Suntour XCC-T202 hajtókar

19 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.3]
  • Modellév: 2010 (frissítve: 2011.07.)
  • Listaár: 4.500 Ft

HASONLÓ hajtókar TERMÉKEK




fundaluk avatar
28 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, több mint 8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- olcsó

- jó minőségű

- tartós

Hátrány

- nem találtam hátrányt

Tapasztalat

Kross Hexagon biciklimen volt gyárilag ez a Suntour hajtókar. Majdnem 10.000 kilométert tekertem le vele és még bírta volna (kopás nem nagyon látszott még) de komplett hajtás cserét csináltam akkoriban és ezt is lecseréltem. Elég merevnek találtam amíg használtam és a Shimano Tourney első váltóval szépen váltott, többféle láncot is használtam és mindegyikkel jó volt a váltás. Kiválónak találom ezt a Suntour hajtókart.

Erre ajánlom

Belépő szintű montisoknak, városi aszfalton tekergőknek, túrázóknak nagyon jó választás!

Ennyiért vettem
biciklin volt gyárilag
Csatolt képek
Suntour XCC-T202  2012 hajtókar
Szerinted hasznos?

 
fogszám:

22/32/42


 
hajtókar hossz:

175 mm


 
tengelytípus:

Négyszögtengely


 
hátsó fokozatok:

7/8


 
további információk:
  • Ajánlott tengelyhossz: 122,5 mm
  • Láncvédő

 
színválaszték:

Fekete


Suntour logó

Suntour márka bemutatás

Az eredendően japán, később tajvani központú SR Suntour története egészen 1912-ig nyúlig vissza, ekkor kezdett szabadonfutók és fogaskerekek gyártásába a Maeda Iron Works Company.

1950-ben a cég bemutatta a saját váltóját, ami hasonlított az akkori francia riválisok (Huret, Simplex) váltóihoz. 1964-ben a SunTour feltalálta a ferde-paralelogrammás hátsó váltót. Olcsóbb volt, mint bármely riválisáé, teljesítményben viszont többet nyújtott, mivel egyedül ez volt képes terhelés alatt nagyobb fogaskerékre váltani. A szabadalom lejártakor a Shimano rögtön lecsapott a megoldásra. A pozícionált váltás 1969-es bemutatásával szintén megelőzte a Shimano-t. A kazettás agy feltalálása is egy a cég nagy ötletei közül.

A ’70-es évek elején a Shimano és a SunTour közösen látta el a fellendült amerikai piacot, viszont a SunTour nem rendelkezett komplett hajtásrendszerrel, hanem más márkákkal karöltve dolgozott- lemaradva ezáltal a komplett rendszereket kedvezményes áron kínáló Shimano-tól. A cég jelentősen olcsóbban kínálta termékeit, mint konkurensei, ezért sokan alsókategóriás gyártónak sorolták be. Megtetézve ezt néhány valóban félresikerült termékkel, a SunTour jó időre kiesett az élbolyból.

1987-től a Sakae Ringyo révén SR Suntour néven folytatja pályafutását a cég, azóta több tajvani és kínai gyárat is nyitva. 2005-ben bemutatják a Vboxx-ot, amely egy vázba integrált 9 sebességes hajtásrendszer. 2006-ban a találmány elhozza az ezüstérmet az Eurobike-ról.

Pár éve az SR Suntour elindította a Werx programot, melynek célja, hogy a versenyzőik ne csak használják a termékeiket, hanem aktívan részt is vegyenek a fejlesztésben, tapasztalataikat felhasználva. 2010-től az alumínium és a magnézium mellett a karbon is szerepel a felhasznált anyagok listáján. Az utóbbi években a Suntour termékei, főleg első teleszkópok, rohamos minőségi fejlődésnek indultak, ismét felhozva evvel a márkát a legnagyobb nevek szintjére.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Suntour XCC-T202 termékkel kapcsolatban: