Shimano Deore XT 2016 hajtókar

81 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.4]
  • Modellév:
    2016
    (frissítve: 2016.03.)
  • Listaár: 67.000 Ft

Használt Shimano Deore XT eladó
24.000 Ft
új árához képest: -64%

Shimano Deore XT Integrált Hajtómű középcsapággyal
27.000 Ft
új árához képest: -60%

Használt Shimano Deore XT (FC-M760) hajtómű eladó
20.000 Ft
új árához képest: -70%

HASONLÓ hajtókar TERMÉKEK



61-75 (81 vélemény)
Rendezés

scotty avatar
36 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 6 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny

- Merev. Nem hajlik, nem tekeredik semmilyen irányban.

- Integrált csapágy nagyon jól bírja (eddig)

- Tányér nélkül vettem, de a RaceFace tányérjaim pontosan illenek rá és köszönik szépen nagyon jól bírják. 

- SRAM lánc + alivio első váltó kombóval tökéletesen vált 

Hátrány
Van neki olyan? Talán egyedül az ára.
Tapasztalat
Tökéletes. Bár 40-50e-et nem adtam volna érte (amennyi most az új) de használtan érdemes megvenni, akár tányérok nélkül is. Csapágya lehet már kb 2 éves és nulla kotyogás/lötyögés, nem nyekereg, nem recseg. Városi/túrázó harcosoknak nem biztos hogy megéri befektetni, a sík bringaúton az 5öd annyiba kerülő octalinkes deore hajtómű is tökéletes. Ahogy szerintem a DH/freeride sem az a műfaj ahol keményen nyomni kéne a pedált :)
Erre ajánlom
Bármire. De leginkább XC-re, mivel mászásnál baromira nem mindegy hogy az erő a hajtómű nyúlásában veszik el vagy átmegy a hátsó kerékre 1az1be.
Ennyiért vettem
10000
7 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

porch91 avatar
16 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, versenyzőként használtam
Előny
könnyű, szép, erős, merev, jó tányérok, jó csapágyak. elég olcsó volt, mostmár nem az.
Hátrány
a szokásos láncfelszívás jelenséget produkálja, de ha sikerül jól beállítani a elsőváltót akkor jelentősen lecsökkenthető ennek a veszélye.
Tapasztalat

ez egy k**va jó hajtómű amihez jó áron jutottam hozzá. semmi baja nem lehet, ha nem gőzborotvával csapod be a sárt a tömítésen keresztül a csapágyba.  ésszel, lassú, de bő vízzel tisztítható.

Erre ajánlom
xc-től a durvábbig.
Ennyiért vettem
31,5k
7 olvasó 57%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

MeridaMan avatar
1 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny
Merev, XT, a tányérokon kopást még nem látok
Hátrány

Alig egy évesen a mátramaraton után, furcsa érzés támadt az erőbe, kotyog a hajtómű, szétszedtem, a bal oldali csapágya megszünt létezni, rág, és alig forog, szerencsére a tengelyt nem bántotta, éppen csak "megpolirozta" A csapágy hozzá 8ft. Ami egy picit felbosszantott, hogy elötte Deore hajtómüvem volt, ugyanezt kapta, igaz, hogy közel se volt ilyen merev, ellenben simán kibirt 2.5 évet.

Áll.lag a gözborotvázás okozza a csapágy halálát, ami nem lehetetlen, hiszen a jobb oldali csapágynak semmi baja, de azt nem is lehet megborotválni.

További hátrány Shimanó betegség láncfelkapás, lefele úgy használom a váltót, hogy alig tekerek, mert tuti felkapja a láncot, hajlamos recsegni, amit a pedál - ki és beszerelésével sikerűlt átmenetileg megszüntetni többször.

Erre ajánlom

Jó, merev, Csak egy XT, de a csapágyazása nem versenyre van tervezve, azt hiszem race face dh csapágyat fog kapni.

Én XC, és középtáv maratonokon használom, arra tökéletes

Ennyiért vettem
33000
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

opus avatar
2 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Elég jó áron jutottam hozzá akkoriban, ugyézem megérte ez az üzlet. Én 105kg-t nyomok, és nem hajlik alattam semerre sem...előtte egy deore lx hollowtech volt...Ég és föld a kettő :D Váltás az tökéletes egy simple deorelánccal (hg-53)...
Hátrány
DE!!... Ami elromolhat, az el is romlik ugyebár, ha használja az ember... Ugy 2800km-t tekertem le vele, mikor ugyéreztem, mintha rágna a tengely...lehet, h csak képzeltem, de nekem ugy tűnt. +Ha hegynek fölfele váltok vissza 3adikból középre, akkor néha a lánc felakad... Nem tudom, h miért lehet- elvittem megméretni a láncot, h nincs-e kinyúlva már-azt mondták, h még 1000-1500km-t simán vinnie kell...
Tapasztalat
Nekem bejön... láttam már xtr-es cuccot is széthullani... Ugyh semmi sem örök... Ennyi pénzért sztem megéri megvenni...
Erre ajánlom
XC-s cucc, szoval ez egyértelmű...
Ennyiért vettem
36 000
Csatolt képek
Shimano Deore XT  2008 hajtókar
4 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

ichneumon avatar
51 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 85%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny
Könnyű, merev, lelazulásmentes, könnyen szerelhető. Az én 67 kilóm alatt sosem tapasztaltam hajladozást.
Hátrány
Meglepő módon egy saras, nyálkás túra után beállt a bal oldali csapágy. Használhatatlan, nem fordul el, holott XC-zem, s mindössze 3-400km volt benne. Valószínűleg nem a beázás intézte el, mert jól tömített.
Erre ajánlom
XC verseny, enduro.
13 olvasó 85%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

hibridbike avatar
4 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2003, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

nagyon merev hajtasiranyban

konnyu

jol nez ki

XT  :)

Hátrány

oldaliranyban kicsit hajlekonyabb,44 11 -ben beleer az elsvaltoban,de azert nem olyan veszes

 

Tapasztalat

en megvagyok vele elegedve, 2004 ota a harmadik kozepcsapagyat hasznalom es a lanctanyerok is mar lecsrelodtek

nekem nagyon bevalt

Erre ajánlom
hat en csakis xc-maratonra ajanlom
Ennyiért vettem
20000
Csatolt képek
Shimano Deore XT  2003 hajtókar
6 olvasó 33%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

carbonflame avatar
4 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Könnyû, ahhoz képest erõs, de nem a legerõsebb.
Hátrány
Nekem a pedál konkrétan elcsavarta benne a mentett, mert kapott egy ütést egy kõtõl a pedál.
Tapasztalat
Nem rossz hajtókat, de durva freeride ra nem ajánlott.
Erre ajánlom
Akinek a Saint drága viszont a Hone gyenge, az vegye ezt. Kivéve ha durva freeride os (itt nem a merida umf merevvázas, elöl valami duplavállas hulladék, bell fullfaces huligánokra gondolok.)
Ennyiért vettem
20000
8 olvasó 63%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Gabesz avatar
Gabesz
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 86%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, kevesebb mint 1 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny
Van sok, könnyű, integrált, ipari csapágyas! Jól néz ki! Szerintem nagyon jó a csapágya. Jól lehet rajta váltani. És nagyon merev minden irányba.
Hátrány
Még nem tapasztaltam! Félek hogy el csórják a biciklivel egyűtt. :)
Tapasztalat
Szerintem nagyon jó. Elötte egy régi négyszögtengejes LX volt ég és föld a külömbség. Eddig csak jót tudok rá mondani.
Erre ajánlom
Én csak XC-re használom
Ennyiért vettem
29.000 Akciosan
7 olvasó 86%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

furio avatar
furio
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
merev. nagyon. Nem sikerült belehajtani a terelőbe. Ha nincs jól beállítva az első váltód folyamatosan és egyenletesen kerreg a lánc, igaz nem kiállva. ez magáért beszél.
Hátrány
kicsit recseg, de ez típushiba. a tányérok durván amortizálódnak, majd race face ugrik rá.
Tapasztalat
karaj
Erre ajánlom
haladó és profi cc, endúró
Ennyiért vettem
36000
5 olvasó 40%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Gábor avatar
Gábor
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 88%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Mivel jön a 2008-as XT szett, erősen akciós és így már verhetetlen ár/érték arányú. Elötte egy Suntour ólom sulyú és kb vaj merevségű hajtóművem volt, el lehet képzelni mennyivel másabb. Mész 40-nel, kiállsz a nyeregből és meg sem nyikkan, eszméletlen a merevsége és nagyon könnyű. És ezen sokkal tartósabbak a lánctányérok, mint az LX-en, szerintem megéri az a cirka 4000 Ft-os árkülönbözet.
Hátrány
Az, hogy elfogyott a bikemarketben a 15 db 20900-ért :)
Tapasztalat
Nem bántam meg, hogy megvettem ennyiért, már az első kilóméteren éreztem, ezt kerestem eddig. Én XT lánccal és XT fogaskoszorúval használom, már most precízen vált, pedig még nincs is rendesen bekopva az egész. Nyugodt szívvel ajánlom mindenkinek.
Erre ajánlom
XC-re főként, mert egy preciziós műszer... Gramm mániásoknak, de egy sima hosszú túrán is nagyon lehet élvezni a merevségét.
Ennyiért vettem
29900 Ft
8 olvasó 88%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Carlos avatar
4 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Mind hajtásirányban, mind oldalirányban hihetetlenül merev. Könnyű, nem kopik hamar, jó vele tekerni, főleg emelkedőn érezni a merevségét!
Hátrány
Szerintem nincs hátránya, max. az, hogy a nagytányérról egy idő után a fogaknál lekopik a fekete szín...:))
Tapasztalat
Nekem előtte egy Shimano Deore LX Hollowtech-es hajtóművem volt, az XT integrált csapágyassal össze sem lehet hasonlítani. Régebben pedig Deore volt, szóval ég és föld különbségek. Egyébként 2db SRAM PC 69-es lánncal használom, 500km-enként cserélgetem őket, így a fogaskszorú sem kopik annyira, tovább tartanak az alkatrészek...
Erre ajánlom
Én XC-zek vele, de mindenkinek tudom ajánlani, igaz nem olcsó termék, de az árához képest szerintem sokat nyújt!
Ennyiért vettem
33000ft
4 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

szélkakas avatar
szélkakas
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2003, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, varacskosdisznóként használtam
Előny
A Hollowtech karok a legtartósabbak és legmerevebbek a hazai piacon, ha nem akarsz több pénzt kiadni erre az alkatrészre, nehezen vehetsz jobbat.
Hátrány
Nekem az Octalinkes, de puffadtabb karokkal tuningolt változatom van, amit csak 2003-ban forgalmaztak. Merev, de nem eléggé. Egy-egy izmosabb kigyorsításnál 44-11-ben mindíg beleért a lánc az első váltóba, ha pedig úgy állítottam be, hogy ne érjen bele, akkor nem tette le kistányérra. Használtam LX és X-9 elsőváltókkal is, az utóbbival kicsit jobb volt a helyzet. A cucc halála: a tányérrögzítő rész (mittomén hogyhívják) lelazult a karról és mivel gyárilag volt rásajtolva így nehéz hatásosan orvosolni ezt. Régebbi karoknál még csavarral volt rögzítve, csak ugye akkor az ember soha nem venne újabbat és tönkremenne a cég. Végülis négy évet bírt ki, összességében meg vagyok vele elégedve.
Tapasztalat
Előtte noname négyszögesem volt, ahhoz meg nem akarom hasonlítgatni.
Erre ajánlom
Aki nem csak hobbiszinten teker, xc-től dh-ig mindenre.
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Akos avatar
Akos
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, versenyzőként használtam
Előny
Qrva merev minden fele és nem kell anyit szaraakodni mind a nem integráltal.A gyári tányérok jók csak hamar kopnak, amíg jól néznek ki a váltás király. Racefeca lánctányérral már nagyon ütős cucc lesz belőle.
Hátrány
Gyorsan kopnak a lánctányérok, 2 év és kuka a kozéprész
Tapasztalat
Király és 2 eszel az XTR árából, hova ennél több.
Erre ajánlom
XC de a 100 kg emberek alatt is bírni fogja. Igaz ALL kind cucc.
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Domokos avatar
Domokos
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, versenyzőként használtam
Előny
Merev (de nagyon), főleg az oldalirányú merevségét emelném ki, finom a váltás és könnyű is.
Hátrány
Könnyen koptak a tányérok és a csapágyai, de lehet h. idén túl sok esőt kapott... Drága!!!
Tapasztalat
Nagyon király, nem hagy cserben, teljesítményorientált, de drága (no persze nem az xtr-hez képest, hanem a pénztárcámhoz viszonyítva).
Erre ajánlom
Versenyre, nagyobb darab hobby arcoknak.
4 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Bäron avatar
Bäron
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 6 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny
hihetetlen merev, szépen vált xt elsövel. esztétikus design,olcsó, könnyü szerelhetöse´g (hollowtech2), relative könnyü
Hátrány
qrva gyenge középsö tányér (2.csere 6 honap alatt!!!), nyekereg kattog már az elejétöl nagyon nagyon...
Tapasztalat
az egyik legmerevebb kar amivel valaha mentem, különösen örömteli hogy nem nagy a visszalépés a túlárazott xtr- hez képest teljesitmény terén (viszont nem olyan szép) a HT2 karok köztudottak kattognak és nyekeregnek, csakhat az ember elötte reménykedik hogy nemis...
Erre ajánlom
xc-re nagyon jo ha nem vagy 80kiló felett, és nem bánod ha tekerés közben zenét kell hallgatni hogy ne halljad a hajtókart. a tányérok gyors kopása bosszantó ha nem számitasz rá.
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

61-75 (81 vélemény)
Rendezés
 
modellnév:
  • FC-M8000-1
  • FC-M8000-2
  • FC-M8000-3
  • FC-M8000-B1
  • FC-M8000-B2

 
fogszám:
  • FC-M8000-3: 40-30-22 fog
  • FC-M8000-2: 38-28 fog, 36-26 fog, 34-24 fog
  • FC-M8000-1: 30 fog, 32 fog, 34 fog

 
tengelytípus:

Integrált tengelyes


 
hajtókar anyaga:

alumínium


 
további információk:
  • Bárhol kerekezhetünk a 11-fokozatú „kerékpárosra hangolt“ áttételezéssel
  • Különféle választási lehetőségek a kerékpár és a kerékpáros stílus szerint
  • Következetes váltásteljesítmény és jobb lánckezelés
  • Strapabíróbb lánctányér fogak
  • Kompozit felépítésű lánctányér:
  • acél fogak/acél + CFRP test (1x11, 3x11 középső)
  • alumínium bevonatos fogak/alumínium + CFRP test (2x11 felső)
  • A tartósság és a kis tömeg optimális egyensúlya
  • Az új 3D-s kompozit lánctányér fogainak összetétele optimalizálva van az egyes lánctányérok terheléséhez (1x11, 2x11 & 3x11) az acél hajtófogakkal és az alumínium tartófogakkal
  • Új 3D-s test egyedülálló lánc gyűrű kompozit design: Alumínium fogak / Alumínium + CFK (3x11 felül) acél fogak / CFK (3x11 közép) Alumínium bevonatú fogak / Alumínium + CFK (2x11 Top) Rozsdamentes acél / CFK (1x11)
  • Nagy hatékonyság és precíz váltás
  • Továbbfejlesztett hajtási merevség
  • 70 fokos csillagkar HOLLOWTECH II technológia és dinamikus lánc kapcsolódás (1x11-fokozatú)
  • Szűk áttételi tartomány a minimális váltási ugrások és a ritmus fenntartása érdekében
  • Egy tüskés felépítés az erőteljes váltás érdekében
  • Fokozott lánctartás
  • Dinamikus lánc kapcsolódás (1x11-fokozatú)
  • Jobb tömítés és jobb forgás
  • Kis csapágyas alsó keret
  • Kompatibilis a 148 mm-es hátsó sarutávú Boost kompatibilis vázakkal (FC-M8000-B1/B2)

tömeg:
  • 773,9 g (40-30-22 fog, középcsapágy nélkül)
  • 695,5 g (34-24 fog, középcsapágy nélkül)
  • 680 g (30 fog, középcsapágy nélkül)

Shimano logó

Shimano márka bemutatás

"Küldetés: A természet, és a minket körülvevő világ élvezete által elősegíteni az egészséget és boldogságot."

A Shimano-t 1921-ben alapította Shozaburo Shimano, és kezdetben kerékpár szabadonfutók gyártásával foglalkozott. Mára a globális kerékpárpiac 50%-át birtokló óriásvállalattá nőtte ki magát. Gyárt hajtás és fékrendszereket, kerekeket, pedálokat, országúti, hegyi és hibrid kerékpárokba, mindezt felhasználás szerint rendezett készletek formájában. Kínálatukban találhatóak kifejezetten kezdő és hobbikerékpárosok számára készült alkatrészek, illetve a versenyek élmezőnyét kiszolgáló rendszerek is.

A kerékpáros területen kívül horgász felszerelések és egyéb, pl. snowboard alkatrészek gyártásával is foglalkozik.

A Shimano márkához köthetőek, olyan kerékpár-történelmileg mérföldkőnek számító újítások, mint a pozícionált váltás (egy kattintással egy fokozat), a középrésszel egybeintegrált hajtómű, vagy a patentpedál (SPD). Hozzá fűzhető továbbá a hegyikerékpárok kifejlődésének egy fontos állomása, az első kifejezetten MTB szett, a Deore XT 1982-es piacra dobása is.

A Shimano mind a mai napig az elérhető árú magas minőség definíciója. Jelentős előnyt szerzett kezdeti ellenfelével a Suntourral szemben, és piaci pozícióját megtartotta manapság is az amerikai Sram előretörése mellett.