Shimano Alivio hajtókar

89 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.1]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.3]
  • Modellév:
    2020
    (frissítve: 2020.01.)
  • Listaár: 25.000 Ft

HASONLÓ hajtókar TERMÉKEK




NorBEE300 avatar
92 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 92%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 3 hónapig, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • elegáns a hajtókarok formaterve
  • cserélhető lánctányérok
  • kategóriabesorolását tekintve merev
  • tisztítása könnyű
  • a legkisebb lánctányérnál van egy műanyag betét, aminek köszönhetően a lánc leesése során nem szorul be a hajtómű és a középcsapágyház közé
  • gyorsan zajlik a váltás
  • szépen fekszik a lánc a tányérokon
  • mindhárom lánctányér acél
Hátrány

Hátrány? Hááát eddig nem tapasztaltam. Nálam nem kopik a festés a hajtókarokon, a lánctányérokon is csak ímmel-ámmal látható, pedig elég sokat váltok.

Tapasztalat

Gyors és költséghatékony hajtómű cserét kellett az Epiken végezni, mivel azon egy régi STX-RC volt ami 7-es rendszerhez van kitalálva. Nekem pedig 9-es rendszerem van... Akkor lesekedjünk... Mivel szűkös volt a kassza és nem volt elegendő pénzem integrált hajtásra, ezért napokig dúrtam a világhálót elfogadható árú és állapotú hajtóműt kutatva. Itt a bolhán akadt meg a szemem ezen a hajtóművön, amit 13000 Ft-ért kínáltak középcsapággyal együtt új bringából bontva kipróbált állapotban. Gyorsan írtam is az eladónak és 2 napon belül lezongoráztuk az üzletet. Szóval 15-ért postával együtt hozzájutottam egy 2011-es szérián kívüli FC-M442-8 octalinkes hajtóműhöz és egy BB-ES25-ös octalinkes középcsapágyhoz.

200 km-rel a háta(m) mögött nem panaszkodom. Egy Deore átdobóval használom HG53-as lánccal karöltve. Még mindig szép állapotnak örvend. Szomszédom 100 kg felett mozog, aki kipróbálta a gépet és csak pici hajlás látszott a hajtókarokon, amikor kiállva vízszintesen rugózott a hajtóművön :D. Nekem ez elég bizonyíték volt. Én a kis 60 kilómmal meg se bírom nyekkenteni. Merev, a csapágy is szépen tart, nincs tengelyfáradásra utaló nyom.

Megérte-e a pénzét? Igen, ennyiért igén. Annyira volt használt, hogy a lánc épp lekapta egy picit a fogakról a festéket. Szóval mintha újat vettem volna.

Ha úgy állok lehet egy integrált XT-re kicserélem, de addig bőven megteszik. Az első hegyi kirándulás után úgyis kiderül :).

Erre ajánlom

Profi, extrém használattól eltekintve szinte mindenhova. Hétköznapi, "munkábajárós" bringásnak, terepre, túrázni, etc...

Ennyiért vettem
13000 középcsapággyal együtt
Csatolt képek
Shimano Alivio  2011 hajtókar
a megérkezés napján
Shimano Alivio  2011 hajtókar
felszerelve
12 olvasó 92%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
modellnév:
  • FC-M4000
  • FC-M4050
  • FC-M4060
  • FC-MT210-3
  • FC-MT210-2

 
fogszám:
  • 40-30-22
  • 48-36-26

 
tengelytípus:
  • Integrált (FC-M4050)
  • Integrált (FC-M4060)
  • Octalink (FC-M4000)

 
furatszám:

4


 
hajtókar anyaga:

alumínium


 
színválaszték:

Ezüst


 
középcsapágy:
  • SM-BB52
  • SM-BB-ES300

Shimano logó

Shimano márka bemutatás

"Küldetés: A természet, és a minket körülvevő világ élvezete által elősegíteni az egészséget és boldogságot."

A Shimano-t 1921-ben alapította Shozaburo Shimano, és kezdetben kerékpár szabadonfutók gyártásával foglalkozott. Mára a globális kerékpárpiac 50%-át birtokló óriásvállalattá nőtte ki magát. Gyárt hajtás és fékrendszereket, kerekeket, pedálokat, országúti, hegyi és hibrid kerékpárokba, mindezt felhasználás szerint rendezett készletek formájában. Kínálatukban találhatóak kifejezetten kezdő és hobbikerékpárosok számára készült alkatrészek, illetve a versenyek élmezőnyét kiszolgáló rendszerek is.

A kerékpáros területen kívül horgász felszerelések és egyéb, pl. snowboard alkatrészek gyártásával is foglalkozik.

A Shimano márkához köthetőek, olyan kerékpár-történelmileg mérföldkőnek számító újítások, mint a pozícionált váltás (egy kattintással egy fokozat), a középrésszel egybeintegrált hajtómű, vagy a patentpedál (SPD). Hozzá fűzhető továbbá a hegyikerékpárok kifejlődésének egy fontos állomása, az első kifejezetten MTB szett, a Deore XT 1982-es piacra dobása is.

A Shimano mind a mai napig az elérhető árú magas minőség definíciója. Jelentős előnyt szerzett kezdeti ellenfelével a Suntourral szemben, és piaci pozícióját megtartotta manapság is az amerikai Sram előretörése mellett.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Shimano Alivio termékkel kapcsolatban: