feszíti a láncot, erős, csapágyas görgők, gyors, kiállva is jól vált, szép, nem lóg ki a váz síkjából, egyszer kellett csak beállítani de csak mert megnyúlt a bowden
nincs, bringán volt de azért drága
xc
feszíti a láncot, erős, csapágyas görgők, gyors, kiállva is jól vált, szép, nem lóg ki a váz síkjából, egyszer kellett csak beállítani de csak mert megnyúlt a bowden
nincs, bringán volt de azért drága
xc
nekem egy új darabot sikerült beszerezni dobozosat. m772 SGS 2008
XC,túra,
Könnyű, precíz működés, lefelé kompatibilis a többi szettel valamint könnyen lehet alkatrészt szerezni hozzá.
Koszosan is könnyen átdobja a láncot, a lancstabilizator a legjobb találmány:)!
Fekete szín miatt könnyen kopik a festsé, hamarabb látszanak rajta a karcolások, de egyébként nincs több hátránya.
XCO, XCM.
Preciz,pontos,feelinges,jo a láncfeszitése,nagyon gyors és marhajo a multi relase. Xt kar az sokat dob a dolgon. Slxkarral érezhetően ratyibb volt a váltás
3x10 rendszerrel használom és eléggé sokat kell állitgatni bár aki olyan biciklibuzi mint én annak nem okoz gondod mert egész nap a bringát simogatom meg állitgatom :DDD
Kissé drága de nem megfizethetelen. Ha nincs karbatartva azért tud huncutságokat csinálni
Kiprobáltam már elég sok féle váltot és meg kell hagyni az xtbe nem kellet csalodnom. Kiprobáltam 2009es kiadást és a 2015-öst. Ég és föld a külömbség a kettő közt. Sokkal precizebb az uj kiadás és nekem nagyon bejött a multi relase. A régebbi kiadást igaz slx karral probáltam szép volt jo volt de nem ájultam el tőle...(persze a deorenál sokkal jobb)... Viszont kapcsolhato ujabb kidátsol meg kell hogy mondjam leesett az állam... Egyszerüen élvezet vele a váltás. Az xtr nem sokkal előzi meg a váltás minőségebe. Sarat mocskot is nagyon jól birja olyan akár az óramű. Szoval ha azon gondolkozol hogy milyen váltót vegyél és számit a feeling és nem sajnálod rá a pénzt de nem akarsz egyhavi fizetést rákölteni akkor az xt valo neked. ( És ne kombinálj!) Nem olyan jo kombo az slx xt szerintem.bár ez szubijektiv. update 2018,01,30 már jó ideje 2x10es rendszerrel használom elöl 38t-24t hátul 11t-42t ez a kombo az ami már megfelelő nekem mert a 36t fogaskeréksor kicsit kicsinek bizonyult. de mivel az m786 os kivitel 43 fogig lett tervezve ezért gondoltam kiprobálom a max lántányért azaz a 42 fogasat de vegyes érzelmeket keltett bennem ugyanis iszonyu nehézkes beállitani hogy a legnagyobb lánctányérra mikor felvált ne érjen össze a váltogörgő a sorhoz ezért nagyon érzéken ebben az állapotban és nagyon nehéz beállitani.
Xc minden mennyiségben versenyzésre és hobbi szintre is tökéletes.
Csodás váltó, tökéletes, ára is jó, nagyon precíz.
Nem ingyen van azért bár nem is túl drága. Talán azért az XTR megveri.
Csodás váltó mindenre jó, azért kemény DH-nál inkább csak óvatosan.
Mindenre kivéve Freeride vagy durva DH
Imádom, tourney után olyan mint a mennyország :D
Kellően feszes
Használtam vettem, akkor kellett cserélni váltógörgőt, de sokezer km volt benne
Nem kellett semmit rajta állítanom 1000 km után
Sima deore hajtókarral használom, tökéletes az összhang
Ha taposok emelkedőn, akkor is jól teszi a dolgát
nicht
nagyon jó váltó. Kb 2 éve rá sem néztem (max. az olajos sarat töröltem le a váltógörgőkről) és mindig teszi a dolgát karbantartást részemről nem kap, mégis pontosan és gyorsan vált... Finomhangoló nincs rajta, nem is kell ha XT váltókarral használod..
nem tapasztaltam
előtte sima deore váltót használtam xt váltókarral, végezte a dolgát az is, de nem ennyire pontosan.jelentősen érezhető volt a különbség.
hozzá tervezett xt váltókarral, váltásra. XC-zek. arra teljesen jó.
Szépen pontosan vált, bekapcsolt állapotban nagyon erősen feszíti a láncot. Terhelés alatt is pontos és gyors. Könnyű a beállítás, nem is kell túl gyakran bolygatni.
Bekapcsolt feszítőkarral nehezebben működik, és a felcsapódó gallyak, könnyen letéphetik a váltót. Közepes kanállal is elég hosszú. Ha nincs bekapcsolva a láncfeszítés, szerintem gyenge a rugója. A kanál anyaga puha, külső behatásra könnyen deformálódik.
