- brutálisan merev
- nagyon finom erőátvitel
- csőtengely
- felsőkategóriás pályahajtásból ár-érték arányban a legjobb
- nagyon drága (felsőkategóriát meg kell fizetni)
- az alap gxp középcsapágy porvédelme hagy kívánnivalót maga után
- csak 48-as tányérral érhető el ami érthetetlen
- nem a legkönnyebb hajtás
Érdemes leszögezni már az elején hogy utcára relatíve felesleges már ez a szint, egy mezei Michével tökéletesen elvan az ember fixen. Ennek ellenére a csőtengely és a 144bcd-s lyukkör átmérő miatt más választás nem igazán van (talán az On-One szintén csőtengelyes pályahajtása) olcsóbban. Lássuk hát:
- elképesztően brutál merev hajtás, az erőátvitel pontos és helyes lesz minden körülmények között
- megbízható és jól kidolgozott, talán a legdurvább sprinterek képesek csak eltörni, ők is extrém használat mellett
- elég szép tud lenni, bár személyesen nekem nem jött túlságosan be külsőleg, egy szép klasszikus ötkaros hajtókar
- az alap tányér csak 48 fogas változatban van amit egyszerűen nem tudok megérteni. a 48 fog szerintem nettó hülyeség, nem lehet vele rendes áttételt összerakni, a 48/17 nekem pont túl gyenge, 15-tel viszont már embertelenül erős.
- a sram gxp középcsapágya bár jó, de a porvédelme nincs rendesen megoldva, emiatt könnyen bejut a dzsuva és elkezd recsegni, nagyobb dagonyázás után érdemes szétszedni és kipucolni. hozzátenném egy jobb középcsapággyal (Chris King pl.) topkategóriás hajtás lehet belőle
- a festés könnyen sérülhet ha nem patentpedállal használod (mondjuk ha ilyen hajtásod van, miért nem használnál komoly pedált)
- nagyon könnyű felszerelni, önlehúzó csavarja van így egy imbusszal könnyedén szét lehet szedni, könnyen takarítható is
Összefoglalva a Sram Omnium egy kiváló felsőkategóriás hajtás, kategóriájában ár-érték aránya a legjobb, kőmerev, minőségi cucc, amely bírni fogja a rakást. Versenyre kifejezetten ajánlott, ha budgetebb cuccal mennél.
Fixire, nyilván. Főként pályabiciklire, versenyzésre, edzésekre.