- Egyszerű, mint a huzalszeg
- Használtan inggomb árban van (ha választhatsz csak a régi fullfém modellt vedd!)
- A régiek még nem anyagtakarékosak
- Jó építési minőség
- A láncot jól feszíti
- Könnyebb terhelést még tolerálja
- Viszonylag egyszerűen beállítható
- A görgők még gyáriak :)
- A könnyebb terepet még jól viseli
- Esőben, hóban, sárban is működik, csak időben ki kell takarítani
- A régifajta kattogós váltókarral pofonegyszerű a váltás (ha a "kattogót" kikapcsolod kell egy kis rutin, hogy eltaláld a fokozatokat
- A terhelést nem szereti, de én nemigen váltottam terhelés alatt
- Öreg (bár ez nem biztos, hogy hátrány)
- Kerreg és ha elállítódik nehezebben vált
- A görgők perselyesek, ezért a szennyeződésre érzékenyebbek
Modell évnemk "Nem tudom"-ot írtam, mert nincs olyan régi évszám, amit választhattam volna.
1994-ben kaptam egy UNO típusú MTB-t, azon volt ez a SIS hátsó váltó. Igazából sok alternatíva akkoriban nem nagyon volt.
7 évig gyakorlatilag karbantartás és utánállítás nélkül hajtottam. Ez alatt az idő alatt kb. 10-12.000 Km vándorolt a bringába, de a váltóval nem volt komolyabb probléma. Jártam vele erdőn, mezőn, városban, országúton, stb... Volt benne homok, sár, (inkább iszap) hó, (latyak) apróbb gallyak, meg széna/szalma szálak. De még így is szépen tette a dolgát.
Majd 14 év szabadság következett. 2014-ben felébresztettem a bicót a mélyalvásból és elkezdtem újra használni, kb. 90%-ban aszfalton, 10%-ban könnyebb terepen. Kapott a váltó hideget meleget, de szépen dolgozott. Néha kicsit kerregett, de ekkor is váltott.
21 éves korában is tökéletesen teszi a dolgát, bár a beállításra igényes. Igaz elég évente 1x tisztességesen beállítani, utána 1-2.000 Km-enként ránézni.
A bringa hamarosan eladósorba fog kerülni, de a váltók maradnak.
Nem mondom, hogy nincs ennél jobb, de nem rosszabb, mint bármelyik mai belépőszintű váltó.
Országúti, szolidabb terepes kerékpározásra. Elfutni a boltba, munkába, stb...
Az El Camino-nak nem biztos, hogy ezzel vágnék neki.