FSA Moto X hajtókar

13 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.8]
  • Modellév:
    2010
    (frissítve: 2010.03.)
  • Listaár: 40.000 Ft

HASONLÓ hajtókar TERMÉKEK




Krupcheck avatar
93 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, brutálfutárként használtam
Előny
  • Integrált... tök jó, legalább a középrész elég merev
  • A kar is elfogadhatóan merev, báris az olcsóbbakhoz képest
  • Shimano kompatibilis (24mm-es) tengely, így az olcsóbb (és jobb) Shimano középrészek is passzolnak hozzá
  • Szép megjelenés, főleg az átlátszó plexi rock-ringgel
  • Gyárilag 2 tányér+ring, de természetesen 3 tányérosként is működik az FSA Moto X
  • Elfogadható merevség
  • Egy darabból készült a kar, és a csillag, így nem fordulhat elő a régebbi LX-ek betegsége hogy elkezd recsegni a préselt illesztés.
Hátrány
  • Getva nehéz a Moto X
  • Azért egy üreges Shimano karral nem veszi fel a versenyt merevségben
  • Gyári középrészen megment a menet (még előző gazdánál)
  • A bal oldali kart behúzó csavar imbuszos, és borzalmasan puha anyagból van, tehát a nyílás elnyalódik, onnantól meg szopás beállítani. Ja és természetesen e téren nem kompatibilis a Shimano Hollowtech II-es tengelycsavarokkal.
  • Jelenleg kihézagolva, egy tányérral használom az FSA Moto X-et, örökhajtóson (ez a kar volt otthon, így ez került a gépbe, amúgy nagyon nem erre való). A fellazuló csavarok skiddeléskor olyan szinten megrángatták a hajtókar furatait, hogy oválisak lettek egy kicsit... nem teljesen a kar hibája, de azért nem volna muszáj
  • Nagyon széles, terpeszben kell tekerni, de ez minden integrált rendszerre jellemző, és amíg nem használtam 103 mm-es tengelyű pályahajtást, nem is tűnt fel.
Tapasztalat

Amennyiért használtan vettem (11.500 Ft, ebben már benne van egy új LX középrész), annyiért tuti. A bolti 30 ezer körüli áráért sürgősen felejtős a MotoX.

Ezerszer inkább egy régebbi LX, XT. Ez elvileg extrém használatra való, de arra is inkább az LX/SLX.

Erre ajánlom

Nem rossz, de tulajdonképpen semmi észérvet nem tudok felhozi mellette, hogy miért pont ezt  vegye meg valaki. De ha már megvan, akkor XC-től a dirt-ön át az enduroig kb. mindenre alkalmas.

Ennyiért vettem
11500
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
fogszám:
  • 22/32
  • 22/32/44

 
hajtókar hossz:
  • 165
  • 170
  • 175

 
tengelytípus:

24 mm-es integrált Cro-mo acél tengely


 
furatszám:

4


 
furatkör átmérő (mm):

104/64


 
hajtókar anyaga:

6061 T6 kovácsolt alumínium


 
hátsó fokozatok:

9


 
láncvonal:
  • 50 (68 mm-es középcsapággyal)

 
rockring:

van, átlátszó polikarbonát


 
pedálpersely:

van


tömeg:

1095


 
Q-faktor:

169


FSA logó

FSA márka bemutatás

Az FSA (Full Speed Ahead) a tajvani TH Indsutries márkaneve, és amerikai valamint európai központtal egyaránt rendelkezik, így a világon mindenhol ismerősen cseng a márkanév.

A márka kínálatában főleg hajtóművek, nyeregcsövek és kormányrendszerek találhatóak. A folyamatos fejlesztés és a technológiai újdonságok követése meghozta az eredményét. Az elmúlt pár évben már szinte minden jelentős Pro Tour és mtb csapat használ valamilyen FSA alkatrészt, valamint több kerékpárgyártó építi be gyári felszereltségként a bringáiba a cég valamely termékét.

Az FSA mindig is élen járt az új technológiák alkalmazásában, mint például a kompakt méretezésű, pehelykönnyű karbon és alumínium kormányok fejlesztése és gyártása, vagy a BB30 középcsapágy-szabvány meghonosítása.

A TH Industries 2009-ben kibővítette erőforrásait, megduplázva a termelését, ezáltal a kerékpár és alkatrészgyártás központjának számító Tajvan egyik legnagyobb és leghatékonyabb gyártója lett. 2012-re 5 tengelyes, nagysebességű CNC gépekkel, melyeket az FSA Vision agyainak gyártására használnak, és melegen formázó karbonfelni készítő gépekkel szerelkeztek fel. Ez utóbbi gép lehetővé teszi, hogy nagyobb kapacitással gyárthassák felnijeiket, mivel egy technológiai folyamatban, pontosan és precízen állítja elő a terméket, amely semmilyen utóformázásra nem szorul. A felület tökéletes, és csak a küllőfuratok elkészítése van hátra, miután a felni kikerült a formából.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű FSA Moto X termékkel kapcsolatban: