Truvativ Isoflow hajtókar

89 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.0]
  • Modellév:
    2010
    (frissítve: 2010.04.)
  • Listaár: 10.000 Ft

HASONLÓ hajtókar TERMÉKEK




söröskupak avatar
3 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • merev, terhelhető (kar és tányér egyaránt)
  • fogak sérülésre nem kifejezetten érzékenyek, kopásállóságuk jó
  • a váltás (mely lánc és átdobó függvénye is) problémamentes 
  • a nagytányér fogai 4 év után is használhatóak  kopottságuk ellenére
  • tányércsavarok erősek, a lánckerekek egymásra párhuzamosak, merevek (a láncvezetés és váltás jó)
  • a hajtókar, esésből (erősebb oldalirányú erőhatásoktól) elszenvedett sérülései minimális és korrigálható funkcionális hibákat eredményezett, maradandó sérülései csak esztétikájában jelentős.
Hátrány
  • festése 3-4 év után már megadja magát, kopásra hajlamos
  • a hajtókarba vágott menet nem a legerősebb (az alu-ba mart menet könnyen deformálódik és szakadásra hajlamos)
  • nehezebb embereknek gyenge lehet (középrész függő is)
Tapasztalat

Az általam használt 2006-os modell egy négyszögtengelyes hajtás, mely 4 éve folyamatos használatban van. Két kerékpárt járt meg, több ízben volt leszedve - ebből kifolyólag ismerem a hajtókarba vágott menet gyengeségét (bal hajtásoldalon kiszakadt, ennek fő oka a szakszerűtlen fel és leszedés volt). A pedálrész számára kiképzett furatba vágott menettel nem volt gond. 60kg alatt vagyok, felhasználását tekintve 85%-ban síkon használom, terheléses igénybevétele éppen ezért nem kifejezetten nagy. Ilyen paraméterek mellett stabil és merev hajtást képez - a középrész egy Truvativ square (zárt, ipari négyszögtengelyes).

A tányérok kopásállósága jónak mondható - a nagytányér (44) van a legtöbbször használatban. Ezen a fogak láthatóan kopottak, de a láncot még biztosan vezetik. A láncszemekre felfekszik minden fog, emelkedőn, kiállva jól terhelhető; szalajtás, ejtés, sem elkopott nyúlt (lánc/sor esetén igen), sem új lánccal nem fordul elő. A váltást segítő szemek és bemarások tartósak és hatékonyak. A váltás hatékonysága 4 év alatt nem csökkent (de legalábbis nem észrevehetően).

A lánctányér csavarok hossza és menetvágása/metszése jó. Kellően nagy nyomatékkal szorítható, a lánctányérokat stabilan tartja, kilazulás soha nem történt.

A hajtókart a középrészhez szorító csavar szintén jól húzható a menetvágás mély, a csavarfej kellően nagy átmérővel rendelkezik, jóféle edzett acélból készült (a 8as imbusz, a fej profilját kikezdte, de elég mélyen beül és kemény az anyag, hogy még pár szervizt elviseljen). Szintén jól tart, kilazulásra nem volt példa.

 

Az egész konstrukció a magam paramétereivel (testsúlytól a felhasználási terülig bezárólag) tökéletesen kiszolgál. Egyetlen hátránya, hogy ha elkezd kopni, akkor csúnyán kopik; s talán a tengelyrészhez csatlakozó furatba vágott menet lehetne tartósabb (mélyebb menet).

 

[teljesítmény 5 répa, ha csak a funkcionális elvárásokat tartom szem előtt, a gyenge kopásra hajlamos festés, valamint a sérülékeny menet fényében csak 4]

[ár/teljesítmény szintén 5 répa, mivel ingyen kaptam, ma már csak power splin tengelytípushoz  kialakított hajtás kapható (11e HUF+ középrész), de ennek az ára egy középkategóriás integrálthoz képest (FireX 3.3, 27e HUF középrésszel együtt!) magas, ennek okán szintén 4 répa, jóindulattal]

- A fentiek alapján, ha most (a mai elvárásokat és a jelenlegi árakat veszem figyelembe) ajánlanék valakinek hajtásrendszert akkor 4/4 az értékelése!

Erre ajánlom

Inkább azt említeném meg, hogy kinek nem ajánlanám (ez szűkebb intervallum): nagyobb terheléses igénybevételű felhasználási területre, és erősebb testsúllyal rendelkezők esetén vélhetően nem hozza az itt leírt előnyöket. Egyszerűbb (középkategóriás) mtb/cc, trekking/cross, városi/utcai kerékpárokba ideális választás lehet.

Ennyiért vettem
kaptam
Csatolt képek
Truvativ Isoflow  2006 hajtókar
Truvativ IsoFlow '06
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
fogszám:

22/32/44


 
hajtókar hossz:
  • 165
  • 170
  • 175

 
tengelytípus:

Power Spline


 
furatszám:

4


 
furatkör átmérő (mm):

104/64


 
hajtókar anyaga:

Cast Alloy


 
külső lánctányér anyaga:

AL-7075-T6


 
középső lánckerék anyaga:

acél


 
belső lánctányér anyaga:

acél


 
hátsó fokozatok:

8/9


 
láncvonal:

48,5


 
rockring:

nincs


 
pedálpersely:

nincs


 
további információk:
  • Láncvonal: 48,5 mm
  • BB-tengely szélesség: 113 mm
  • Hajtókar anyaga: ötvözet
  • Lánckerekek: 22: XR-acél, tech ezüst; 32: XR-acél, tech ezüst; 42: Hi-Ten acél, matt fekete
  • Lánckerék csavarok: UCP acél
  • CrMo M8 csapszegek

tömeg:

744


 
színválaszték:

fekete


Truvativ logó

Truvativ márka bemutatás

„Mi is látjuk a határokat, amiket más alkatrészgyártók látnak. De nem hiszünk bennük. Mi a Truvativ-nál a nyughatatlan lelkűeknek készítünk alkatrészeket. Azoknak a bringásoknak, akik nem látják a célvonalakat. A bringásoknak, akik tudják, hogy a szabadság azt jelenti, hogy a saját történetedet írod.”

A Truvativ hajtókarok, és ehhez tartozó alkatrészek, középcsapágyak, pedálok, láncterelők, valamint kormány-szettek és nyeregcsövek gyártásával foglalkozik. A Truvativ 2005 óta a Sram csoport tagja.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Truvativ Isoflow-hoz milyen méretű főtengelycsavar kell?
2 válasz
utolsó: 2011. aug.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Truvativ Isoflow termékkel kapcsolatban: