Elég tartós lánctányérok, általában rendesen takarítva és kenve futott rajta a lánc, így
8-10.000 km használatot kibírt és még most is elmenne ez a Shimano hajtókar. (lásd a képeken)
Nyeregből kiálva ritkán tekertem, így nem lazult le a tengelyről és a pedálmenet is tart.
Nekem nem volt gond a váltással. ST-EF50 es fékváltókarral.
Szép alu hajtókar, ami erős is.
Szerinem megéri az árát a Tourney.
Terepen gyilkolászva lehet hamarabb megadja magát a 4szög tengely. De többet ér mint a noname kacatok.
Kicsit nekem is belereszel az első váltóba ha keményen nyomom a pedálr a legnagyobb első tányéron.( ehez hozzátehet a Chin Haur monoblok is).
De igazából nincs vele gond.
Jobban tatszik a cserélhetős lánctányéros Deore, de az sokkal többe is kerüt.
Caprine Voyage bicajon használtam főleg aszfalton turázgatva. Nyomtam keményen a pedált, mert szeretek gyorsan járni vele.
48/38/28 változat nekem nagyon bejött. Elösször egy Shimano HG 30-8i (11-30) kazettával használtam 2 láncot elnyúztam rajta, utány agy Sunrace (12-32) aminek sokkal jobban ki tudtam használni az áttételi tartományát.
A sunrace már 1 év és max 2000 km után elég akadozva futott a lánc 6. 7. fokozatban.
Sajnos Shimano UG 51-es láncal használtam, ami nem kimondottan 8 as rendszerre való lehet ez is közrejátszott a kopásban és a sokat használt 48-as lánctányér.
ezért most az egész hajtásrendszert cserélem Deore hajtókar, CS HG-51 kazettasor és HG 40 es shimano lánc lesz rajta, ha minden jól megy. Remélhetőleg ez majd tovább is bírja, mint elődje.
Túra, hobbi MTB.
Aki hosszabb távra tervez és szeretne egy jó hajtóművet aránylag olcsón.