- elegáns a hajtókarok formaterve
- cserélhető lánctányérok
- kategóriabesorolását tekintve merev
- tisztítása könnyű
- a legkisebb lánctányérnál van egy műanyag betét, aminek köszönhetően a lánc leesése során nem szorul be a hajtómű és a középcsapágyház közé
- gyorsan zajlik a váltás
- szépen fekszik a lánc a tányérokon
- mindhárom lánctányér acél
Hátrány? Hááát eddig nem tapasztaltam. Nálam nem kopik a festés a hajtókarokon, a lánctányérokon is csak ímmel-ámmal látható, pedig elég sokat váltok.
Gyors és költséghatékony hajtómű cserét kellett az Epiken végezni, mivel azon egy régi STX-RC volt ami 7-es rendszerhez van kitalálva. Nekem pedig 9-es rendszerem van... Akkor lesekedjünk... Mivel szűkös volt a kassza és nem volt elegendő pénzem integrált hajtásra, ezért napokig dúrtam a világhálót elfogadható árú és állapotú hajtóműt kutatva. Itt a bolhán akadt meg a szemem ezen a hajtóművön, amit 13000 Ft-ért kínáltak középcsapággyal együtt új bringából bontva kipróbált állapotban. Gyorsan írtam is az eladónak és 2 napon belül lezongoráztuk az üzletet. Szóval 15-ért postával együtt hozzájutottam egy 2011-es szérián kívüli FC-M442-8 octalinkes hajtóműhöz és egy BB-ES25-ös octalinkes középcsapágyhoz.
200 km-rel a háta(m) mögött nem panaszkodom. Egy Deore átdobóval használom HG53-as lánccal karöltve. Még mindig szép állapotnak örvend. Szomszédom 100 kg felett mozog, aki kipróbálta a gépet és csak pici hajlás látszott a hajtókarokon, amikor kiállva vízszintesen rugózott a hajtóművön :D. Nekem ez elég bizonyíték volt. Én a kis 60 kilómmal meg se bírom nyekkenteni. Merev, a csapágy is szépen tart, nincs tengelyfáradásra utaló nyom.
Megérte-e a pénzét? Igen, ennyiért igén. Annyira volt használt, hogy a lánc épp lekapta egy picit a fogakról a festéket. Szóval mintha újat vettem volna.
Ha úgy állok lehet egy integrált XT-re kicserélem, de addig bőven megteszik. Az első hegyi kirándulás után úgyis kiderül :).
Profi, extrém használattól eltekintve szinte mindenhova. Hétköznapi, "munkábajárós" bringásnak, terepre, túrázni, etc...