Sunrace FCM52 hajtókar

4 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.2]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
  • Modellév: 2015 (frissítve: 2015.06.)
  • Listaár: 5.890 Ft

HASONLÓ hajtókar TERMÉKEK



1-4 (4 vélemény)
Rendezés

TireBurner avatar
25 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2020, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Olcsó, könnyű, van rajta láncvédő. Jól vált. Normál használatra megfelelő, 

Hátrány

A nagy tányérban már új korától van egy minimális 8-as, de nevesebb gyártónál is tapasztaltam ilyet.

Tapasztalat

Egy régi acélvázas mtb felújításánál alkalmaztam. Ez volt a legolcsóbb, de már elfogadható súlyú és megjelenésű hajtómű. Közel 3000 km után még nem volt vele semmi gondom, nem látom, hogy jobban kopna mint más hajtóművek. Már a legelején észrevettem, hogy egy nagyon minimális 8-as van a nagy tányérban, de ez nem romlott 2000 km után sem, bár keveset használom az első váltót. SunRace lánccal használom, tökéletesen vált vele. A festék eddig sehol se kopik róla. A láncvédő műanyag tárcsa is egész jó anyagból van, nem az a törékeny fajta.

Erre ajánlom

Normál általános használatra, városban, vagy túrázáshoz.

Ennyiért vettem
6500 Ft
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Anonymous123 avatar
6 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2016, kevesebb mint 1 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny

könnyű
festés sem kopik
könnyen vált

Hátrány

nem tapasztaltam

Tapasztalat

A kerékpáromon egy no name hajtókar volt felszerelve kicsivel több mint 1 évet bírt.
Muszáj voltam lecserélni és a Sunrace hajtókart választottam, könnyebb, masszívabb.
Ár érték arányban szerintem nagyon jó, persze nem egy Shimano!

Ennyiért vettem
4990
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

OKdoki avatar
30 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 86%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2015, kevesebb mint 1 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Könnyű.

24-34-42 fogas tányérok.

Láncvédő.

Hátrány

Még nem tapasztaltunk hátrányt, ha csak azt nem, hogy lehetne 22-32-42, sőt 22-32-44 kiosztású is.

Tapasztalat

Feleségem a zalai dombság emelkedőin többször kényszerült tolni a biciklit. Hízelgett a hiúságomnak, hogy én már mennyire edzett vagyok, de aztán belém hasított a felismerés. A hét sebességes hátsó sora 14-28 fogkiosztású, az enyém meg 11-32-es. Elöl a hajtókar tányérjai egyformák voltak, azaz 28-38-48 foggal. Valamiért (miért?) ez lett a hagyomány a trekkingeken. Persze a jobbakon érthető, hiszen a hátsó sor legnagyobb kereke lehet 32, 34, 36-os is. A racsnis változatnál csak egy közkeletű menekülő út van, ha ragaszkodunk a 7 sebességhez, a 14-34-es. A biciklin lévő hosszú kanalas váltónak le kéne tudni kezelnie és a legnagyobb keréknél nem lenne rossz az áttétel, de túl nagy az ugrás a következő fokozat esetén. Kézenfekvő a megoldás, változtassunk az első tányérok méretén, hogy kényelmesebb áttételt kapjunk az alsó régiókban. Így megmarad a finomabb ugrásokkal operáló hátsó sor. A szerelőmnél volt egy Shimano (talán FC-M171) 24-34-42es kiosztással majd 8 ezer forintért. A raktáron lévők közül ez volt a legolcsóbb a márkától. Mutatta, hogy van egy SunRace is, pont ilyen kiosztással bő 5 ezresért. Bár a Shimano egy picit szebb volt csak az esetleges tartósság szólhat mellette, mivel súlyban hasonló volt. De a tartósságot relativizálta a bicikli (Alboin 200) gyári szerelésű Prowheel hajtóműve. A feleségemnek kevesebb, mint 2000 kilométer alatt érezhető kopást nem sikerült előidéznie rajta. Pedig ez a Prowheel nagyon alap (vacak) hajtómű. Megnézve a Prowheel honlapját egyáltalán nem tűnik rossz gyártónak, csak a Gepida rendelt tőle egy nagyon olcsó, egyedileg összeállított hajtóművet, mivel ilyen megjelenésűt nem találtam. Egy kő nehéz darabról van szó, műanyag bevonatos acél hajtókarral. Mutatta a szerelőm leszerelve és összehasonlítottam az új SunRace FCM52-essel. Sajnos csak kézben, de kb. fele olyan súlyú. Ez csak az egyik hibája. Bár már az átalakítás elején megbeszéltük, hogy középcsapágy csere is lesz, de ez elkerülhetetlen is volt, mivel a Prowheel fogaskerekei akkora profil mélység különbséggel rendelkeznek (fene se tudja a megfelelő szakkifejezést), azaz a tányér a tengelyhez közel síkja centivel mélyebbe van mint a kerületi síkja. Így egy feleslegesen hosszú középcsapágyat kellett alkalmazni, ami amúgy is nagyon gyenge volt. Az új középcsapágy meglehetősen (és szépen) közel hozta a hajtókart a váz közepéhez. Prognosztizált még a szerelőm egy első váltó cserét is, de mindenképpen be akarta kalibrálni a régivel és a váltás minősége alapján dönteni a csere felől. Kiderült, hogy a váltó megfelelő leengedésével még tökéletesen be tudta állítani a váltót úgy, hogy a terelő lemeze sem ér hozzá a láncvillához és az íve is jó, nem súrlódik a lánc még keresztváltásnál sem. Így csak a fék átbovdenezése és beállítása maradt, meg a rossz hátsó lámpa javítási kísérlete. Kiderült, hogy nem csak a vacak hátsó sárvédőt nem lehet arra rábírni, hogy vezesse az áramot, :-) hanem a hátsó lámpa közvetlenül bekötve sem világit, ergo rossz. Így vettem egy teljes áron 4400 forintos elemes, de a csomagtartóhoz ugyanúgy rögzíthető LEDes (és szép) lámpát. Ez az egész került 15 000 forintba. Bőven megérte. Persze ez az ár csak a törzsvevőknek jár, így oda sem írom a pontos árakat. Ráadásul az áttételi arány 1:1-ről elöl négy foggal jobban változott, mint hátul négy foggal. Konkrétan hátul bő 14 %-ot javulna (rövidülne), de elől bő 16%-ot. Igaz, így a felső sebesség tartomány is rövidül, azaz jobban kell pörgetni, de valójában ez nem hátrány a feleségemnek. Nem igen szokta megközelíteni hosszabban a 30 km/h-t. És nem használta a 3x7-et (48-14) eddig sem csak hosszú lejtőn. Most legalább tudja majd használni a legmagasabb sebességfokozatokat. Én simán ki tudom tekerni a 3x7-et és még gyorsítok is vele 23-25 km/h-ról. De ez az átalakítás nem is nekem való. Hát még a nálam edzettebbeknek, de ki hajt ebből a csoportból egy racsnis trekkinget? :-)  

Erre ajánlom

Alkalmi kerékpárosoknak trekking biciklivel (28-38-48 kiosztás helyett), akik bár sportosak de azért az állóképességük nincs a toppon, és a fogaskoszorú cseréje valamiért nem olyan kézenfekvő (pl. nincs elég sebesség fokozat a meglévő rendszerben és cseréje ennél több elem átalakításával járna.) Megjegyzem, nem is értem ilyen jellegű kerékpárokat hogyan lehet 28-28 (1:1) legrövidebb áttétellel tervezni?  

Csatolt képek
Sunrace FCM52  2015 hajtókar
Sunrace FCM52  2015 hajtókar
Sunrace FCM52  2015 hajtókar
7 olvasó 86%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

hoper avatar
8 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Occsó

Viszonylag tartós, ha az árához nézzük

Kis áttételek miatt jó dombmászó

Nem dobálja a láncot

Hátrány

Egy év után már kapod az elsőd nyolcast benne

Nagyon kicsik az áttételek

Két év után a legnagyob tányéron elkezdenek kopni a fogaskerekek

Kínai műanyag

Tapasztalat

Az árához képest nem rossz ez a hajtás, két évet letoltam vele, csak enyhe nyolcas volt benne, illetve fogaskerekek kezdtek már kopni. A legnagyobb baj az, hogy ennyiért Altrixéknál ennél sokkal jobb hajtást kapsz, ezért ne evgyétek, inkább azt. 

Erre ajánlom

hegymászás kis áttételek miatt

Ennyiért vettem
3000
7 olvasó 29%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-4 (4 vélemény)
Rendezés
 
fogszám:

42-34-24


 
hajtókar hossz:

170


 
tengelytípus:

Négyszögtengely


Sunrace logó

Sunrace márka bemutatás

A Sunrace márka váltóiról, hajtásrendszereiről, kerékagyairól ismert. A céget 1972-ben alapította Tony Hsu Tajvanon, aki lehetőséget látott a sebességváltók gyártásában, mivel az ország kerékpáralkatrész ipara még éppen csak éledezőben volt, az import készletek pedig szűkösek voltak.

A sikeresnek mutatkozó 10 és 12 sebességes fokozatmentes váltórendszereiket Sunrace márkanéven jegyezték be, és hamarosan kidobták a 15, 18 és 21 sebességes rendszereket is. A ’80-as években a márka kihozza az első pozícionált váltóit. 1994-ben a tajvani kormány és a cég együttműködéseként megszületik egy 6000 dolgozót, és 1000 PHD hallgatót foglalkoztató kutatói központ, mely a legnagyobb az országban.

1995-ben, egy vezető hajtásrendszer gyártó cég csődje után a Sunrace betör az amerikai OEM piacra is. 2000-ben a cég megvásárolja az angol Sturmey Archer-t, valamint megalapul a Sun Race/Santa Cruz csapat, mellyel Kathy Pruitt junior női dh bajnokságot nyer, rögtön az első évben. A következő évben a csapat színeiben Kink Norba megnyeri a NORBA Nemzeti Cross Country Bajnokságot.

2001-től kínai gyárral is rendelkezik a Sunrace. Manapság itt készülnek a belépő szintű alkatrészei, a tajvani üzem kapacitásait pedig a felsőkategóriás alkatrészek, és a Sturmey Archer agyai, agyváltói gyártására fordítják, melyek így kiemelt figyelmet kapnak.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Sunrace FCM52 termékkel kapcsolatban: