Olcsó, legalapabb négyszögtengelyes, acél lánckerekes hajtómű. Robosztus, masszív kivitel, bírja a gyűrődést és a száz kilómat, kiállva tekerésnél is a stabil tekerés élményét nyújtja ez az Altrix hajtókar. Majdnem 23.000 km után kellett lecserélni, ezalatt négy lánccal koptatták el közösen egymást. Elég lett volna csupán a tányérokat, de alacsony árfekvése miatt egyszerűbb volt az egészet leváltani.
Valószínűleg a súlya, így nem lehet egy integrált, üreges hajtókarú hajtóművel összemérni, de aránytalan is lenne.
Amire én használom arra nagyszerű az Altrix Basic, pont jó, ez alatt a napi városi közlekedést, túrázást hegyen-völgyön, egyszer-egyszer történő tét nélküli versenyzést értem.
Akinek nem megfelelő az 52-42 kombináció, van egy kategóriával feljebb tripla hajtómű is.
Campagnolo Mirage, majd Suntour Edge első váltóval használtam, igazából ha jól be van lőve, akkor könnyedén felszedi, illetve leengedi a láncot.