Suntour SP-60-D-AZ hajtókar

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév: 2009 (frissítve: 2009.09.)
  • Listaár: 12.000 Ft

HASONLÓ hajtókar TERMÉKEK



1-1 (1 vélemény)
Rendezés

Sallay Zoli avatar
85 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Nagyon szép, az alu tányérok (és kar) miatt könnyű, ehhez képest vállalható az ára. Kellően merev, a lánctányérok kialakításukból adódóan nagyon jól segítik a váltást.
Hátrány
Semmi, ha csak az nem, hogy 10 sebességes rendszerekhez való lánctányérokkal (gyárilag) nem kapható.
Tapasztalat

Gyönyörű, remekül működő, hibátlan kidolgozású hajtómű. Gyárilag nem volt ütés a tányérokban, és a használat során is csak minimálisan (éppen hogy észrevehetően) deformálódott a nagytányér (szeretek nyeregből kiállva menni). A négyszögtengelyes rendszer nyilvánvalóan nem merevségéről híres, de nekem nem volt problémám ezzel a Suntourt használva, még sprintelésnél sem ér bele a nagytányér az első váltóba... Szerintem ma ez a legjobb négyszögtengelyes hajtómű, amit újonnan lehet kapni, ráadásul már-már baráti az ára. Az általam eddig használt acéltányéros hajtóműveknél sokkal merevebb, tartósabb, könnyebb darab. Teljesítménye alapján akár amatőr versenyzőknek is beválhat.

Erre ajánlom
Hobbi országútizásra, esetleg igényes régi országútik felújítására.
Ennyiért vettem
10000
Csatolt képek
Suntour SP-60-D-AZ  2008 hajtókar
7 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-1 (1 vélemény)
Rendezés
Suntour logó

Suntour márka bemutatás

Az eredendően japán, később tajvani központú SR Suntour története egészen 1912-ig nyúlig vissza, ekkor kezdett szabadonfutók és fogaskerekek gyártásába a Maeda Iron Works Company.

1950-ben a cég bemutatta a saját váltóját, ami hasonlított az akkori francia riválisok (Huret, Simplex) váltóihoz. 1964-ben a SunTour feltalálta a ferde-paralelogrammás hátsó váltót. Olcsóbb volt, mint bármely riválisáé, teljesítményben viszont többet nyújtott, mivel egyedül ez volt képes terhelés alatt nagyobb fogaskerékre váltani. A szabadalom lejártakor a Shimano rögtön lecsapott a megoldásra. A pozícionált váltás 1969-es bemutatásával szintén megelőzte a Shimano-t. A kazettás agy feltalálása is egy a cég nagy ötletei közül.

A ’70-es évek elején a Shimano és a SunTour közösen látta el a fellendült amerikai piacot, viszont a SunTour nem rendelkezett komplett hajtásrendszerrel, hanem más márkákkal karöltve dolgozott- lemaradva ezáltal a komplett rendszereket kedvezményes áron kínáló Shimano-tól. A cég jelentősen olcsóbban kínálta termékeit, mint konkurensei, ezért sokan alsókategóriás gyártónak sorolták be. Megtetézve ezt néhány valóban félresikerült termékkel, a SunTour jó időre kiesett az élbolyból.

1987-től a Sakae Ringyo révén SR Suntour néven folytatja pályafutását a cég, azóta több tajvani és kínai gyárat is nyitva. 2005-ben bemutatják a Vboxx-ot, amely egy vázba integrált 9 sebességes hajtásrendszer. 2006-ban a találmány elhozza az ezüstérmet az Eurobike-ról.

Pár éve az SR Suntour elindította a Werx programot, melynek célja, hogy a versenyzőik ne csak használják a termékeiket, hanem aktívan részt is vegyenek a fejlesztésben, tapasztalataikat felhasználva. 2010-től az alumínium és a magnézium mellett a karbon is szerepel a felhasznált anyagok listáján. Az utóbbi években a Suntour termékei, főleg első teleszkópok, rohamos minőségi fejlődésnek indultak, ismét felhozva evvel a márkát a legnagyobb nevek szintjére.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Suntour SP-60-D-AZ termékkel kapcsolatban: