- A váltás pontos, finom és a nagyobb lánckerekek felé gyors.
- A lánc nagyon feszes és a shadow kialakítása miatt szinte alig csapkod a lánc.
- Terhelés alatt nem meglepő módon úgyanúgy vált, mintha állványon lenne.
-
Csapágyazott görgők, ami tarós,
de ezeket szerintem idővel cserélem KCNC-re, mert az alu görgő valamivel tartósabb, mint a műanyag. Na meg a fészkes fenét cserélem alu görgőre a műanyagot, az alu hangos, baromi hangos! Ha csere akkor csak is BBB kerámiacsapágyas kompozitra,Shimano Yumeya görgökre vagy eredeti alap XTR-re - A beállítás elképesztően egyszerű volt, pedig a shadow váltókat nem egyszerű belőni.
-
Kotyogásról nem nyilatkozhatok, mert még keveset használtam, ergo nem tapasztaltam. Jópárezer kilcsi benne van, és egy hajszányit már kotyog, de nem többet! Működésében értelemszerűen észre sem lehet venni. -
Sarat kapott, igaz nem 2 kilót, de nem érezte meg.Sarat kapott, mint az állat, és meg kell mondjam nem szereti. A láncot elkezdte dobálni a soron mert beragadtak a görgők, jó mondjuk ez olyan extrém körülmény volt, hogy ennél durvábbat mesterségesen se lehet nagyon előállítani(agyagos-iszapos sár). A "sima" sarat jól tűri bár a felső görgő furatai kifejezetten gyűjtőként üzemelnek. - Viszonyításként XT shadow-hoz tudnám hasonlítani igaz az, hogy pontosabb és gyorsabb, de csak a nagyobb lénckerekek felé, lefele viszont eléggé lassúnak éreztem, ebben kb ugyanolyan teljesítményt nyújt mint egy XT, de nem csak lefele váltok :).
- A végletekig könnyítve.
- Elképesztően drágán osztogatják a Shimano XTR váltókat, bár ez érthető egy csúcsmodelltől.
- Kicsit csalódtam a kisebb lánckerekek felé váltás sebességén, de ez nem csodaváltó.
-
A karbon kanál szerintem nem eséskompatibilis.Bírja, nyugi...
Ha olyan váltót szeretnél ami sose hagy cserben, vegyél Shimano XTR-t, de keress, kutass és ne az első helyen vedd meg, mert eléggé nagy árkülönbségekkel osztogatják. Lásd az én példám: boltban bontott váltó és az eredeti árának kb kétötödéért vettem meg.
Összeségében: imádom. Már jócskán van benne kaland, eddig egyszer hagyott cserben, mondjuk onnan gyalog kijutni is egy szenvedés volt... Már kapott el farönköt, és megúszta mindössze egyetlen aprócska karcolással. Kb mikor ott ültem a bringán és láttam, hogy ezt már nem tudom kimanőverezni, már temettem az ügyet, hogy lesz egy hazagurulásom, meg egy új váltóm.
Későbbi terveimben szerepel hogy a kanalat kicserélem egy Saint GS kanálra, mert attól függetlenül, hogy bizonyított a kompozit, nem bízom benne. Alu párti vagyok pont :)
XC