Fox Float RP23 hátsó rugóstag

9 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
  • Modellév:
    2010
    (frissítve: 2010.04.)
  • Listaár: 100.000 Ft

Használt Fox Float RP23 eladó
44.990 Ft
új árához képest: -55%

Használt Fox Float RP23 eladó
42.000 Ft
új árához képest: -58%

HASONLÓ hátsó rugóstag TERMÉKEK



1-9 (9 vélemény)
Rendezés

Pauldzs avatar
11 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

teljesen beállítható, minőségi termék, vajpuha mozgás

Hátrány

nincs

Tapasztalat

Nagyon finoman és szépen mozog, ugratni nem szoktam úgyhogy az utolsó 1 centit sose mozogja ki de gondolom ez a boost szelepnek is köszönhető. Általában mindig nyitott pozícióban használom, de ha felfelé mászok akkor a 3-as propedálba használom, az 1-es és 2-es állásnak nem látom túl sok értelmét. Évente viszem szervízbe, de csak azért mert kötelező nem szokott probléma lenni vele. Egyszer engedett el levegőt egy kicsit menet közben de nem tudom mi okozhatta azóta se csinált ilyet.

Erre ajánlom

bármire

2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Arcane776 avatar
2 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

- Fox

- Gyönyörűen mozog hidegben-melegben

- Máig bőven a legprecízebben beállítható tagok közé tartozik

- Úgy kisimítja alattad a talajt, mintha sík betonon gurulnál

- Gyönyörűen néz ki a kashimás verzió (szerencsére ilyenem van :) )

- Ma már jó áron beszerezhető

Hátrány

- Fox

- A gyári szimeringek nem az igaziak, nekem hamar elkezdte ereszteni az olajat (bár nem vészesen, de érik a csere). Érdemes lehet enduro seal-ekre cserélni őket, elvileg azzal jóval tovább bírja, cserébe egy picit a mozgás kárára megy.

- Hát nem tudom, én ennek a propedalnak... nem mondom, hogy nem érzem a hatását, de többet vártam. Openben vajpuhán mozog, és 3-mas propedal-on tényleg keményebb, jóval jobb vele felfele tekerni, de keményedhetne jobban is. Az 1 és 2-es propedal szintet jóformán nem is használom, mert csak a 3-mas az, ami már érzem, hogy csinál is valamit.

- Olykor-olykor már felháborító, a fox milyen árakkal tud előállni karbantartás terén. Egy szimeringszetten mi 6-7 ezer ft? 20 ml olajban mi 1500 ft? Szóval az ilyenekkel számolni kell, ha foxot vesz az ember, épp ezért én inkább igyekszem kerülni őket, pedig egyébként nagy fanjuk vagyok, de a pénztárcám nem bírja őket elviselni.

Tapasztalat

Összességében egyébként a mai (2019) 35-45 ezres árkategóriában az egyik legjobb tag.

Erre ajánlom

Xc-től enduro-ig. DH-ra inkább valami coil

Ennyiért vettem
Bringában volt
Csatolt képek
Fox Float RP23 hátsó rugóstag
9 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

nesa avatar
22 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- Nagyon jó a Float RP23 mozgása
- Agyon állítható
- Könnyedén személyre szabható (3 propedal szint, 7 csillapítás)
- A propedal  és a csillapítás állító kapcsolók jó minőségűek
- Semmit nem ereszt
- Szimeringek jók, és jól tűri a sarat is

Hátrány

- Még nincs

Tapasztalat

Az új vázzal együtt kaptam ,és egy álom a mozgása. Egy rossz szavam nincs rá, egyszerűen amire Én használom a kerót, tökéletesen ellátja a feladatát. Egy kis segítég a jó beállításhoz miután csak felpattantál a keróra
(A FOX oldalán fent van, de azért legyen meg itt is)

Shock Travel(in./mm)  Sag(in./mm)

1.00/25.4                         0.25/6.4

1.25/31.7                         0.31/7.9

1.50/38.1                         0.38/9.5

1.75/44.4                         0.44/11.1

2.00/50.8                         0.50/12.7

2.25/57.1                         0.56/14.2

Ennyiért vettem
Vázban volt
Csatolt képek
Fox Float RP23  2011 hátsó rugóstag
12 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

mate1998 avatar
17 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Fox

Propedal

Mozgása egy álom, nem sok tagnak van ilyen szép mozgása.

Nekem egy OEM van és az kapott Boostvalve-t és egy speciális "Enduro tuned" tuningot

Hátrány

Nincs

Tapasztalat

Legjobb levegős tagok egyike a Float RP23. Nekem a vázban volt, és eddigi legjobb mozgású tagom. Elégé jól bírja a kiképzést, de ha a Nitrogén elszáll belőle, azt nem lehet otthon megcsinálni.

Erre ajánlom

Freeride-Enduro-All Mountain-Trail

Ennyiért vettem
vázban volt
Csatolt képek
Fox Float RP23  2010 hátsó rugóstag
8 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

radnaib avatar
64 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

finom mozgás

létezik tobb hossz verzióba

váz gyártok egyéni setuppal adják ki

jol járnak a kapcsolok

tartós

egy oldalt van a szelep és a kar

elég a 2 lockolási állás

Hátrány

nem remotos

Tapasztalat

RP3-rol száltam át és nagyon megérte

Csatolt képek
Fox Float RP23 hátsó rugóstag
8 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

kgabus avatar
25 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 6 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny
  • hidegben, melegben egyaránt finoman mozog
  • a rúgóút nagy részét kimozogja, viszont felütni még nem sikerült
  • a csillapítás 7 fokozatú skálán állítható
  • levegőt, olajat nem ereszt
  • 3 állású propedal funkció
Hátrány

Nem sikerült rájönni. :)

Ennyiért vettem
Komplett bringában volt.
Csatolt képek
Fox Float RP23  2008 hátsó rugóstag
8 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

hyper80 avatar
5 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny

-Finom mozgás

-Pogozást nagyon finoman lehet állítani (csökkenteni) a propedallal.

-Súly: 220g körüli súly eszméletlen jó (szerintem)

-Jól birta a mostoha sáros körülményeket is.

Hátrány

-Beállítások nagyon függnek egymástól, ha fújsz bele egy kicsit a propedal is kemenyebb lesz, es lehet már másik fokozatban kell használnod.

-Ha külön boltban veszed az ára. (Én a vázhoz kaptam)

-A csillapítás részben nitrogén van úgyhogy otthon nem szervízelhető. (úgy ahogy illene)

Tapasztalat

Egy könnyú de nagy teljesítményü fonom kis tag. A propedál rendszere nagyon jól működik.

Eddig elég megbízhatóan működött, én állítgatni szoktam rajta kicsit, de nem azért mert eresztené a levegőt, hanem hol egy nagy hátizsákkal ülök rá, hol csak egy rövidnadrágban, és néha nem árt ezért utánahangolni.

Erre ajánlom

XC re, túrára

Ennyiért vettem
vázzal együtt kaptam
Mért tömeg
220 g
Csatolt képek
Fox Float RP23  2008 hátsó rugóstag
9 olvasó 78%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

scotty avatar
36 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 95%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

- nincs rá szó hogy milyen jól mozog

- csillapítást és a levegőnyomást egyszer kell jól beállítani a súlyhoz és el is lehet felejteni hogy van ilyen

- levegőt nem ereszti el

- az utat szinte végig kimozogja, kb egy fél centi mégis marad a végén és még egyszer sem koppant fel (nekem még a boost szelep előtti verzió van)

- szervízelve még nem volt (igaz alig volt használva mielőtt megvettem)

Hátrány

- talán az ára mert nem olcsó, de minden forintját megéri az a teljesítmény és minőség amit kapsz. már persze akinek sikerül összespórolni ennyit...

Tapasztalat

Álom ez a tag de tényleg. Nyitott állásban jól belőtt SAG-al fél centi híján végigmozogja a teljes becsúszóhosszt, nem túl puha (érzed azért hogy van hátsó kerék), de mégis kisimítja az apró buckákat is. Valóban kb 5 psi = 1 milliméteres eltérés a SAG-nál (90kilóm alatt persze), szóval finoman kell belőni a gyárilag megadott értékekre (az én 57mm-es rugóutasomhoz ez 14mm), de 10-15 percnél így sem tart tovább, utána pedig nem kell vele többet foglalkozni. Sok helyen olvasni hogy a 2010 előtti verziók amikben nincs boostvalve azok felkoppannak, kiakadnak stb. Hát ez szerintem akkor fordulhat elő, ha: 1. túl alacsony a nyomás, tehát rosszul van beállítva  SAG, 2. valaki DH-ra használja és a 100kilójával 2méteres letörésre kényszeríti szegény tagot.

Propedal pont úgy működik ahogy azt anno elképzelték, nekem a 2-es állás pont elég hogy mászáskor lazán átkattintva pogózás mint olyan megszűnik, de ha úgyfelejtem egy kisebb lejtőn akkor sem pattog a hátulja. 3as állás gyakorlatilag merevfarút csinál a gépből. Persze ehez azért nem árt egy jól tervezett himbarendszer a vázon, teszkóbájkkal valszeg ez sem tudna csodát tenni.

Szerintem a gyári szervíz ciklusok inkább szolgálják a szervízek megélhetését mint a tag épségét. A gyártó szerint 100 óránként kellene fox szervízbe vinni :) Vicces lenne havonta 10-20e-et fizetni alkalmanként 2-5 napig tartó "nézegetésért / tárolásért a polcon", mert hogy nem cserélnének benne ki mindent minden hónapban az biztos. De még azt is kétlem h az olajat kicserélgetnék benne minden hónapban. De ez csak az én véleményem, akinek sok ideje meg pénze van az vigye csak szorgosan 100óránként szervízbe, vagy amíg garis (már ha ezt megcsinálják gariban) addig úgyis ingyen van tehát addig miért ne :)

Erre ajánlom

XC, CC, AM. Túrázni ne ilyet vegyél mert arra kicsit drága (persze ha kedvesferi csaja vagy az más) és úgysem tudod kihasználni.

Ennyiért vettem
vázzal együtt
22 olvasó 95%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

zscs avatar
67 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 97%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • Leheletfinom mozgás, de a nagy nyomás miatt mégis visszafogott pogózás pedálozáskor
  • Egészen lineáris mozgású (bár ez a kerékpár hátsó felfüggesztésétől is függ)
  • Levegőt nálam egyáltalán nem eresztett eddig a kb. 3000 km alatt
  • viszonylag kevés karbantartási igény (Figyelem! A Fox ajánlása szerint 100 óra használat után olajcsere és szerviz itt is ajánlott!), bicajboltosok szerint (!) 100 óra használaton túli időt is jól visel. Én speciel 100 óra után inkább elküldtem a hazai hivatalos szervizbe, és ezentúl is ezt fogom tenni:)
  • beállítócsavarok, lock-out kar és minden alkatrész kidolgozása példás és ergonómikus
Hátrány
  • Az optimális nyomást nehéz megtalálni
  • Hidegben kicsit nehezebben és lassabban mozog, ilyenkor a csillapítással korrigálni kell, esetleg tartós téli használat esetén az olajat érdemes lecserélni (például 7wt. helyett 5wt.)
Tapasztalat

Az eddigi kb. 3000 megtett km alatt észrevétlenül tette a dolgát. Egyszer beállítottam a gyártó által megadott SAG-et, a megfelelő csillapítást és azóta szinte azt sem tudtam, hogy létezik. Olajcsere után ismét finomhangolnom kellett és akkor tűnt fel, hogy elég nehéz beállítani a megfelelő nyomást. Nálam ez 140 és 150 psi közt található, de mindössze 4-5 psi különbség esetén akár már 1-2 mm-es (!) különbség is lehet a SAG nagyságában. Cserébe ha egyszer sikerült a beállítás, többet nem kell vele foglalkozni. Az optimális rebound beállítása pofonegyszerű, aminek akkor látjuk hasznát, ha hangolnunk kell: 10-15 fok külső hőmérsékleti változás esetén érdemes újrahangolni (hidegben lassul a tag mozgása) - szerencsére csak pár 10 másodperc az egész. A Lock-out kar nagyon hasznos dolog, pláne aszfaltos szakaszon, felfelé mászáskor. Terepen felfelé, akár nyílt állásban hagyva is minimális marad a pogózás - ami már-már hihetetlen és azt az érzést kelni, hogy ez egy fantasztikusan jó rugóstag. Nem véletlenül! ;)

A lock-out három fokozatban hangolható, ami nálam többnyire 1-es fokozatban elég. Fokozatok: 1-es fokozatban már kisebb egyenetlenségeknél bemozdul, 2-es fokozat közepesen kemény, amit - szerintem - súlyosabb bicajosok tudnak jól kihasználni, 3-as fokozat pedig a "firm", azaz itt alig-alig mozdul meg a tag. Utóbbi, vagyis a 3-as fokozat nekem teljesen hasznontalannak tűnt, de lehet, hogy van, aki itt találja meg a számára ideális lock-out beállítást.

Érdemes megjegyezni, hogy a 2010-es modelleket - tudomásom szerint - jelentősen áttervezték és kaptak egy bizonyos BoostValve opciót, ami extrém esetben megakadályozhatja, hogy a tag esetleges felütésekor a levegő "bennszoruljon".

Erre ajánlom
XC, Maraton és All Mountain felhasználásra. A gyártó a Freeride felhasználást is megjelöli, de a fórumokon gyakori az olyan hozzászólás, ahol felütésről számolnak be.
Ennyiért vettem
(bicajjal)
30 olvasó 97%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-9 (9 vélemény)
Rendezés
 
méret:
  • 140x25

  • 152x32

  • 165x38

  • 190x50

  • 200x50

  • 200x58

  • 215x63


 
rugózás:

levegő


 
csillapítás:

van (Boost Valve)


Beállítási lehetőségek

 
visszaút csillapítás:

van


 
további beállítások:
  • kompresszió állítás

  • két állású DOHC Propedal a Boost Valve csillapítás ki-és bekapcsolására


tömeg:

208


 
ajánlott felhasználás:
  • cross country

  • all mountain

  • freeride


 
további információk:
  • nagy kapacitású légkamra

  • alacsony nyomás szükséglet


Fox logó

Fox márka bemutatás

„A világ odakint a versenyzésről szól, ez egy darwinista világ. A mi célunk, hogy a vevőinknek a legjobb terméket gyártsuk, amit csak kapni lehet. Ez amivel kezdtük, ez amit ma is csinálunk, és sosem fogunk leülni míg készen nem vagyunk. És sosem vagyunk készen.” Bob Fox

1974-ben Bob Fox elkezdett a motokrosszban versenyezni a cuccaival- és a Fox azóta is versenyben van. A cég ruháit és alkatrészeit már több mint 50 országban árusítják. A kezdetek óta a Fox Racing Shox iparvezető a lengéscsillapító rendszerek gyártásában és tervezésében a motoros szánok, motorkerékpárok, kerékpárok és off-road járművek terén.

A Fox versenyzői minden sportágban amiben indultak, dobogóra is állhattak, Baja homokmezőitől a dakari dűnékig. A versenyzők tapasztalata és a termékek általuk való tesztelése az alapja annak a tudásnak, ami a Foxot az egyik legjobb gyártóvá teszi. Versenyzői az évtizedek alatt több mint negyven bajnokságot nyertek a motokrosszban, és a kerékpározásban is számtalan sikert értek el. A cég támogat többek közt motokrossz, bmx, szörf és mtb versenyzőket. Manapság a Fox még mindig családi kézben van, immáron a második generáció dolgozik a cégnél teljes erőbedobással.

1-4 (4 kérdés)

Kérdések Statisztika
Fox Float RP23 olajfolyás
4 válasz
utolsó: 2021. ápr.
Fox Float RP23 rugóstag lockolható kormányról?
5 válasz
utolsó: 2014. márc.
Fox Float RP23 szervizelése házilag megoldható?
2 válasz
utolsó: 2012. nov.
Kona Stab Manitou Swinger 6w taggal vagy Kona Coiler Fox RP23-mal?
3 válasz
utolsó: 2012. júl.
1-4 (4 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Fox Float RP23 termékkel kapcsolatban: