Suntour XCC-T208 hajtókar

7 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.1]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
  • Modellév: 2010 (frissítve: 2011.09.)
  • Listaár: 5.000 Ft

HASONLÓ hajtókar TERMÉKEK



1-7 (7 vélemény)
Rendezés

sandorp9 avatar
126 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- Olcsó (könnyen pótolható),
- szerelhető (könnyű takarítani és cserélni a tányérokat),
- tartós a festése,
- szinte nem kopnak a tányérok (acél tányérok és hajtókar),
- láncvédő

Hátrány

- 4szögtengelyes, nem merev,
- acél mivolta miatt nehéz,
- csak könnyebb tekerésre alkalmas, semmi komoly vágta vagy hegyi "aggyadneki"
- hajlamos a 8asra...

Tapasztalat

Az előny és a hátrány szerintem nagyon szubjektív; egyrészt, akik ezen az oldalon többször megfordulnak/olvasgatnak/véleményt cserélnek, azok szerintem biztos nem ilyen hajtókart fognak keresni. Másrészt, aki "csak" túrázni és városban tekerni akar (és nem keményen hajtani), azokat nem biztos hogy érdekli, hogy nehéz, vagy hogy hogy lehet takarítani/szerelni, hogy 1-1 megindulásnál inkább nyúlni fog, hogy  nem a legmerevebb, hogy milyen a kopása, stb. azoknak egy jó megoldás lehet ez a hajtókar szerintem. Az előnyhöz fel lehetett sorolni, hogy szétszedhető, és ezért lehet cserélni a tányérokat, kopás/törés esetén nem kell az egész hajtást kicserélni elöl, illetve így könnyebb takarítani. Vagy hogy acélból készült mind a 3 tányér és a hajtókar is, ezért tartós. Valamint felsorolás többi tagjaként szerepel az hogy olcsó, tartós festés, láncvédő (le/fel)szerelhető rajta, tartósak a tányérok (nálam 2600km után szinte semmi kopás nem látható rajta). A hátrányánál kezdeném azzal, hogy 4szögtengelyes, kemény tekerésre nem nagyon alkalmas, hirtelen megindulásra alkalmatlan, inkább nyúlik, minthogy a bringát kilőné (tehát nem túl merev!), illetve hogy nehéz. Ergo csak hobbi felhasználásra ajánlom (mindenképp).
Hogy az én bringám alkatrészéről is írjak valamit;  A bringán volt (kicsit fura, mert a 2012 és a 2014es Trek FX-eket is Shimano-val szerelik, a 2013asokat meg Suntour-ral), így most ezt hajtom. Tartósra sikerült, nem kopik se a festése, se a tányérjai, kényelmes túrára jó, de ennyi. Acél anyaga miatt elég nehéz, és a tengely típusa miatt nem a legmerevebb. Érezni ezt sokszor, amikor keményebben taposom/húzom. Ez a 2013as szerelhető, így könnyű takarítani. Lánc (KMC Z7) lelökés, nem felrakás még nem volt, de nehezen és alig-alig felrakás már igen (terhelés alatt) de ez függ az első váltótól is (S. Altus). A tányérokról annyit, hogy a 28-38-48as kiosztása nekem megfelel, lehet(ne)  vele pörgetni és vágtatni is, illetve a legkisebb elégnek tűnik felfele a 30-32es fogassal. Tartósnak tűnik, nem kopik semmit.
A véleményem szerint 3as a teljesítménye, mert a kényelmes/hobbi felhasználásra tökéletes lehet (másra nem!), és 5000Ft-os ára nem sok, illetve szerintem ezek miatt megérdemli a 4est az ár/teljesítmény  rubrikába.

Szerk. I.: Szép kis nyolcas került bele, és még nincs 2éve használva. Leginkább csak felülről látszik, és az átdobóba sem ér bele, így nem volt gond használatkor, de zavart... Egyébként alig kopottak a tányérok, még valami utcai bringán vagy üsdvágd gépen elmegy ill. elmehet jó ideig... Csavar vagy hajtókar lelazulás egyszersem volt.

Erre ajánlom

A lényeg, hogy mindenképp/csak könnyebb tekerésre városban vagy laza túrán.

Ennyiért vettem
bringán volt
Csatolt képek
Suntour XCC-T208  2013 hajtókar
Suntour XCC-T208  2013 hajtókar
Suntour XCC-T208  2013 hajtókar
10 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

zoli6 avatar
48 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

szép kivitelezés
aluminium felépítés
lánckerekeken nincs kopás egyenlőre
olcsó
a Suntour XCC-T208
1000km megtétele után semmi kopást nem látni rajta! SZERKESZTVE

Hátrány

nem szétszedhető /takarítani kín/
szakítani nem érdemes nagy terepen, egy idő után beadja a kulcsot
nagy lánctányér elég kicsire sikeredett 

Erre ajánlom

Amire kitalálták arra, városba,turázgatásra,kisebb terepre

Ennyiért vettem
Bicajhoz járt
Csatolt képek
Suntour XCC-T208  2012 hajtókar
4 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

roombike avatar
26 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • az ertek aranya egesz jo
  • a festek tartos rajta
  • nem kopik a tanyer
  • egesz jo lett az arahoz kepest ez a Suntour hajtókar
Hátrány
  • valtast nem konnyiti meg
  • nehez
  • eleg gyenge
  • nem valami merev
Tapasztalat

az arat maximalisan megeri

Erre ajánlom

tura, enyhe terep

Csatolt képek
Suntour XCC-T208 hajtókar
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

csmisi avatar
118 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny
  • olcsó
  • aluminium
  • árához mérten jól ellátja a feladatát az XCC-T208
  • a festése ezidáig (bő egy éve) jól bírja
  • a lánckerekeken kopást még nem tapasztaltam
Hátrány
  • gyenge, semmi komolyabb felhasználásra nem alkalmas
  • nem szétszedhető
  • minthogy nem szétszedhető, így takarítása nehézkes
  • a láncot gyakorta nem kapja fel könnyen
  • nehéz
  • lehetne merevebb a lánckerék is, a hajtókar is
Tapasztalat

Hibái és egyszerűsége ellenére nem rossz hajtómű ez. A csajszim bringáján gyárilag volt, az ő igényeit kielégíti, túrázásra alkalmas. Nagy kár hogy nem szétszedhető.

