Fox Float RP23 hátsó rugóstag

9 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
  • Modellév:
    2010
    (frissítve: 2010.04.)
  • Listaár: 100.000 Ft

HASONLÓ hátsó rugóstag TERMÉKEK




scotty avatar
36 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 95%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

- nincs rá szó hogy milyen jól mozog

- csillapítást és a levegőnyomást egyszer kell jól beállítani a súlyhoz és el is lehet felejteni hogy van ilyen

- levegőt nem ereszti el

- az utat szinte végig kimozogja, kb egy fél centi mégis marad a végén és még egyszer sem koppant fel (nekem még a boost szelep előtti verzió van)

- szervízelve még nem volt (igaz alig volt használva mielőtt megvettem)

Hátrány

- talán az ára mert nem olcsó, de minden forintját megéri az a teljesítmény és minőség amit kapsz. már persze akinek sikerül összespórolni ennyit...

Tapasztalat

Álom ez a tag de tényleg. Nyitott állásban jól belőtt SAG-al fél centi híján végigmozogja a teljes becsúszóhosszt, nem túl puha (érzed azért hogy van hátsó kerék), de mégis kisimítja az apró buckákat is. Valóban kb 5 psi = 1 milliméteres eltérés a SAG-nál (90kilóm alatt persze), szóval finoman kell belőni a gyárilag megadott értékekre (az én 57mm-es rugóutasomhoz ez 14mm), de 10-15 percnél így sem tart tovább, utána pedig nem kell vele többet foglalkozni. Sok helyen olvasni hogy a 2010 előtti verziók amikben nincs boostvalve azok felkoppannak, kiakadnak stb. Hát ez szerintem akkor fordulhat elő, ha: 1. túl alacsony a nyomás, tehát rosszul van beállítva  SAG, 2. valaki DH-ra használja és a 100kilójával 2méteres letörésre kényszeríti szegény tagot.

Propedal pont úgy működik ahogy azt anno elképzelték, nekem a 2-es állás pont elég hogy mászáskor lazán átkattintva pogózás mint olyan megszűnik, de ha úgyfelejtem egy kisebb lejtőn akkor sem pattog a hátulja. 3as állás gyakorlatilag merevfarút csinál a gépből. Persze ehez azért nem árt egy jól tervezett himbarendszer a vázon, teszkóbájkkal valszeg ez sem tudna csodát tenni.

Szerintem a gyári szervíz ciklusok inkább szolgálják a szervízek megélhetését mint a tag épségét. A gyártó szerint 100 óránként kellene fox szervízbe vinni :) Vicces lenne havonta 10-20e-et fizetni alkalmanként 2-5 napig tartó "nézegetésért / tárolásért a polcon", mert hogy nem cserélnének benne ki mindent minden hónapban az biztos. De még azt is kétlem h az olajat kicserélgetnék benne minden hónapban. De ez csak az én véleményem, akinek sok ideje meg pénze van az vigye csak szorgosan 100óránként szervízbe, vagy amíg garis (már ha ezt megcsinálják gariban) addig úgyis ingyen van tehát addig miért ne :)

Erre ajánlom

XC, CC, AM. Túrázni ne ilyet vegyél mert arra kicsit drága (persze ha kedvesferi csaja vagy az más) és úgysem tudod kihasználni.

Ennyiért vettem
vázzal együtt
22 olvasó 95%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
méret:
  • 140x25

  • 152x32

  • 165x38

  • 190x50

  • 200x50

  • 200x58

  • 215x63


 
rugózás:

levegő


 
csillapítás:

van (Boost Valve)


Beállítási lehetőségek

 
visszaút csillapítás:

van


 
további beállítások:
  • kompresszió állítás

  • két állású DOHC Propedal a Boost Valve csillapítás ki-és bekapcsolására


tömeg:

208


 
ajánlott felhasználás:
  • cross country

  • all mountain

  • freeride


 
további információk:
  • nagy kapacitású légkamra

  • alacsony nyomás szükséglet


Fox logó

Fox márka bemutatás

„A világ odakint a versenyzésről szól, ez egy darwinista világ. A mi célunk, hogy a vevőinknek a legjobb terméket gyártsuk, amit csak kapni lehet. Ez amivel kezdtük, ez amit ma is csinálunk, és sosem fogunk leülni míg készen nem vagyunk. És sosem vagyunk készen.” Bob Fox

1974-ben Bob Fox elkezdett a motokrosszban versenyezni a cuccaival- és a Fox azóta is versenyben van. A cég ruháit és alkatrészeit már több mint 50 országban árusítják. A kezdetek óta a Fox Racing Shox iparvezető a lengéscsillapító rendszerek gyártásában és tervezésében a motoros szánok, motorkerékpárok, kerékpárok és off-road járművek terén.

A Fox versenyzői minden sportágban amiben indultak, dobogóra is állhattak, Baja homokmezőitől a dakari dűnékig. A versenyzők tapasztalata és a termékek általuk való tesztelése az alapja annak a tudásnak, ami a Foxot az egyik legjobb gyártóvá teszi. Versenyzői az évtizedek alatt több mint negyven bajnokságot nyertek a motokrosszban, és a kerékpározásban is számtalan sikert értek el. A cég támogat többek közt motokrossz, bmx, szörf és mtb versenyzőket. Manapság a Fox még mindig családi kézben van, immáron a második generáció dolgozik a cégnél teljes erőbedobással.

1-4 (4 kérdés)

Kérdések Statisztika
Fox Float RP23 olajfolyás
4 válasz
utolsó: 2021. ápr.
Fox Float RP23 rugóstag lockolható kormányról?
5 válasz
utolsó: 2014. márc.
Fox Float RP23 szervizelése házilag megoldható?
2 válasz
utolsó: 2012. nov.
Kona Stab Manitou Swinger 6w taggal vagy Kona Coiler Fox RP23-mal?
3 válasz
utolsó: 2012. júl.
1-4 (4 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Fox Float RP23 termékkel kapcsolatban: