- Olcsó (könnyen pótolható),
- szerelhető (könnyű takarítani és cserélni a tányérokat),
- tartós a festése,
- szinte nem kopnak a tányérok (acél tányérok és hajtókar),
- láncvédő
- 4szögtengelyes, nem merev,
- acél mivolta miatt nehéz,
- csak könnyebb tekerésre alkalmas, semmi komoly vágta vagy hegyi "aggyadneki"
- hajlamos a 8asra...
Az előny és a hátrány szerintem nagyon szubjektív; egyrészt, akik ezen az oldalon többször megfordulnak/olvasgatnak/véleményt cserélnek, azok szerintem biztos nem ilyen hajtókart fognak keresni. Másrészt, aki "csak" túrázni és városban tekerni akar (és nem keményen hajtani), azokat nem biztos hogy érdekli, hogy nehéz, vagy hogy hogy lehet takarítani/szerelni, hogy 1-1 megindulásnál inkább nyúlni fog, hogy nem a legmerevebb, hogy milyen a kopása, stb. azoknak egy jó megoldás lehet ez a hajtókar szerintem. Az előnyhöz fel lehetett sorolni, hogy szétszedhető, és ezért lehet cserélni a tányérokat, kopás/törés esetén nem kell az egész hajtást kicserélni elöl, illetve így könnyebb takarítani. Vagy hogy acélból készült mind a 3 tányér és a hajtókar is, ezért tartós. Valamint felsorolás többi tagjaként szerepel az hogy olcsó, tartós festés, láncvédő (le/fel)szerelhető rajta, tartósak a tányérok (nálam 2600km után szinte semmi kopás nem látható rajta). A hátrányánál kezdeném azzal, hogy 4szögtengelyes, kemény tekerésre nem nagyon alkalmas, hirtelen megindulásra alkalmatlan, inkább nyúlik, minthogy a bringát kilőné (tehát nem túl merev!), illetve hogy nehéz. Ergo csak hobbi felhasználásra ajánlom (mindenképp).
Hogy az én bringám alkatrészéről is írjak valamit; A bringán volt (kicsit fura, mert a 2012 és a 2014es Trek FX-eket is Shimano-val szerelik, a 2013asokat meg Suntour-ral), így most ezt hajtom. Tartósra sikerült, nem kopik se a festése, se a tányérjai, kényelmes túrára jó, de ennyi. Acél anyaga miatt elég nehéz, és a tengely típusa miatt nem a legmerevebb. Érezni ezt sokszor, amikor keményebben taposom/húzom. Ez a 2013as szerelhető, így könnyű takarítani. Lánc (KMC Z7) lelökés, nem felrakás még nem volt, de nehezen és alig-alig felrakás már igen (terhelés alatt) de ez függ az első váltótól is (S. Altus). A tányérokról annyit, hogy a 28-38-48as kiosztása nekem megfelel, lehet(ne) vele pörgetni és vágtatni is, illetve a legkisebb elégnek tűnik felfele a 30-32es fogassal. Tartósnak tűnik, nem kopik semmit.
A véleményem szerint 3as a teljesítménye, mert a kényelmes/hobbi felhasználásra tökéletes lehet (másra nem!), és 5000Ft-os ára nem sok, illetve szerintem ezek miatt megérdemli a 4est az ár/teljesítmény rubrikába.
Szerk. I.: Szép kis nyolcas került bele, és még nincs 2éve használva. Leginkább csak felülről látszik, és az átdobóba sem ér bele, így nem volt gond használatkor, de zavart... Egyébként alig kopottak a tányérok, még valami utcai bringán vagy üsdvágd gépen elmegy ill. elmehet jó ideig... Csavar vagy hajtókar lelazulás egyszersem volt.
A lényeg, hogy mindenképp/csak könnyebb tekerésre városban vagy laza túrán.