M8000 11 sp. Az első ilyen váltóm nem ért meg 10 kilométert, mert a feszítés be volt kapcsolva és egy felcsapódó ág, ami a láncot ütötte meg, szó szerint letépte az egészet, mivel a kanál előre nem nagyon engedett. A második eddig jól működik, kiválóan feszíti a láncot, pontosan és könnyen teszi a dolgát, és persze mindezt csendben.
Bárhol megállja a helyét, de ne csapd oda sehova.
Jó beállítás után gyakorlatilag észrevétlenül vált, csak a nyomaték változását veszed észre. Terhelés alatt felfelé váltásnál néha csattan egyet, a lefelé váltás akkor is hangtalan. Ez 10-ből 9-szer így van, ritkán úgy áll a fogaskerék, hogy éppen nem tudja felvenni a láncot, akkor kerreg egy kicsit. Viszont pl. két fokozatot simán visszavált, minimális hanggal, viszont azonnal.
A bringán volt, használtan vettem és sokáig nem tudtam normálisan beállítani - már azon voltam, hogy lecserélem SRAM-ra a francba. De utolsó próbaként elvittem a tatabányai legjobb szerelőhöz (Konzum udvar) és ő egyből bovdent/bovdenházat cserélt és úgy kaptam vissza a váltót, hogy óraműként vált. És azóta is. A régi Meridámon Acera váltó volt, hát ég és föld, az biztos. A váltás minősége egyszerűen nem összehasonlítható.
A váltó könnyen szerelhető, a görgők könnyen kivehetők a zsírzáshoz. A felső görgő kerámia csapágyas, az alsó sima golyós. Zsírzás után rendkívül simán futnak.
Update 3000 km után: már használt volt a bringán, ahogy vettem, de még mindig semmi baja. Most érik egy szétszedés/tisztítás/zsírzás, de a görgőkön se látszik semmilyen kopás, a váltó meg pöpecül működik. Még mindig vigyorgok egy-egy hangtalan, villámgyors váltásnál, hogy mennyire pompás darab. :-)
Talán annyi, hogy a bovden szabadonfutására kényes, ha az szorul, akkor nem lehet normálisan beállítani. De ez érthető is.
Legalább ilyen váltó kellene minden bringára, és akkor az élmény nem romlik el egy kerregő, recsegő, sokat "gondolkodó" váltó miatt.
Gyors,precízen dolgozik,tartós darabnak látszik
Nekem a fordított rugós kivitellel sikerült venni a bringát sajnos amit én nem tudok megszokni
Inkább kezdőknek vagy akik át tudnak állni a fordított váltásirányra
RD-M772
Teljes XT 770 szettem van, így rendszerben (ahogy a shimano fogalmaz), nagyon jó teljesítményt nyújt.
Nem mai modell már, de akár versenyzésre is.
Nagyon dizájnos váltó nekem nagyon tetszik. Tökéletesen vált viszonylag. Mindig működik, minden időben. Csapágyak és rugók kifogástalanok, semmi hangja sincs ugratáskor. Beállítani egyszerű.
Sok helyen olvastam hogy nagyon erős de nem ezt tapasztaltam, ugyanis eltörtem a kanalat. 1es fokozatban kattog, ugrál a lánc.
Én dh-n használtam. Mielőtt eltört nagyon jó volt.
Bír mindent szinte:) Bármilyen terepre ajánlom.
Shimano 9-es koszorúval, KMC Z99-es lánccal használom, eddig zökkenőmentesen. Szétszedni, pucolni nem nehéz, beállítani se nagy dolog, precíz, pontos szerkezet.
Szinte mindenre.
fekete
RD-M8000
RD-T780
RD-M8000
RD-T780
"Küldetés: A természet, és a minket körülvevő világ élvezete által elősegíteni az egészséget és boldogságot."
A Shimano-t 1921-ben alapította Shozaburo Shimano, és kezdetben kerékpár szabadonfutók gyártásával foglalkozott. Mára a globális kerékpárpiac 50%-át birtokló óriásvállalattá nőtte ki magát. Gyárt hajtás és fékrendszereket, kerekeket, pedálokat, országúti, hegyi és hibrid kerékpárokba, mindezt felhasználás szerint rendezett készletek formájában. Kínálatukban találhatóak kifejezetten kezdő és hobbikerékpárosok számára készült alkatrészek, illetve a versenyek élmezőnyét kiszolgáló rendszerek is.
A kerékpáros területen kívül horgász felszerelések és egyéb, pl. snowboard alkatrészek gyártásával is foglalkozik.
A Shimano márkához köthetőek, olyan kerékpár-történelmileg mérföldkőnek számító újítások, mint a pozícionált váltás (egy kattintással egy fokozat), a középrésszel egybeintegrált hajtómű, vagy a patentpedál (SPD). Hozzá fűzhető továbbá a hegyikerékpárok kifejlődésének egy fontos állomása, az első kifejezetten MTB szett, a Deore XT 1982-es piacra dobása is.
A Shimano mind a mai napig az elérhető árú magas minőség definíciója. Jelentős előnyt szerzett kezdeti ellenfelével a Suntourral szemben, és piaci pozícióját megtartotta manapság is az amerikai Sram előretörése mellett.