Erre ajánlom

aszfalt, földút, könnyebb bringásoknak.

Ennyiért vettem
bringával volt
Csatolt képek
Suntour XCC-T208  2012 hajtókar
Suntour XCC-T208  2012 hajtókar
Suntour XCC-T208  2012 hajtókar
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

wirwil avatar
27 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Egy év használat után (télen-nyáron) is merev a Suntour XCC-T208, nem deformálódik, stabil, semmi baja. Festése is jó, minimálisan kopott csak le. Váltani rendesen, gond nélkül lehet.

Hátrány

Nem találtam neki.

Erre ajánlom

Városba, túrára.

Ennyiért vettem
gyári tartozék volt
Csatolt képek
Suntour XCC-T208  2012 hajtókar
ST
Suntour XCC-T208  2012 hajtókar
ST
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Nemfoglalt avatar
72 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Árához képest elég jól teljesít a Suntour XCC-T208, bár ez a darab gyárilag rajta volt a bringán.

1200km van benne, eddig tartós, kopásnak nyoma sincs (durva lenne, ha ennyi után kopna ...)

Váltás könnyű, KMC, Shimano és Sram lánccal is. Festés nem kopik.

Hátrány

Eddig még semmi.

Erre ajánlom

Semmi durvulás, aszfalt, város, túrázás, könnyű terep.

Ennyiért vettem
Gyári tartozék volt
Csatolt képek
Suntour XCC-T208  2011 hajtókar
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

hhhhh avatar
147 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 3 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny
  • Hajtás és oldalirányban is teljesen merev, megbízható.
  • A tányérok tartósak, persze durvulni nem szabad vele, nem arra való.
  • A váltás könnyű a gyári lánccal.
  • A középrésszel sem volt gond.
Hátrány

Hátrányát nem tapasztaltam, talán a festék gyors kopását említhetném.

Erre ajánlom

Városba vagy terepre.

Csatolt képek
Suntour XCC-T208  2009 hajtókar
8 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-7 (7 vélemény)
Rendezés
 
modellnév:

XCC-T208


 
fogszám:

48-38-28T


 
hajtókar hossz:

170 mm


 
tengelytípus:

Négyszögtengely


 
hajtókar anyaga:

Acél


 
külső lánctányér anyaga:

Acél


 
középső lánckerék anyaga:

Acél


 
belső lánctányér anyaga:

Acél


 
hátsó fokozatok:

7/8


 
további információk:
  • Ajánlott tengelyhossz: 122,5 mm
  • Láncvédő

 
színválaszték:

Fekete


Suntour logó

Suntour márka bemutatás

Az eredendően japán, később tajvani központú SR Suntour története egészen 1912-ig nyúlig vissza, ekkor kezdett szabadonfutók és fogaskerekek gyártásába a Maeda Iron Works Company.

1950-ben a cég bemutatta a saját váltóját, ami hasonlított az akkori francia riválisok (Huret, Simplex) váltóihoz. 1964-ben a SunTour feltalálta a ferde-paralelogrammás hátsó váltót. Olcsóbb volt, mint bármely riválisáé, teljesítményben viszont többet nyújtott, mivel egyedül ez volt képes terhelés alatt nagyobb fogaskerékre váltani. A szabadalom lejártakor a Shimano rögtön lecsapott a megoldásra. A pozícionált váltás 1969-es bemutatásával szintén megelőzte a Shimano-t. A kazettás agy feltalálása is egy a cég nagy ötletei közül.

A ’70-es évek elején a Shimano és a SunTour közösen látta el a fellendült amerikai piacot, viszont a SunTour nem rendelkezett komplett hajtásrendszerrel, hanem más márkákkal karöltve dolgozott- lemaradva ezáltal a komplett rendszereket kedvezményes áron kínáló Shimano-tól. A cég jelentősen olcsóbban kínálta termékeit, mint konkurensei, ezért sokan alsókategóriás gyártónak sorolták be. Megtetézve ezt néhány valóban félresikerült termékkel, a SunTour jó időre kiesett az élbolyból.

1987-től a Sakae Ringyo révén SR Suntour néven folytatja pályafutását a cég, azóta több tajvani és kínai gyárat is nyitva. 2005-ben bemutatják a Vboxx-ot, amely egy vázba integrált 9 sebességes hajtásrendszer. 2006-ban a találmány elhozza az ezüstérmet az Eurobike-ról.

Pár éve az SR Suntour elindította a Werx programot, melynek célja, hogy a versenyzőik ne csak használják a termékeiket, hanem aktívan részt is vegyenek a fejlesztésben, tapasztalataikat felhasználva. 2010-től az alumínium és a magnézium mellett a karbon is szerepel a felhasznált anyagok listáján. Az utóbbi években a Suntour termékei, főleg első teleszkópok, rohamos minőségi fejlődésnek indultak, ismét felhozva evvel a márkát a legnagyobb nevek szintjére.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Suntour XCC-T208 termékkel kapcsolatban: