- Leheletfinom mozgás, de a nagy nyomás miatt mégis visszafogott pogózás pedálozáskor
- Egészen lineáris mozgású (bár ez a kerékpár hátsó felfüggesztésétől is függ)
- Levegőt nálam egyáltalán nem eresztett eddig a kb. 3000 km alatt
- viszonylag kevés karbantartási igény (Figyelem! A Fox ajánlása szerint 100 óra használat után olajcsere és szerviz itt is ajánlott!), bicajboltosok szerint (!) 100 óra használaton túli időt is jól visel. Én speciel 100 óra után inkább elküldtem a hazai hivatalos szervizbe, és ezentúl is ezt fogom tenni:)
- beállítócsavarok, lock-out kar és minden alkatrész kidolgozása példás és ergonómikus
- Az optimális nyomást nehéz megtalálni
- Hidegben kicsit nehezebben és lassabban mozog, ilyenkor a csillapítással korrigálni kell, esetleg tartós téli használat esetén az olajat érdemes lecserélni (például 7wt. helyett 5wt.)
Az eddigi kb. 3000 megtett km alatt észrevétlenül tette a dolgát. Egyszer beállítottam a gyártó által megadott SAG-et, a megfelelő csillapítást és azóta szinte azt sem tudtam, hogy létezik. Olajcsere után ismét finomhangolnom kellett és akkor tűnt fel, hogy elég nehéz beállítani a megfelelő nyomást. Nálam ez 140 és 150 psi közt található, de mindössze 4-5 psi különbség esetén akár már 1-2 mm-es (!) különbség is lehet a SAG nagyságában. Cserébe ha egyszer sikerült a beállítás, többet nem kell vele foglalkozni. Az optimális rebound beállítása pofonegyszerű, aminek akkor látjuk hasznát, ha hangolnunk kell: 10-15 fok külső hőmérsékleti változás esetén érdemes újrahangolni (hidegben lassul a tag mozgása) - szerencsére csak pár 10 másodperc az egész. A Lock-out kar nagyon hasznos dolog, pláne aszfaltos szakaszon, felfelé mászáskor. Terepen felfelé, akár nyílt állásban hagyva is minimális marad a pogózás - ami már-már hihetetlen és azt az érzést kelni, hogy ez egy fantasztikusan jó rugóstag. Nem véletlenül! ;)
A lock-out három fokozatban hangolható, ami nálam többnyire 1-es fokozatban elég. Fokozatok: 1-es fokozatban már kisebb egyenetlenségeknél bemozdul, 2-es fokozat közepesen kemény, amit - szerintem - súlyosabb bicajosok tudnak jól kihasználni, 3-as fokozat pedig a "firm", azaz itt alig-alig mozdul meg a tag. Utóbbi, vagyis a 3-as fokozat nekem teljesen hasznontalannak tűnt, de lehet, hogy van, aki itt találja meg a számára ideális lock-out beállítást.
Érdemes megjegyezni, hogy a 2010-es modelleket - tudomásom szerint - jelentősen áttervezték és kaptak egy bizonyos BoostValve opciót, ami extrém esetben megakadályozhatja, hogy a tag esetleges felütésekor a levegő "bennszoruljon".