Manitou Swinger Air 3-Way SPV hátsó rugóstag

5 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.2]
  • Modellév: 2007 (frissítve: 2007.10.)
  • Listaár: 75.000 Ft

HASONLÓ hátsó rugóstag TERMÉKEK



1-5 (5 vélemény)
Rendezés

CseriGabi avatar
2 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Még csak 2 napja használom a Swingert, de a Rock Shox BAR-hoz képest fantasztikus. Az utat végig kimozogja és a SAG beállítása után is kellően finoman reagál az úthibákra. A csillapítás sok fokozatban állítható, így mindenki megtalálja a neki megfelelőt.

A tartósságról majd később!!

Hátrány

Egyedüli hátránya számomra, hogy az SPV szelep hozzáférhetetlen helyen van a TREK Fuel 70 vázban.

Erre ajánlom

Semmi durvulás!

Ennyiért vettem
26000
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

szecsipe avatar
11 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Könnyű, egyszerűen testre szabható ez a Manitou hátsó rugóstag. Jól dolgozik benne a pogózásmentes redszer.

Hátrány

Masszív DH-ra már nem ajánlanám :) De nem is arra való.

Tapasztalat

Jó olajjal használva szinte bárhol megállja a helyét Manitou Swinger. Nagyon rázós terepen (Semmering Bike Park) már elmelegszik. De ez csak a "rugó" keménységén érződik. Hagyni kell visszahülni és már kívánja is újra a terepet :)

Ennyiért vettem
22000
Csatolt képek
Manitou Swinger Air 3-Way SPV  2008 hátsó rugóstag
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Brollybike avatar
208 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, csak kipróbáltam, DH/Freeride arcként
Előny

240 gramm súlyú, SPV 3-Way csillapítású levegős tag.
Állíthatóság: levegőnyomás, SPV nyomás, visszaút csillapítás.

165 mm szemtávolság,  38 mm rugóút.

Én egy régi össztelós GT XC vázban próbáltam. Mozgása a bekopás után igen finom annak ellenére hogy levegős tag. Az útját végig kimozogja. Jó és tág határok között állítható a csillapítása. A levegőt jól tartja tényleg csak ritkán kell pótolni. A hidegre némi lassulást mutat. A beállító cavarok fémből vannak, szépek és jó minőségűek. Levegős lévén nagyon jó súlya van.  

 

Hátrány
Nem olcsó.
Erre ajánlom
XC, AM, Enduro
Csatolt képek
Manitou Swinger Air 3-Way SPV  2004 hátsó rugóstag
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Creckie avatar
Creckie
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, kevesebb mint 1 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
előnye igazábol csak annyi hogy a 06'-os csak 204g és nemtudod kevesebbet mint a 07'-es, állítható SPV/visszaút levegőnyomással, állítható lefelé út, és belassítható...
Hátrány
csak annyi hogy nincs benne propedal és csúnya arany becsúszója van...
Tapasztalat
Mindenkinek ajánlom aki egy keveset mozgó fúlit akar összedobni és sújmániás
Erre ajánlom
hát DH-ra nem igen ajánlanám, én Kona Howler-ben használom 200-as a tag és tökéletes de én dirt/4x-re használom arra tökéletes ha jól bevan állítva
4 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

karfi avatar
karfi
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
- SPV, érezhetően kevésbé mozog tekeréskor mint mondjuk egy vanilla (4 forgáspontos vázban használom) - viszonylag érzékeny (az előtte használt fox vanillam kicsivel indult meg csak finomabban (pedig az acélrugós)) - állítható visszaút csill., előfeszítés, SPV nyomás
Hátrány
- súlya (más levegős tagokhoz képest)
Tapasztalat
Kicsit féltem, amikor megvettem, hogy az acélrugós fox után nem lesz olyan érzékeny, de kellemesen csalódtam.
Erre ajánlom
Nem annyira súlymániás XC-seknek (bár ők úgyis merevvázasok ;)
6 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-5 (5 vélemény)
Rendezés
Manitou logó

Manitou márka bemutatás

A Manitou egy teleszkópjairól és rugóstagjairól ismert cég, jelenleg a Hayes Brakes cégcsoport tagja.

A cég a legelsők között lépett a teleszkópok piacára, 1990 környékén. Ekkori villái még mindössze elasztomeres csillapítással bírtak. 1998-ban aztán jött a méltán híres TPC csillapítási rendszer, mely két függetlenül állítható dugattyúval rendelkezett, melyek az oda és visszaútra is hatással voltak. 2000-ben dobták ki ennek továbbfejlesztéseként a TPC+ rendszert, melyben egy harmadik dugattyú is található, amely a teleszkóp benyomódásától függően állítja a csillapítás pillanatnyi mértékét, így érzékeny és finom mozgást értek el, anélkül, hogy a teleszkóp felkoppant volna a nagyobb ütésektől.

A Manitou történelme során olyan versenyzők használták termékeit, mint Shaun Palmer, „Palm Daddy”, aki az mtb-n kívül motokrossz, sí, és snowboard sportágakban is versenyzett, és az extrém sportok atyjaként tekintenek rá.

A Manitou elsők közt használta a titán és karbon alapanyagokat teleszkópjaihoz, és olyan újítások fűződnek a névhez, mint az aranyra anodizált becsúszószárak a teleszkópokon, vagy a sokáig vonakodva fogadott, újabban azonban rohamos hódításnak indult Post Mount tárcsafék-konzol.

Kevésbé ismert, de a cég vázak gyártásával is foglalkozott. A Marin-nak is készített összteleszkópos vázakat. Saját kiegészítő márkával is rendelkezett, a ma már külön névként jegyzett Answer-Manitou termékek tömegben és erősségben messze megelőzték korukat, és máig az élvonalban vannak.

2002-től minden Manitou teló jellemzője a fordított fékhíd, mely egyedivé teszi a márka termékeit. A kínálatban egyszerű hobbi modellek, és komoly XC, DH, és FR típusok is megtalálhatóak.