Sram Omnium hajtókar

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév: 2016 (frissítve: 2016.07.)
  • Listaár: 62.990 Ft

HASONLÓ hajtókar TERMÉKEK



1-1 (1 vélemény)
Rendezés

coffeemug avatar
4 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2015, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

- brutálisan merev

- nagyon finom erőátvitel

- csőtengely

- felsőkategóriás pályahajtásból ár-érték arányban a legjobb

Hátrány

- nagyon drága (felsőkategóriát meg kell fizetni)

- az alap gxp középcsapágy porvédelme hagy kívánnivalót maga után

- csak 48-as tányérral érhető el ami érthetetlen

- nem a legkönnyebb hajtás

Tapasztalat

Érdemes leszögezni már az elején hogy utcára relatíve felesleges már ez a szint, egy mezei Michével tökéletesen elvan az ember fixen. Ennek ellenére a csőtengely és a 144bcd-s lyukkör átmérő miatt más választás nem igazán van (talán az On-One szintén csőtengelyes pályahajtása) olcsóbban. Lássuk hát:

- elképesztően brutál merev hajtás, az erőátvitel pontos és helyes lesz minden körülmények között

- megbízható és jól kidolgozott, talán a legdurvább sprinterek képesek csak eltörni, ők is extrém használat mellett

- elég szép tud lenni, bár személyesen nekem nem jött túlságosan be külsőleg, egy szép klasszikus ötkaros hajtókar

- az alap tányér csak 48 fogas változatban van amit egyszerűen nem tudok megérteni. a 48 fog szerintem nettó hülyeség, nem lehet vele rendes áttételt összerakni, a 48/17 nekem pont túl gyenge, 15-tel viszont már embertelenül erős.

- a sram gxp középcsapágya bár jó, de a porvédelme nincs rendesen megoldva, emiatt könnyen bejut a dzsuva és elkezd recsegni, nagyobb dagonyázás után érdemes szétszedni és kipucolni. hozzátenném egy jobb középcsapággyal (Chris King pl.) topkategóriás hajtás lehet belőle

- a festés könnyen sérülhet ha nem patentpedállal használod (mondjuk ha ilyen hajtásod van, miért nem használnál komoly pedált)

- nagyon könnyű felszerelni, önlehúzó csavarja van így egy imbusszal könnyedén szét lehet szedni, könnyen takarítható is

 

Összefoglalva a Sram Omnium egy kiváló felsőkategóriás hajtás, kategóriájában ár-érték aránya a legjobb, kőmerev, minőségi cucc, amely bírni fogja a rakást. Versenyre kifejezetten ajánlott, ha budgetebb cuccal mennél.

Erre ajánlom

Fixire, nyilván. Főként pályabiciklire, versenyzésre, edzésekre.

Ennyiért vettem
37ezer tányér nélkül
Csatolt képek
Sram Omnium  2015 hajtókar
F5 Lattice tányérral
5 olvasó 80%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-1 (1 vélemény)
Rendezés
 
fogszám:

48


 
hajtókar hossz:

165


 
tengelytípus:

GXP


 
színválaszték:

ezüst


Sram logó

Sram márka bemutatás

A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).

A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).

A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.

A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Sram Omnium termékkel kapcsolatban: