Gepida Karaton 2011 freeride

49 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.4]
  • Modellév:
    2011
    (frissítve: 2011.03.)
  • Listaár: 128.000 Ft

HASONLÓ freeride TERMÉKEK



46-49 (49 vélemény)
Rendezés

EgyArc avatar
EgyArc
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2003, 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Anno 79900-ért lehetett hozzájutni kompletto, annyiért jó vétel volt. A geometria univerzális, és egész finom dolgok is vannak a vázon ennyi pénzért, pl. gyémántprofilú csövek, négyszögprofilú lánc- és támvilla, Yoke bekötés, S-bend. 2.7-es gumi is belemegy :-)
Hátrány
Nincs "túlméretezve", ami a felhasználást illeti. HobbyCC-zni jó, ha többet akarsz belőle kihozni, szép lassan szétfoszlik alattad. A monoblokk a 2003-as darabokban szériahibás volt (elbeszélgettem a szervízessel), így azt azonnal cserélni kellett. Az az univerzális geometria picit szar is, mert semmire sem jó igazán. Merevsége nem nagyon van, egy vérbeli CC vázról átülve olyan, mintha softtail gépen tekernél.
Tapasztalat
Jól eltalált belépőszintű bringa. A váz mint mondottam nem túl merev, de legalább nem lágyul ki fél év alatt. Az RST Gila a tipikus elegendő villa. 89mm túlzottan is puha út, nulla csillapítás. A fékek megfelelően teszik a dolgukat, bár nehezebb embereknek ajánlatos hozzá fémházas fékpofákat venni. Maga a féktest nem túl merev. A fékkar kb. 2000km után kezdett icipicit kotyogni de nem jelentős. A felni tartós darab, de rohadt keskeny, így állandóan felütéses defektet kapsz tőle. Ráadásul dögnehéz a kerékcsere mert nagyon magas a felni pereme. A hajtómű valószínűleg 1-2.000km után meghal nektek is. A gyári külsők nagyon el vannak találva terepezésre, aszfalton viszont seperc alatt elkopnak. Az Alivio békésen teszi a dolgát, kb. 2-300km-enként utána kell állítani. Az első váltó (talán Tourney) érezhetően gyenge ebbe a konfigba. Az agyak első ránézésre - másodikra is - hulladékok, de a látszat csal, még mindig elég szépen futnak. Ami mondjuk szánalmasan ócska az a kormánycsapágy és a pedál, de a kettő együtt nincs 2000 forint, ha cserélni kel, tehát gyíkság lenne ezért lehúzni a gépet. Összességében kb. 6500km-t tettem bele egy év alatt, ahhoz képest jó állapotban volt - mielőtt szétszedtem. A rendes ára 100.000 pénz körüli, annyiért inkább Polarist, vagy Mongoose-t vegyetek, azok nekem picit jobbnak tűntek, bár lehet, hogy tartós használatban azokat is lerongyoltam volna. Viszont ha akcióban találtok, bátran meg lehet venni.
Erre ajánlom
Ideális lépcső a korabájkok világából a komolyabb gépek felé, vagyis kezdő szinten mindenre jó: CC-zni, hegyről lejönni, könnyebb arcoknak ugrálni. Triálra biztosan alkalmatlan :) Köbö egy év alatt lehet kinőni, így hosszú távra csak hétvégi CC-seket és flaszer-kommandósokat szolgál ki.
3 olvasó 33%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

G. Péter avatar
G. Péter
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2002, 3 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Nagyon jó villa, shimano v fékek minden alu
Hátrány
EZ nagyon gáz a hajtókar nagyon lent van.
Tapasztalat
Nagyon jó de mondom alacsonyan van a hajtókar!
Erre ajánlom
amature moutainbike-osoknak és kezdő triálosoknak
3 olvasó 33%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

turai istván avatar
turai istván
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2001, 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Tapasztalat
alu, alivio, teló ennyi pénzért olcsó, csodát meg ne várj. középcsapágy gagyi, kormánycsere nekem egyből, ülés, külső kevés, de a gyűrődést bírja. ja és kicsit súlyos egyéniség
2 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Tamás Pál avatar
Tamás Pál
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2002, 3 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny
előne a 7005-ös alumínium váz a z alivio hajtómű fékváltókar hátsóváltó és az rst gamma el teló
Hátrány
az a legnagyobb probléma, hogy az aliviot és az aluvázat a nem nagyon látható alkatrészekkel spórolták meg pl.: noname agyak, kormánycsapágy középcsapágy (ami már az 50.-kilóméternél megkottyant de meg lehet javítani). ja és a hugi gear fogaskeréksor.
Tapasztalat
Ha jól akarod magad érzni ez a megfelelő választás de ezt csak akkor érheted el ha az alkatrészeket kicseréled de legalábbis (legelsőnek) a középcsapágyat a fogaskeéksort és a kormánycsapágyat. árban itt van a Cheyenne mustang cr-mo is de mivel ez cr-mo nehezebb.
Erre ajánlom
ha van rá pénzed vedd meg de csak úgy ha a fenti alkatrészeket kicseréled ha ezzel megvagy nyugottan mehetsz XC-zni
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

46-49 (49 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (freeride):
Gepida Karaton,

Dirt I.S.C.G.


anyag:

7005 Alumínium


méretek:
  • 14"

  • 16"


villa (teló):

RST Launch T8


Meghajtás

hajtókar:
Truvativ Isoflow,

22-32-42/175 mm


fogaskoszorú:

Shimano HG-30 11-34


középrész:

Shimano BB-UN26 Monoblock


első váltó:
Shimano Alivio
hátsó váltó:
Shimano Alivio

Kerék

felni:
Rodi Acrobat,

36L


első agy:

Gepida Alu 36L


hátsó agy:

Gepida Alu 36L


külső gumi:
Schwalbe Smart Sam,

26x2,25


Irányítás

váltókar:
Shimano Alivio
kormány:

Gepida Alu 680 mm


kormányszár:

Gepida MA-50 60 mm


kormánycsapágy:

Gepida A-Head


nyereg:

Velo VL 5065


nyeregcső:

Gepida Alu 31,6x400 mm


Fék

 
féktest:

GEPIDA TX-118 "V"


fékkar:

Gepida XL-92 Alu


 
további információk:

DT-Swiss küllők


Gepida logó

Gepida márka bemutatás

Az első Gepida kerékpárok 90-es évek elején, Hódmezővásárhelyen készültek. Nevüket egy ókori nép után kapták, melynek sírjait a város környékén tárták fel. A márka sikeres volt, kerékpárjait importálták is, 1996-ra azonban az ületi kapcsolatok megszakadása miatt a gyártó cég tönkrement.

A Gepida nevet 1998-ban vásárolta meg a fővárosi Olimpia Kft, amely ugyanebben az évben, a kelet-európai kerékpárgyártók közül elsőként bevezette az ISO 9002 minőségbiztosítási rendszert, és a tömeggyártásról átállt a komolyabb fejlesztésre és minőségi termelésre.

2005-re többek között Hollandia, Belgium, Horvátország, Németország, Svédország, Ausztria, Luxemburg, Oroszország, Szerbia, Finnország, Szlovákia, Románia utcáin is futnak Gepida bringák, az eladott kerékpárok 80%-a exportra kerül.

A Gepida kínálatával jól igazodik a piaci igényekhez, mind az országúti, mind a terepkerékpárok terén akad választék, a legkisebbektől a legnagyobbakig mindenkire gondolva. Található köztük divatos fixi is, és 2008-tól az elektromos kerékpárok piacán is jelen van a cég. Vázaira örök garanciát vállal.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Karaton váz görbe, vagy gyárilag ilyen?
15 válasz
utolsó: 2013. máj.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Gepida Karaton termékkel kapcsolatban: