ember, elmúlik minden kín, hogy nem vált, duplán kell húzni, aztán vissza, iszonyat lassan vált, már tudom, hogy le kell szálljak, mert itt a meredeken már nem fog váltani az érzékeny lelke.... nos ez mind elmúlt az X.7-el.

Tényleg csak ajánlani tudom, és remélem, hogy a fog-töredezés valami balesetből származó egyedi eset.

Erre ajánlom

Nem túl extrém túrázáshoz, hegymászáshoz is.

Sram váltószetthez, lehetőleg X.7-eshez, mivel ahhoz tervezték.

Ennyiért vettem
8900
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
fogaskoszorú (fokozat):

9


 
fogosztás:
  • 11-21
  • 11-23
  • 11-32
  • 11-34
  • 12-23
  • 12-26

 
anyag:
  • hőkezelt acél fogaskerekek
  • kompozit távtartók
  • kovácsolt acél záróanya

tömeg:
  • 210 g (12-23)
  • 340g (11-34)

 
további információk:

PowerGlide II

Ár: * 11195 Ft (11-32, 11-34) * 17395 Ft (11-21, 11-23, 12-23, 12-26)


Sram logó

Sram márka bemutatás

A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).

A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).

A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.

A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Sram PG-970 termékkel kapcsolatban: