Fox Float RP23 hátsó rugóstag

9 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
  • Modellév:
    2010
    (frissítve: 2010.04.)
  • Listaár: 100.000 Ft

Használt Fox Float RP23 eladó
41.990 Ft
új árához képest: -58%

Használt Fox Float RP23 eladó
42.000 Ft
új árához képest: -58%

HASONLÓ hátsó rugóstag TERMÉKEK




zscs avatar
67 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 97%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • Leheletfinom mozgás, de a nagy nyomás miatt mégis visszafogott pogózás pedálozáskor
  • Egészen lineáris mozgású (bár ez a kerékpár hátsó felfüggesztésétől is függ)
  • Levegőt nálam egyáltalán nem eresztett eddig a kb. 3000 km alatt
  • viszonylag kevés karbantartási igény (Figyelem! A Fox ajánlása szerint 100 óra használat után olajcsere és szerviz itt is ajánlott!), bicajboltosok szerint (!) 100 óra használaton túli időt is jól visel. Én speciel 100 óra után inkább elküldtem a hazai hivatalos szervizbe, és ezentúl is ezt fogom tenni:)
  • beállítócsavarok, lock-out kar és minden alkatrész kidolgozása példás és ergonómikus
Hátrány
  • Az optimális nyomást nehéz megtalálni
  • Hidegben kicsit nehezebben és lassabban mozog, ilyenkor a csillapítással korrigálni kell, esetleg tartós téli használat esetén az olajat érdemes lecserélni (például 7wt. helyett 5wt.)
Tapasztalat

Az eddigi kb. 3000 megtett km alatt észrevétlenül tette a dolgát. Egyszer beállítottam a gyártó által megadott SAG-et, a megfelelő csillapítást és azóta szinte azt sem tudtam, hogy létezik. Olajcsere után ismét finomhangolnom kellett és akkor tűnt fel, hogy elég nehéz beállítani a megfelelő nyomást. Nálam ez 140 és 150 psi közt található, de mindössze 4-5 psi különbség esetén akár már 1-2 mm-es (!) különbség is lehet a SAG nagyságában. Cserébe ha egyszer sikerült a beállítás, többet nem kell vele foglalkozni. Az optimális rebound beállítása pofonegyszerű, aminek akkor látjuk hasznát, ha hangolnunk kell: 10-15 fok külső hőmérsékleti változás esetén érdemes újrahangolni (hidegben lassul a tag mozgása) - szerencsére csak pár 10 másodperc az egész. A Lock-out kar nagyon hasznos dolog, pláne aszfaltos szakaszon, felfelé mászáskor. Terepen felfelé, akár nyílt állásban hagyva is minimális marad a pogózás - ami már-már hihetetlen és azt az érzést kelni, hogy ez egy fantasztikusan jó rugóstag. Nem véletlenül! ;)

A lock-out három fokozatban hangolható, ami nálam többnyire 1-es fokozatban elég. Fokozatok: 1-es fokozatban már kisebb egyenetlenségeknél bemozdul, 2-es fokozat közepesen kemény, amit - szerintem - súlyosabb bicajosok tudnak jól kihasználni, 3-as fokozat pedig a "firm", azaz itt alig-alig mozdul meg a tag. Utóbbi, vagyis a 3-as fokozat nekem teljesen hasznontalannak tűnt, de lehet, hogy van, aki itt találja meg a számára ideális lock-out beállítást.

Érdemes megjegyezni, hogy a 2010-es modelleket - tudomásom szerint - jelentősen áttervezték és kaptak egy bizonyos BoostValve opciót, ami extrém esetben megakadályozhatja, hogy a tag esetleges felütésekor a levegő "bennszoruljon".

Erre ajánlom
XC, Maraton és All Mountain felhasználásra. A gyártó a Freeride felhasználást is megjelöli, de a fórumokon gyakori az olyan hozzászólás, ahol felütésről számolnak be.
Ennyiért vettem
(bicajjal)
30 olvasó 97%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
méret:
  • 140x25

  • 152x32

  • 165x38

  • 190x50

  • 200x50

  • 200x58

  • 215x63


 
rugózás:

levegő


 
csillapítás:

van (Boost Valve)


Beállítási lehetőségek

 
visszaút csillapítás:

van


 
további beállítások:
  • kompresszió állítás

  • két állású DOHC Propedal a Boost Valve csillapítás ki-és bekapcsolására


tömeg:

208


 
ajánlott felhasználás:
  • cross country

  • all mountain

  • freeride


 
további információk:
  • nagy kapacitású légkamra

  • alacsony nyomás szükséglet


Fox logó

Fox márka bemutatás

„A világ odakint a versenyzésről szól, ez egy darwinista világ. A mi célunk, hogy a vevőinknek a legjobb terméket gyártsuk, amit csak kapni lehet. Ez amivel kezdtük, ez amit ma is csinálunk, és sosem fogunk leülni míg készen nem vagyunk. És sosem vagyunk készen.” Bob Fox

1974-ben Bob Fox elkezdett a motokrosszban versenyezni a cuccaival- és a Fox azóta is versenyben van. A cég ruháit és alkatrészeit már több mint 50 országban árusítják. A kezdetek óta a Fox Racing Shox iparvezető a lengéscsillapító rendszerek gyártásában és tervezésében a motoros szánok, motorkerékpárok, kerékpárok és off-road járművek terén.

A Fox versenyzői minden sportágban amiben indultak, dobogóra is állhattak, Baja homokmezőitől a dakari dűnékig. A versenyzők tapasztalata és a termékek általuk való tesztelése az alapja annak a tudásnak, ami a Foxot az egyik legjobb gyártóvá teszi. Versenyzői az évtizedek alatt több mint negyven bajnokságot nyertek a motokrosszban, és a kerékpározásban is számtalan sikert értek el. A cég támogat többek közt motokrossz, bmx, szörf és mtb versenyzőket. Manapság a Fox még mindig családi kézben van, immáron a második generáció dolgozik a cégnél teljes erőbedobással.

1-4 (4 kérdés)

Kérdések Statisztika
Fox Float RP23 olajfolyás
4 válasz
utolsó: 2021. ápr.
Fox Float RP23 rugóstag lockolható kormányról?
5 válasz
utolsó: 2014. márc.
Fox Float RP23 szervizelése házilag megoldható?
2 válasz
utolsó: 2012. nov.
Kona Stab Manitou Swinger 6w taggal vagy Kona Coiler Fox RP23-mal?
3 válasz
utolsó: 2012. júl.
1-4 (4 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Fox Float RP23 termékkel kapcsolatban: