Manitou Swinger Coil 4Way hátsó rugóstag

10 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.9]
  • Modellév:
    2006
    (frissítve: 2007.03.)
  • Listaár: 88.000 Ft

HASONLÓ hátsó rugóstag TERMÉKEK



1-10 (10 vélemény)
Rendezés

skater avatar
66 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 0-500 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Az útja elején vaj puhán, de aztán progresszívan mozog. Állítható tartály térfogat. 12mm-es becsúszó nyomórúd. Gyárilag elég hosszú acélrugót tesznek bele, ami segít az egyenletes mozgásban. SPV szelepl. Csendes, erős és viszonylag szép mozgású tag.

Hátrány

Elég nehéz és drága 80,000ft, de legalább van benne anyag. Szerintem 80 ezret nem éri meg, annyiért már Fox tagot veszek.

Tapasztalat

Ez egy viszonylag  szépen mozgó tag, csendes, nem akar szétesni, vastag becsúszó, hosszú rugó, levegős SPV, de még így sem ér 80ezret, mert ennyiből komolyabbat is lehet venni, de használt áron megéri ezt venni. Az ár/teljesítményért 4 répát kap, mert a teljesítményhez képest viszonylag drága és a teljesítményére is 4-et kap mert próbáltam már jobbat is. Az árához képest nem mozog olyan szépen és nincs is rajta annyi beállítás. Egy banshee scream vázban használtam pár hónapot, mivel ezt adják hozzá gyárilag, de aztán lecseréltem egy fox dhx3.0-ra, amin körülbelül ugyanannyi beállítás van, mint a swingeren, viszont a foxban van beépített fix értékű propedal. Sokkal másabb lett a váz mozgása. Ennyi pénzért jobban megéri fox tagot venni, lehetőleg dhx szériát. Újonnan is kb ugyanolyan árban mozog mindkét tag.

Erre ajánlom

DH,FR és all montain, de jól meg kell gondolni, mert az árához képest nem mozog annyira szépen és nehéz tag. viszont erős.

6 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

topi avatar
17 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 6 hónapig, 4000-8000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Robosztus egy szerkezet az biztos. Nekem 222-es szemtávu tag van, de megvagyok vele elégedve. Szervizelése egyszerü, maga a szerkezet is faék kategóriába tartozik a szerviz szempontjából. Tömítéseket bmelyik boltban megtudod venni ahol kapni O gyűrűket, nem vmi spec colos bizbaszokból épül fel, ill normál szerszámokkal szerelhető.  

Hátrány

A súlya talán bár engem nemhat meg. Mikor megvettem nagyobb ugratásoknál engedte az olajat a becsúszót a tagba fogó rész szélénél de javítottam a hibát az o gyűrű cseréjével.

Tapasztalat

Mivel nekem egy Kona Stab Primo 2002-es vázam van és ez a progressiv kis váz alapból így nemtudom, hogy teljesen kimozogja-e a rugóútját a tag, de sztem igen mivel a szervizkor elég szépen dolgozott üresben terheletlenül és levegő nélkül. Nekem 300-as rugóval, de azért megspanolva tökéletes a 100kg-omnak, nomeg ez sokon múlik milyen vázban van. Lehet másik vázba már hót kevés lenne. Súlya azért van kb olyan 700-900gramm közé teszem.

Erre ajánlom

Súlyosabb embereknek DH/FR másoknak nemajánlanám semmire mert tényleg a pehelysúlyúak alatt érdekesen mozog.

Ennyiért vettem
vázzal volt
Csatolt képek
Manitou Swinger Coil 4Way  2006 hátsó rugóstag
szétszedve a generált várja
Manitou Swinger Coil 4Way  2006 hátsó rugóstag
tesztkör után
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Bajke avatar
7 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Nekem valami kegyetlen szépen mozog a Manitou Swinger Coil 4Way !! Én használtam rendesen mindenhol de simmi sem hatotta meg. SPV tartályos a kicsike és 216- os az én 75-76 kilóm alatt szépen mozog a 400x 2.75 rugóval. Hidegben sem romlik a mozgása!!

Hátrány

Talán az, hogy be van süllyesztve a szelep rajta így csak a rácsavarós pumpa fej megy rá. Nincs valami sok állítási lehetőség de ez egy ilyen tag, aki jobbat akar az nyúljon a zsebébe.

Tapasztalat

Nekem meg felel ez a Manitou hátsó rugóstag. Nem tapasztaltam nagy hiányosságokat.

Erre ajánlom

DH, FR, Enduro, XC

Ennyiért vettem
17000 Ft
Csatolt képek
Manitou Swinger Coil 4Way  2006 hátsó rugóstag
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Charley Brown avatar
29 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, több mint 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Tartós cucc.

Hátrány

A 6 Way jobb nála és megéri azt a plusz pénzt.

Tapasztalat

Van benne anyag, nem az a kényes rugóstag, de a Swinger Coil 6 Way többet tud és megéri azt a plusz árat.

Giant AC vázamban volt ilyen rugóstag, emg a Scott Octane-omban, továbbá a Rotwild RFR-ben.

Erre ajánlom

AM, FR, DH, NS, Enduro.

1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

ZoZa85 avatar
ZoZa85
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, kevesebb mint 1 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
egyre fogy
Hátrány
egyre nő
Tapasztalat
mai rugócsere után a csillapitásállítót visszatekerve majdnem minimum állásba, a tagot összenyomva ugymaradt!! !! Ismétlem csillapitás minimumra állítva. Aztán beteker, kiteker, helyreállt a rend. Leszámítva hogy bármilyen állásban van, mától ugyanaz a csillapítása. Klasz mert igy már eladni sem tudom..
Erre ajánlom
lejebb
3 olvasó 33%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

ZoZa85 avatar
ZoZa85
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, kevesebb mint 1 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
nagyon erősnek tűnő konstrukció, vastag nyomórúddal, relative olcsó (igy leértékelve)
Hátrány
SPV SPV SPV SPV ez bizti egy nagyon jó dolog, de valahogy 60 kilómmal nem az igazi, már már sz@r. A Duncanekhez adják, de 600as rugóval.. volt 6 mm SAG... Ez az SPV szerintem lényegében egy levegős befele csillapitás, szelep ide vagy oda... és befelé nekem ne csillapitson semmi se!! Ha kell majd tekerek rá kompressziót, bár azzal itt nem kell számolni :P De SPV szelep ide vagy oda nekem nem jön be. Gondoltam már rá hogy kipucolom a Piggyback-et és mint egy Vanilla RC, csak gáz lesz benne, meg egy lapka. De a franc szereli..ELADÓÓ :) 30e és egy hós a tag.
Tapasztalat
Szépen mozog?? Alig indul meg, ha megindult mozog, de olyan mint egy régi levegős tag. Lehet hogy be kell kopnia de addig trágya. Én tuti nem várom meg míg bekopik. Elveszi a kedvem a tekeréstől.. 215mm út, és trágya mozgás?? Azt már nem.
Erre ajánlom
erős tag, nagy embereknek, alattuk klasz állítolag az SPV. Durvulásra is, de nem versenyalkatrész. (kevés állítás)
5 olvasó 40%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Bence19890606 avatar
13 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
hát..... :-D
Hátrány
szar megindulás, szar állítócsavarok, mozgásilag is elég szar, lassu lomha tulcsillapított! Mire elkezde ,,mozogni,, valahogy ahoz kell fél év , hogy bekopjon de még akkor se oylen mint egy fox vagy egy marzo tag. Aki az tmodnja erre hogy szépen mozog anak enmvolt még más tagja...
Tapasztalat
Enyi pénzért inkább fox...
Erre ajánlom
csak fr-ra, vagy olyan vázakba ahova 240es szemtával kell, 400as rugóval már csak mozog valahogy....(demoba jolmozgott)
5 olvasó 20%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Kovács Krisztián avatar
Kovács Krisztián
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Jól adagolható visszaút csillapítás, légnyomás növelésével szépen állítható karakterisztika. Bitang vastag nyomórúd, nézz meg mellette egy vanillát :D.
Hátrány
Nekem hiányzik az igazán kemény végút kompresszió. Bár légnyomás növelésével egéssz király.
Tapasztalat
1 éve használom, még nem volt olaj csere, és hibátlan. Bár már kezd égni az arcom, hogy nem vittem be... :D Dehát annyira jó.
Erre ajánlom
HCFR-FR-DH-ENDURO Kipróbálnég egy roccót is :D. Marzocchiba jobban bízom. Bár a Manitou rugóstagjai kifogástalanok.
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Bélabá avatar
Bélabá
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, több mint 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Mindenre úgy reagál és mozog, ahogy a nagy könyvben meg van írva!
Hátrány
Van nála jobb is (6Way).
Tapasztalat
Ahogy az elöttem szóló kolléga mondta, kiegészítve azzal, hogy a 6 Way az alacsony és nagy sebességnél a csillapítás állítható rajta, de ezt csak olyanok tudják kihasználni, akik nem csak fagyizásra használják a bringájukat.
Erre ajánlom
Mindenre, aki a spirálrugós rugóstagokra esküszik!
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Geri avatar
Geri
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, 6 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Nagyon jól mozog és tartós alkatrész, megbízható, jól mozog!
Hátrány
A 6Way jobb nála, de nem sokkal. A 6Way előnye csak az alacsony sebességű csillapítás állítása, tehát ezzel a picivel tud többet, de a név is mutatja!
Tapasztalat
Jó rugóstagot akarsz, ami Magyarországon kapható és a szervízháttere is tűrhető (mert Magyarországon semmi sem tökéletes vagy közelítzi meg)? Akkor ezt vedd!
Erre ajánlom
DH-ra, FR-ra és NS-ra, legyen az akár Bender szintű, akár lájtosabb!
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-10 (10 vélemény)
Rendezés
Manitou logó

Manitou márka bemutatás

A Manitou egy teleszkópjairól és rugóstagjairól ismert cég, jelenleg a Hayes Brakes cégcsoport tagja.

A cég a legelsők között lépett a teleszkópok piacára, 1990 környékén. Ekkori villái még mindössze elasztomeres csillapítással bírtak. 1998-ban aztán jött a méltán híres TPC csillapítási rendszer, mely két függetlenül állítható dugattyúval rendelkezett, melyek az oda és visszaútra is hatással voltak. 2000-ben dobták ki ennek továbbfejlesztéseként a TPC+ rendszert, melyben egy harmadik dugattyú is található, amely a teleszkóp benyomódásától függően állítja a csillapítás pillanatnyi mértékét, így érzékeny és finom mozgást értek el, anélkül, hogy a teleszkóp felkoppant volna a nagyobb ütésektől.

A Manitou történelme során olyan versenyzők használták termékeit, mint Shaun Palmer, „Palm Daddy”, aki az mtb-n kívül motokrossz, sí, és snowboard sportágakban is versenyzett, és az extrém sportok atyjaként tekintenek rá.

A Manitou elsők közt használta a titán és karbon alapanyagokat teleszkópjaihoz, és olyan újítások fűződnek a névhez, mint az aranyra anodizált becsúszószárak a teleszkópokon, vagy a sokáig vonakodva fogadott, újabban azonban rohamos hódításnak indult Post Mount tárcsafék-konzol.

Kevésbé ismert, de a cég vázak gyártásával is foglalkozott. A Marin-nak is készített összteleszkópos vázakat. Saját kiegészítő márkával is rendelkezett, a ma már külön névként jegyzett Answer-Manitou termékek tömegben és erősségben messze megelőzték korukat, és máig az élvonalban vannak.

2002-től minden Manitou teló jellemzője a fordított fékhíd, mely egyedivé teszi a márka termékeit. A kínálatban egyszerű hobbi modellek, és komoly XC, DH, és FR típusok is megtalálhatóak.