Shimano Tourney 2013 hátsó váltó

162 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.1]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.6]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2013.02.)
  • Listaár: 2.800 Ft

HASONLÓ hátsó váltó TERMÉKEK



91-105 (162 vélemény)
Rendezés

fpeter avatar
57 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • -elvégzi a munkáját.
  • -jól beállítva teljesen jól működik.
Hátrány
  • -nem tartja feszesen a láncot, már kisebb buckába hatva is szép hangja van. -Váltás előtt érdemes abbahagyni a tekerést, így simábban viszi át a láncot.
  • -kiállva váltást hagyjuk meg a nagytestvéreinek :).
Tapasztalat

Ez az első váltóm, így nincs mivel összehasonlítanom, azonban mivel ez az egyik legalapabb nem érdemes sokat várni tőle. Ha a terheléses váltást nem nézzük, akkor bárkinek tökéletes lehet!

Erre ajánlom

Ajánlott túrázásra erdőn, mezőn, aszfalton.

Ennyiért vettem
Felszerelés volt
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

johus avatar
14 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Nekem speciel tetszik a forma és a szín, nagyjából ennyi.

Hátrány

Beállítás után 2-3 alkalmat bír, utána egyik irányba nem vált rendesen. Még pár használat és automatizálódik, tekersz és egyszer csak levált, aztán vissza. Főleg indulásnál produkálja ezt, kellemetlen.

Tapasztalat

A bringán volt, de hamar le fogom cserélni.

Erre ajánlom

Nem ajánlom.

Csatolt képek
Shimano Tourney  2007 hátsó váltó
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

veszigeri avatar
34 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • Olcsó.
  • Viszonylag tűrhetően néz ki.
  • Ha jó be van állítva jó vált.
Hátrány
  • Sokszor kell utána állítani (kb:havonta).
  • Nagy sárba abszolút meghal, össze vissza dobálja a láncot.
  • Könnyen eltömődik sárral.
Tapasztalat

Nekem megfelel, de hamarosan a komplett váltószettet cserélem, egy komolyabb darabra(SLX,Sram X7). Ha van kedved sűrűn utánállítani, meg bütykölgetni, akkor nagyon jó. Ha egyszer megtalálja az ember a megfelelő beállítást, akkor rendesen teszi a dolgát.

Erre ajánlom

Hobby MTB, túrázgatás, város, max. enyhébb XC.Ezenkívül másra nem nagyon. Durvább szakágad, DH, Fr, de még a Dirt se jöhet szóba.(De nem is ezekre lett tervezve.) 

Ennyiért vettem
bringán volt
Csatolt képek
Shimano Tourney  2009 hátsó váltó
Szerinted hasznos?

batidavid avatar
2 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 4000-8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Megfelelő beállításokkal jól vált. Strapabíró, nekem csak egyszer volt vele bajom, amiokr beakadt a küllőkbe és az feltépte... Kettétőrt az egész. Aztán vettem egy ugyanilyet, azzal sem volt semmi gondom. 

Hátrány

Könnyen beakad.... Sárban picit akad, és nekem (legalábbis) elég sokat kellett állítgatnom...

Erre ajánlom

Hétvégi bringázás.

Ennyiért vettem
3000 Ft.
Szerinted hasznos?

Dani94 avatar
83 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Terhelés alatt is simán vált.Sárban nem ragad be.A váltógörgők nekem négy év alatt alig koptak.

Hátrány

Hamar elállítódik...

A rugója nem valami erős.

Tapasztalat

Hát ennyi pénzért nagyon is jó,ha nem akarsz vele semmi komolyabb dolgot csinálni... Nekem pár kisebb ugrás után majdnem szétesett,de még ma is üzemel,szóval azért bírja :)

Erre ajánlom

Egyszerű biciklizéshez kiváló!

Ennyiért vettem
Biciklihez volt....
Csatolt képek
Shimano Tourney  2006 hátsó váltó
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

hardy28 avatar
14 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 88%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

-Olcsó 

-Most hogy beállítottam rendesen, fel-le pontosan vált
-KMC lánccal használom, és jól vált vele

-A váltógörgők eddig még bírják

-Sárban kicsit gyengébben vált,de még vált :D 
 

Hátrány

-Műanyagból van egy része, sűrűn kell beállítani 
-A rugó elég gyenge benne, nem feszít eléggé, és sokszor csattan a lánc a vázon 
-Könnyedén felcsavarodik a küllők közé :S

Tapasztalat

-Ennyi pénzért (2-3 ezer forint körül mozog) sztem megéri, jobbat nem nagyon kapsz
-Edzésnél használom, ott jól teszi a dolgát, de cserélni fogom, mert igy 1,5 év után kezdi megadni magát :)
2011.05.28-án megadta magát :) elgyengült a rugó és felcsavarodott és 1 görgő eltört meg az egyik forgáspontnál is egy az egy eltört 

Erre ajánlom

-Túrázásra, városba, egyhe terep is jöhet

Ennyiért vettem
Bicóban volt
8 olvasó 88%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Geri96 avatar
9 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 3 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Tartalékba jó....

Hátrány

Na az van sok!

A váltás nehézkes vele, révén hogy nem lehet beállítani....legalábbis nem érdemes beállítani, mert két nap kicsit intezívebb használat mellett elállítódik. Terhelés alatt nem vált, de ha mégis megpróbálnád, akkor egy óriási reccsenéssel tudatja veled hogy ő erre nem képes. Ha télvíz idején szeretnéd használni, akkor meggyűlik vele a bajod, ugyanis 0-fok alatt befagy, és nem hajlandó megmoccani.

 

 

Tapasztalat

Sajnálom, de ez nem egy dícsérő vélemény, de ez van... A 10 éves SIS váltót többre becsülöm mint ezt....

Erre ajánlom

Mazoistáknak, és kezdőknek, akik szeretnék megtanulni a váltó beállítását.

Ennyiért vettem
3000
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

ISTIIBIKE avatar
1 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny
  • Váltás:Könyedén bárkattogva
  • A Váltó görgők: mostanában mindig leugrik róla a lánc
  • Sárban: Kattog, néha beragad
  • Terhelés: Nem igazán szerti néha eltörik
Hátrány
az előzöben elmondtam
Tapasztalat
Hát sokszor kattogott amikor belementem pár sáros mocskos helyre majd utána vissza rázódott.

As sok nyomaték nekem szét berhálta 2évig birta és 1 egykerék és 10m majd 1 emelkedő után a város közepén rátekeredett a küllöim közi majd nagynehezen kiszabadítottam majd kattogva nyekeregve hazatekertem

Erre ajánlom

gyerekeknek akik nem durvulnak:D

Túrázásra

Ennyiért vettem
5000
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

stevedoki avatar
1 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Olcsó. És van füles felfogatással is. Ha sikerült beállítani, elfogadhatóan vált. Persze nem terhelés alatt.
Hátrány
Zajos. Nehézkes beállítani.
Erre ajánlom
Senkinek nem ajánlom. Inkább valami mást. Ezt ne.
Ennyiért vettem
1950Ft
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

zolesz11 avatar
29 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny
Hát amíg még új volt a bicikli addig nagyon jól váltott, mára már nem, de ez azért van, mert nem foglalkoztam vele, egy beállítás kell neki, és sztem ugyanolyan jó lesz mint volt
Hátrány

Laza a lánc:S

Kicsit kattog váltásnál 

Erre ajánlom
XC, CC
Ennyiért vettem
biciklihez volt
4 olvasó 25%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

budacsik avatar
4 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 3 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
"Extra" körülmények közt még nem próbáltam, de városban napról napra (ahogy bekopik szerintem) jobban vált. Sokat álligattam, igazából ez az első bicajom, de sok google olvasás után, 1-2 óra alatt faszányosan beállítottam, meg se hallani ha váltok. Ugyan az van ami a képen(rd-tx51).
Hátrány
Amikor patkákon "ugrálok" le-fel, akkor neke hangos, gondolom felpattan a fogaskoszorúra. Ez zavar, túl közel van. Nem feszíti a láncot eléggé.
Erre ajánlom
Az olvasottak és a saját tapasztalatom alapján light-os városi és még lightosabb terep bringázásra. Anyagi okok miatt még most is (2010.07.07) ezt használom. 3 napja voltam vele a Duna maratonon, és igyekeztem terhelés alatt nem váltani, de amikor kellett azért átvitte. Kibírta, és mit kibírta, tökéletes volt, néha olyan finoman váltott,h ogy alig hallottam. Ez van, bocs, de most csak jót tudok írni róla. Most 2700 km van benne, ebben sok terep is van.
Ennyiért vettem
FUJI bringámhoz kaptam
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

HillBen avatar
76 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

új korában jól működött

2009 12 28 kitisztítottam elvittem szerelőhöz rakott fel új fogsort és láncot és beállította JÓL MŰKÖDIK pontosan vált de a láncot alig feszíti nagyon laza a lánc

Hátrány

pár év után még elvált de terhelés alatt szörnyű. én elég sokat váltok és eléggé le van már strapálva. egyszer a piros görgőnél a váltó beleakadt a küllőbe. blokkol a kerék. váltópapucs elgörbült. DE A VÁLTÓNAK SEMMI BAJA. nem éreztem teljesítmény romlást miután jó volt a canga.

 

 

szerelő beállította cserélte a láncot és a fogaskoszorút és jól működik de nem feszíti a láncot

 

 

 

karácsony óta használtam először télen mostanáig. tegnap elkezdett ugrálni a lánc és akárhogy próbálom állítani a váltót szart se ér. a lánc hangosan fut pedig tiszta úszik a kenőanyagban nincsennek kopva az alkatrész. a tourney váltónak nevezett izé 2 hónap téli használat után annyira szétrohadt (nem külsőleg hnem a mechnikája) hogy beállíthatatlan és minden hátsó fogsoron hangos... csak jövőre tudom lecserélni. ez a 2 hónap tél teljesen szétba*zta 

 

nemrég leugrott a legnagyobb fogsorról és be a kerékagy és a koszorú közé (nem a végállás a gond.) megnézem ma h mi van vele az egész kotyog és teljesen el van ferdülve

 

 

A hátsó váltó bemondta az unalmast. Teljesen kotyog, nem feszíti a láncot és elgörbült emiatt hátul a legnagyobb fogaskeréken beleér a küllőkbe a kanál. Mivel karácsonykor kaphatok új váltót (Sram X7 vagy X9) ezért leszedtem a bovdent és a váltókart. A végállás állító csavarral beállítottam a 3. legkisebb  fogaskerékre (fogszáma 13) a váltót. Az első váltón tudok váltani ami városban elég. Sajnos a terep emiatt korlátozott látogatási körbe kerül. Nyáron lesz egy tekerésem az iskola sporttáboránál a biciklis napra segítő vagyok. Megkérdezem a tanárt a terepviszonyokról és az alapján belövöm az áttételt Single Speed-re. A sporttábor átlagsebessége kb. 20km/h ami váltó nélkül nem jelent gondot. 

 

Tapasztalat

ameddig bírja addig a kerón marad

 

a répákat megváltoztatom mert most hihetetlen a javulás. ezek után szintén megváltoztatom a répákat mert hihetetlenül szar

a telet nem bírja szétrohad a mechanikája. ezt akkor veszed észre mikor beállítottad a váltót tökéletesen és ugrál a lánc folyton elállítódik kb 15 méterenként. ez komoly ma az udvaron próbálgattam és 15 méterig jó volt utána elállítódott és ugrált a lánc meg hangosan zörgött. ezután újra beállítottam és újra ugyan ez v 10x. szar az egész csak városba semmi eső meg semmi dzuva nagymamiknak... mostantól nem érdekel ugrál számítok rá mindig szar az egész csak ezt az évet húzza le 

 

3 évet bírt ki amiből az első 1.5-2 évben nem gyilkoltam. rendes xc használat mellet legfeljebb 1 évet bír ki. ezalatt sok bosszúságot okoz.

beszáll a küllők köze eltöri a váltópapucsot ( 2 tört el) és a végére kotyogni kezd és használhatatlan lesz. nincs pénzem a cserére marad láncfeszítőnek.

Erre ajánlom
hát boltba v iskolába járni
Ennyiért vettem
bicón volt
6 olvasó 33%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

korrol avatar
13 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 6 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
ha nagyon akarja, akkor azért vált
Hátrány

a szokásosokat tudom írni: terhelés alatt szenved, nem lehet igazán beállítani, feszítése nem az igazi

elkezdett elromlani így fél év után, pl. 2-3 nem megy, csak ha 4ről vissza 3

Tapasztalat
nem hiszem, hogy ne tudnának a kedves gyártók arról, hogy milyen típushibákkal rendelkezik a váltó. évek óta gyártják a bóvlit. pontosan annyi pénzt dob ki az ember, amennyiért megveszi.
Erre ajánlom
tanyabájk tuningnak, aztán vagy csere, vagy vissza 1 fokozatra. majd a következő tél megeszi, nyugodt szívvel cserélem. annak azért jó, aki nem nagyon váltogat, de akkor meg minek?
Ennyiért vettem
2500
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Fefy avatar
1 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny
A kínai gagyi társaihoz képest egész jó. Viszonylag jól beállítható, nagyjából a sebességeket is úgy veszi, ahogyan kell, a napokban a nagy esőknek köszönhetően volt alkalmam sáros/agyagos terepen tesztelni, de a váltást különösebben nem befolyásolta a sár. Ráadásul eddig nem tapasztaltam, hogy önálló életet éljen, habár mostanában már igen erősen érződnek a hátrányai.
Hátrány
Mint ahogyan korábban már többen is írták, nagyon lazán tartja a láncot, gyenge oldalirányban, ami miatt eddig 2 végezte nálam a küllők között (mindkét váltó el is tört). Váltáskor a kívánt fokozat +- fél sebességnyit kell váltanom egy-két fokozatnál, hogy azt csinálja amit szeretnék.
Tapasztalat
Eddig sajnos csak a kínai társaihoz volt szerencsém, viszont ezekkel összehasonlítva jó. Azt sajnálom, hogy műanyagból van, így hajlik minden irányba. Ebből pedig kapásból következik, hogy nem lehet erős rugókat belerakni, mert egy kátyú után már letörné a váltó saját magát. Az erős rugók hiánya pedig azt okozza, hogy a lánc úgy lobog a szélben, mint ha egy szál cérna lenne, ami az egyik végén van csak kikötve. Viszont aki odafigyel a bicajára, és nem próbálja meg másra használni, mint amire a SHIMANO eredetileg kitalálta a váltót, az egy jó társat kap, ami megéri az árát.
Erre ajánlom
Mint ahogyan a nevében is benne van: könnyebb túrázásra, városi szaladgálásra. Esetleg egy-két padka is belefér, de túlzásba nem szabad esni.
Ennyiért vettem
2500
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

sidebeatz avatar
5 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 1 évig, dirt/street gyerekként használtam
Előny

Váltást terhelés alatt felejtsd el! Ez egy túra váltó;)

Sárban tűrhető!

Hátrány
Személyes hátrányaim vele szemben hogy nem feszít rendesen! Igaz nekem nem ez a bovdenvezetős csoda van hanem annélküli, viszont én dirt/street/freeride-al ápolom!
Tapasztalat
Nekem még bírja, de én láncfeszítőt használok!
Erre ajánlom
Kezdő Dirt/Street Amúgy meg túra;)
Ennyiért vettem
bringán volt
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

91-105 (162 vélemény)
Rendezés
 
típusszám :
  • RD-TX75 SGS
  • RD-TX55 SGS
  • RD-TX35 SGS
  • RD-FT30 SS
  • RD-TZ50 GS
  • RD-TY21 SS
  • RD-TY18 SS
  • RD-TY18 GS

 
fokozatszám:
  • 7/6
  • 6

 
rugóirány:

Top normal rugóirány


 
váltókanál hossz:
  • SS
  • GS
  • SGS

 
kompatibilitás:

Shimano


 
lánc kompatibilitás:

Shimano HG/UG


 
legnagyobb lánckerék:
  • 34 fog
  • 28 fog

 
legkisebb lánckerék:
  • 11 fog
  • 14 fog

 
max. első fogkülönbség:
  • 20 fog
  • 13 fog
  • egylánckerekes használatra (RD-FT30)

 
teljes kapacitás:
  • 43 fog
  • 34 fog
  • 28 fog
  • 17 fog

 
színválaszték:
  • fekete
  • ezüst
  • fekete-ezüst

 
további információk:

RD-TX75/RD-TX55/RD-TX35

  • 7/6-fokozatú pozícionált SIS hátsó váltás
  • Pantograph váltógeometria
  • Új 13/13 fogú váltógörgők
  • Alumínium külső terelőlap (RD-TX75)
  • Keréktípusú bowdenvezető görgő (RD-TX75/TX55)
  • MEGARANGE áttétellel kompatibilis
  • MegaPulley görgő
  • A láncfeszesség-állító csavar megkönnyíti a pontos beállítást

RD-FT30

  • Rövid váltókanál
  • 7/6-fokozatú pozicionált SIS hátsó váltás
  • Keréktípusú bowdenvezető görgő

RD-TZ50

  • 6-fokozatú pozicionált SIS hátsó váltás
  • Pantograph váltógeometria

RD-TY21-SS/GS

  • 6-fokozatú pozicionált SIS hátsó váltás
  • GS/SS változat, közvetlen kapcsolat, standard/fordított sarukialakításhoz is alkalmas bilinccsel
  • Dupla rugós feszítés

Shimano logó

Shimano márka bemutatás

"Küldetés: A természet, és a minket körülvevő világ élvezete által elősegíteni az egészséget és boldogságot."

A Shimano-t 1921-ben alapította Shozaburo Shimano, és kezdetben kerékpár szabadonfutók gyártásával foglalkozott. Mára a globális kerékpárpiac 50%-át birtokló óriásvállalattá nőtte ki magát. Gyárt hajtás és fékrendszereket, kerekeket, pedálokat, országúti, hegyi és hibrid kerékpárokba, mindezt felhasználás szerint rendezett készletek formájában. Kínálatukban találhatóak kifejezetten kezdő és hobbikerékpárosok számára készült alkatrészek, illetve a versenyek élmezőnyét kiszolgáló rendszerek is.

A kerékpáros területen kívül horgász felszerelések és egyéb, pl. snowboard alkatrészek gyártásával is foglalkozik.

A Shimano márkához köthetőek, olyan kerékpár-történelmileg mérföldkőnek számító újítások, mint a pozícionált váltás (egy kattintással egy fokozat), a középrésszel egybeintegrált hajtómű, vagy a patentpedál (SPD). Hozzá fűzhető továbbá a hegyikerékpárok kifejlődésének egy fontos állomása, az első kifejezetten MTB szett, a Deore XT 1982-es piacra dobása is.

A Shimano mind a mai napig az elérhető árú magas minőség definíciója. Jelentős előnyt szerzett kezdeti ellenfelével a Suntourral szemben, és piaci pozícióját megtartotta manapság is az amerikai Sram előretörése mellett.