Sram PG-970 fogaskoszorú

10 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév:
    2014
    (frissítve: 2014.05.)
  • Listaár: 11.195 Ft - 17.395 Ft

HASONLÓ fogaskoszorú TERMÉKEK



1-10 (10 vélemény)
Rendezés

ferygood avatar
14 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2019, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

-A PG-970-es Jó alapanyag a PG-980-as lánckeréksorhoz, féláron! A 11-32, vagy 11-34-es kiosztású sorozatnál, a 3 nagy lánckerék kivételével, a többi csereszabatos a kétszer annyiba kerülő PG-980-as kazettával! Ezek tömege ugyanannyi mint a PG-980-as lánckerekek. A csere feltétele, hogy ritkán másszál hegyeket, mert akkor a 3 nagy úgysem kopik meg a PG-980-asban. Ha ritkán mászol hegyeket, akkor a 3 nagy úgysem kopik meg.. Csak a színe más, mivel a PG-980-as fényes, ez pedig matt.

 

Hátrány

-Még nincs

Ennyiért vettem
10500
Mért tömeg
400 g
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Raiden avatar
1 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, 6 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Akkor lehetne előnyről beszélni ha mondjuk 3E Ft-ba kerülne. 

Hátrány

Terhelés alatt új PG 971-es lánccal nekem több fokozatban random ugrik rajta a lánc jól beállított XT M772 váltóval és normális bowden/házzal  AM/Trail vonalon. Sárban még nem próbáltam, de sok jót nem várok már tőle. Feltételezem gyorsan kopik mert nincs benne anyag. 

Tapasztalat

Az XT-t kellett volna megvenni ez a láncra is erősen igaz. 

Erre ajánlom

light túra

Ennyiért vettem
13000
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Zsohi avatar
28 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, több mint 1 évig, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Könnyen beszerezhető, olcsó fogaskoszorú. A váltás megfelelően sima a megfelelő lánccal. Sár, piszok nem koptatja a fogakat és ezzel együtt 1000km alatt még nem is tapasztaltam vele kapcsolatban semmiféle kopást. Teljes SRAM rendszerrel pofonegyszerű volt összehangolni. 

Hátrány

A súlya. 

Tapasztalat

Hiba nélkül teszi a dolgát, élete végéig marad. :)

Erre ajánlom

Akárhova. 

Ennyiért vettem
35$
Mért tömeg
320 g
4 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

robi_nagy avatar
1 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Nagy jó fogaskoszorú, Sram PC-951 lánccal, és SRAM X.7 -es váltószettel használtam. Sohasem ugrált, egyszerkell-beállítani-ésjó. Vizet, sarat elég jól bírja, nem volt olyan extrém körülmény, hogy váltó gond lett volna, amióta használom. Kopást, és ebből adódó ugrálást nem tapasztaltam 2,5 év és kb 4000 km alatt (nem vagyok kímélős fajta, de azért nem ropogtatom a váltót hegynek felfelé :)).

Az alsó két fogaskerék cserélhető.

 

Hátrány

2,5 év nyüstölés után a második, 13 fogas keréknél két fog letört.  Így persze abban a fokozatban ugrál a lánc.

Nem igazán tudom, hogy mi volt az ok, de talán egy rossz váltás, vagy anyaghiba, de ha ez az ok, akkor az súlyosan nyom a latba. Az is lehet, hogy ilyen használatnál ez ennyit bír, és ez kopásból eredt, lévén, én ezt a fokozatot használtam a legtöbbet. Reménykedem, hogy tudok hozzá szerezni ilyen fogaskereket, bár a boltban nem kecsegtettek sok reménnyel.

 

Tapasztalat

2,5 éve használom, előtte egy Acera szett, és valami gagyi shimano marokváltó volt. Mivel a Shimano nem gyárt használható marokváltót (én pedig ragaszkodtam ehhez), így jött képbe a SRAM. Összességében nagyon nem bántam meg a cserét, pedig a 90e feletti összeg amibe a teljes csere került (váltók, váltókarok, hajtás, hátsótengely, és a fenti fogaskoszorú) kicsit húzós volt, de ugye az a bringa, amin egy X.7es szintű szett van minimum dupla ennyibe kerül.

Persze az elfogultságom indokolható azzal, hogy az Acera után az X.7 olyan, mintha a pokolból közvetlenül a mennyországba kerülne az ember, elmúlik minden kín, hogy nem vált, duplán kell húzni, aztán vissza, iszonyat lassan vált, már tudom, hogy le kell szálljak, mert itt a meredeken már nem fog váltani az érzékeny lelke.... nos ez mind elmúlt az X.7-el.

Tényleg csak ajánlani tudom, és remélem, hogy a fog-töredezés valami balesetből származó egyedi eset.

Erre ajánlom

Nem túl extrém túrázáshoz, hegymászáshoz is.

Sram váltószetthez, lehetőleg X.7-eshez, mivel ahhoz tervezték.

Ennyiért vettem
8900
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

blint587 avatar
63 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, 6 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny

Kosszal sárral nincs gond, kopást még nem tapasztaltam.

Hátrány

Sram Láncal és Shimano XT váltóval hazsnálom, és hát az XT nem igazán szereti, nehéz hozzá jól belőni a váltót, mintha kicsit máshól lennének a kerekek mint kéne. Vadi ujjonnan már a fogak felületén látszott a hanayg megmunkálás, rücskös vágásnyomok.

Erre ajánlom

semmire

Ennyiért vettem
9000
Csatolt képek
Sram PG-970  2013 fogaskoszorú
4 olvasó 25%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Charley Brown avatar
29 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, több mint 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Megfizethető árú

Közepesen strapabíró

Hátrány

Középkategóriás alkatrészekre jellemző közepes tartósság és minőség

Tapasztalat

Nem zengek róla ódákat, mert van nála jobb is, de az ár érték aránya jó alternatívaként tünteti fel.

Sram lánccal használtam Shimano XTR váltórendszerrel.

Erre ajánlom

Ahová fogaskoszorú kell oda. :)

2 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

edde avatar
13 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

A váltás nagyon finom, érzéses, sram pc 971 es láncal használom

Még nem koptattam el egyett sem teljesen, de ismerőseimnek 5000km-t tart

Hátrány

Hátrányt még nem éreztem vele kapcsolatban, és remélem nem is fogok észlelni.

Tapasztalat

Erre ajánlom

xc

Csatolt képek
Sram PG-970  2011 fogaskoszorú
Szerinted hasznos?

MaliBoa avatar
14 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Nálam nem krómozott, inkább matt ezüst a felülete.  PC951-es lánccal simán fut és finoman vált.  Sárban még nem próbáltam, de az eddigi sramos múltammal nincs kétségem, hogy menni fog.

Ez 11-34-es fogsor, az előző ránézésre 11-32-es volt, mégis, mintha ennek a kiosztása jobb lenne.

Hátrány
Ahogy én használom, nem hiszem, hogy kijön.
Tapasztalat
A dobozon lévő táblázat szerint a 7.0 új neve ez. Szóval az X.7-es szetthez mennie kellene.
Ennyiért vettem
5400
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Balogh B. avatar
8 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Deore váltóval,váltókarral,lánccal nagyon szépen vált,jól néz ki a króm,jók a fogkiosztások,minden sebességben nagyon jól tudok gyorsítani!
Hátrány

Egyetértek az előttem szólóval!

Ha leteszem 7-8-9-be,akkor olyan pici ropogásokat lehet érezni,függetlenül attól,hogy elől melyik lánckeréken van a lánc! Ez nem tetszik benne.

Erre ajánlom
Szerintem jó ez mindenre! Én városban használom,nagyon tetszik,csak az a ropogás...
Ennyiért vettem
Bringán volt!
Szerinted hasznos?

hyper avatar
hyper
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, kevesebb mint 1 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny
Szep, a valtas jol megy rajta
Hátrány
Valami gyarilag nem jo,lasd lent a velemenyt
Tapasztalat
Az utolso 4 fokozatban 6-7-8-9 olyan furcsa erzes hajtani mintha tropara lenne kopva az egesz. Hajtas kozben mintha kotyogna a sor az agyon. Szabajos idokozonkent pattan egyet az egesz. Ujonnan vettem es vadi uj SRAM PC950 es lancal hasznalom, szoval jonak kellene legyen. Ennyi penzert ijen sivatas, en igy senkinek sem ajanlom. Remenykedek hogy talan bekopik akkor job lesz, de nem tom. Ti mit tapasztaltatok?
Ennyiért vettem
8000
8 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-10 (10 vélemény)
Rendezés
 
fogaskoszorú (fokozat):

9


 
fogosztás:
  • 11-21
  • 11-23
  • 11-32
  • 11-34
  • 12-23
  • 12-26

 
anyag:
  • hőkezelt acél fogaskerekek
  • kompozit távtartók
  • kovácsolt acél záróanya

tömeg:
  • 210 g (12-23)
  • 340g (11-34)

 
további információk:

PowerGlide II

Ár: * 11195 Ft (11-32, 11-34) * 17395 Ft (11-21, 11-23, 12-23, 12-26)


Sram logó

Sram márka bemutatás

A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).

A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).

A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.

A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Sram PG-970 termékkel kapcsolatban: