- 9 rendszer
- Szép forma.
- Erős/tartós
- Cserélhető lánctányérok.
- Normál ár.
- Forma miatt nehezen kopik a festéke.
- Van rajta nadrágvédő.
- Hyperglide (gyors és pontos váltás)
- Mint mindent hajtómű havonta érdemes meg húzni a fő csavarokat.
- Nehéz tisztítani.
- Nincs Hyperglide a nagytányéron.
- Nagy a Shimano Alivio súlya.
Nekem egy FC-M431 48/38/26 változatom van és Hartail-re használom.
Én nem arra használom, amire lett eredetileg tervezve hanem mint egy „2x10” rendszer csak kicsi máshogyan mert pl. a SRAM 2x10 úgy van hogy „26/39 x 12/36” én pedig úgy használom, hogy 3x9 „26/38/48 x 11/34” így nekem jut még extra erőre a 48T miatt.
Számomra az Alivio hajtómű majdnem tökéletes mert megbízható és a fel/le váltás (Alivio váltóval) azonnali! Annyi, hogy ritkán a nagy tányérról a fel/le váltás időnként 1másodpercel többet tart, mint általában mivel sajnos nincs rajta Hyperglide.
Őszinte leszek, ha fontos az ár, akkor nyugodtan vegyél egy Alivio hajtómű mivel nagyon tartós, és az a 1 másodperc ide vagy oda nem számit, ha nem versenyzel. Ha jobb pici jobb váltás és kisebb súly akarsz akkor inkább egy Deore a jó választás mert elméletileg ugyan olyan tartós is. Akkor vegyél SLX / XT ha tudatban vagy, hogy ezeket a modellek már alapból nagyon drága (jobbak is: súlyban és merevségégben), de sajnos a tányérok élettartalom általában rövidebbek és drágább is. Azért mondom ezeket mert sajnos sok emberen láttam és ki is próbáltam, az ők XT SL LX hajtóműve, de sajnos karbantartás vagy pénzhiány miatt sokkal rosszabbul működtek mint az én sima Aliviom…ami szomorú.
UI: A karbantartás a legfontosabb mert attól, hogy az egyik 200gr-mal könnyebb mint a másik nem az jelenti, hogy jobb is.