Shimano FC-M391 hajtókar

3 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.3]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév: 2015 (frissítve: 2015.03.)
  • Listaár: 14.300 Ft

HASONLÓ hajtókar TERMÉKEK



1-3 (3 vélemény)
Rendezés

Zoltán7 avatar
3 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • jó ár-érték arány (bár nekem bringán volt gyárilag)
  • karbantartást nem nagyon igényel (egy jobb monoblokkot meghálál)
  • festés és a matrica eléggé szívós (azért a biztonság kedvéért később víztiszta fóliát kapott a felirat)
Hátrány
  • nehéz, (ez csak azután tűnt fel, miután integrált hajtásra váltottam)
  • gyári középrész (BB-UN26), elég hamar cserés lett
  • nem a legmerevebb (integrált hajtás után éreztem csak)
Tapasztalat

Egy igazi fapados hajtókar a szó pozitív értelmében. Bár egy 200 ezres XC bringán volt (ami valahol szégyenletes részemről) mégis tette a dolgát, bár hozzá kell tenni nem is nyúztam... Főleg városi közlekedést, kisebb erdei kiruccanásokat teljesített. Kapott hideget-meleget, kellemesen gondolok vissza rá :)

Erre ajánlom
  • Városi környezet
  • Túrák
  • Enyhe XC
Ennyiért vettem
Bringán volt
Csatolt képek
Shimano FC-M391  2013 hajtókar
Miután véglegesen lekerült...
Shimano FC-M391  2013 hajtókar
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

rcs2003 avatar
78 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

-szép megjelenés

-bontható-csereberélhető lánckerekek

-viszonylag merev hajtókarok.

-a legkisebb lánctányérra belülről pattintható műanyag gyűrű- ami megvéd a lánc esetleges beesésétől a hajtókar és a váz közé

Hátrány

-kopik a használatban (persze mi nem?), a Shimano felirat már csak emlékeimben él a hajtókaron :D

-alu lánctányér csavarok (az egyik imbusznyílását lesarkaztam a kulccsal, tudom ez az én bénaságom de ha acélból lennének ez nem történt volna meg)

-hát.. drága egy kicsit?

-egyesek hiányolhatják a lánctányérvédőt. (Én nem)

-specifikus hátrány, aki három tányért használ azt valószínűleg nem érinti: átalakítottam a legnagyobb tányér elhagyásával 2x9 sebességesre a kerékpáromat. Mióta nincs a legnagyobb tányér fent, észrevettem hogy a középső kicsit kitáncol a pedálfordualt "odataposós" részén. Nem egyértelmű számomra hogy a hajtókar maga deformálódott, vagy a monoblokk tengelye, esetleg csak maga a lánctányér hajlott meg.

Tapasztalat

Négyszögtengelyes hajtómű, ennek megfelelő jellemzőkkel bír. Nekem soha nem lazult le még, két és fél éve nyúzom a 85 kilómmal. Tapostam, ugrottam vele, mindent kibírt. A rögzítőcsavarok jó kialakításúak, jó a porvédelem. A pedálmenetek jók, akinek mégis belerohad az valószínűleg annak idején nem zsírozta meg a menetet összeszereléskor.

Erre ajánlom

Trekkingre, túragépre mindenképpen (lehet kapni 48-36-24-ben is), finomabb montizáshoz, XC-közepes terep, egy jó merev, erős tengelyű monoblokkal.

Ennyiért vettem
kerékpáromon volt
Csatolt képek
Shimano FC-M391  2012 hajtókar
már használt állapotban
Shimano FC-M391  2012 hajtókar
2 lánctányérosra alakítva
5 olvasó 80%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

norman81 avatar
29 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Oldal irányú merevsége általános használat esten teljesen megfelelő.( egy jobb monoblockot meghálál)

A tányérok egész tartósnak bizonyulnak.

Alivio váltóval és Sram 951-es láncal elég pontos és fürge.

Csavarodást nem tapasztaltam,még akkor sem, ha néha néha kiállva tekerek.

Cipőtől egyáltalán nem kopik a festése.

Hátrány

A súlya azért nem a legjobb mivel full acél mindhárom tányér. és a pedal menete sem a legtökéletesebb, mert fixre huzáskor némi anyagot kidolgozott a pedal cromo tengelye, kb 3mm darabot. ettől függetlenül nem lazul le a pedal.

Tapasztalat

Ha, nem jelentkezik komolyabb gond vele, akkor és ,ha még kapható lesz hozzá megfelelő 9es sorral kompatibilis lánctányér szett ,akkor lehet ,hogy veszek rá jobb minőségü tányérokat.

Erre ajánlom

Általános felshasználásra, túra/hobby Mtb, esetleg könnyebb ridereknek lightos XC.

Ennyiért vettem
bringán volt.
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-3 (3 vélemény)
Rendezés
 
modellnév:

FC-M391


 
fogszám:
  • 44-32-22
  • 48-36-26

 
hajtókar hossz:
  • 170
  • 175

 
tengelytípus:

négyszögtengely


 
furatszám:

4


 
furatkör átmérő (mm):

104/64


 
hátsó fokozatok:
  • 9

 
láncvonal:

50


tömeg:
  • Finom, könnyed váltásérzet, magas szintű teljesítmény a Hyperdrive technológiának köszönhetően
  • 44/48 fogas lánctányér Láncvédő

 
színválaszték:
  • Fekete
  • Ezüst

 
középcsapágy:

BB-UN26


Shimano logó

Shimano márka bemutatás

"Küldetés: A természet, és a minket körülvevő világ élvezete által elősegíteni az egészséget és boldogságot."

A Shimano-t 1921-ben alapította Shozaburo Shimano, és kezdetben kerékpár szabadonfutók gyártásával foglalkozott. Mára a globális kerékpárpiac 50%-át birtokló óriásvállalattá nőtte ki magát. Gyárt hajtás és fékrendszereket, kerekeket, pedálokat, országúti, hegyi és hibrid kerékpárokba, mindezt felhasználás szerint rendezett készletek formájában. Kínálatukban találhatóak kifejezetten kezdő és hobbikerékpárosok számára készült alkatrészek, illetve a versenyek élmezőnyét kiszolgáló rendszerek is.

A kerékpáros területen kívül horgász felszerelések és egyéb, pl. snowboard alkatrészek gyártásával is foglalkozik.

A Shimano márkához köthetőek, olyan kerékpár-történelmileg mérföldkőnek számító újítások, mint a pozícionált váltás (egy kattintással egy fokozat), a középrésszel egybeintegrált hajtómű, vagy a patentpedál (SPD). Hozzá fűzhető továbbá a hegyikerékpárok kifejlődésének egy fontos állomása, az első kifejezetten MTB szett, a Deore XT 1982-es piacra dobása is.

A Shimano mind a mai napig az elérhető árú magas minőség definíciója. Jelentős előnyt szerzett kezdeti ellenfelével a Suntourral szemben, és piaci pozícióját megtartotta manapság is az amerikai Sram előretörése mellett.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Shimano FC-M391 termékkel kapcsolatban: