Egy - talán - fontos gondolat: míg a sram pattogósan vált, addig az xtr puhán. Majdnem olyan, mintha fokozatmentes váltóm lenne.
Első benyomások: A Srammal ellentétben nagyon finoman, műszerszerűen vált ez a Shimano hátsó váltó (low normal, lx dual control váltókarral, 2007-es modell, sgs verzió), eddig nagyon tuti.
Továbbiak: megbízható, precíz, terhelés alatt sem gond a váltás, csak kicsit jobban hallatszik. Valahogy érződik rajta, hogy minőségi darab: "csak" teszi, amit kell, nem kell rá figyelni. (Nem úgy mint a redőzöttnyakú csávóé, aki nem hagyta, hogy megelőzzem, aztán a Belvárosi Hídra feltekerve nekem sikerült váltani, ő meg szétreccsentette a hátsóváltót, majd tovább küzdve ügyesen berakta a hátsókerékbe.) Na. Ez az, ami nem mindegy. KOnkrétabban: nagyon jól vált az XTR, könnyedén, pontosan és megbízhatóan. Könnyedebben, mint az xt és sokkal finomabban.
Ami fontos:
1) terhelés alatt is egész könnyeden vált, nincs kerregés-pattogés, cicergés s már effélék. (Persze, lehetőleg ne váltsunk terhelés alatt...)
2) lassú tekerésnél is egész gyorsan vált
Nagyon szép ez az XTR, sztem jobban néz ki, mint az újabbak.
Eddig könnyű volt belőni, oszt majd látjuk. Vártam, hogy nyúljona bowden és bizonytalankodjon, de így városi 50 km-en túl sem bizonytalankodik.
Drága ez a Shimano hátsó váltó, vigyázni kell rá.
Ha megbízható váltót akarsz és szükséged is van rá, akkor nagyon megéri. Nekem kezdetben deore volt, majd xt, azok is tök jók voltak ám.
Most azt tudom mondani: az XTR profibb, lsd feljebb a "Valahogy érződik..." kezdetű részt. Nagyon finom váltás,pontosság és terhelhetőség jellemzi.
Még jelentkezem később még bővebb tapasztalatok ügyében.
Vártam- vártam, hogy nyúlik a bowdn oszt utána kell állítani, de nem kellett. Azt tapasztalom, hogy xt-től felfelé sokkal jobban betűri a kisebb beállításbeli pontatlanságokat.
Igyekszem használhatóan megírni a tapasztalataimat. Ha bárkinek hiányérzete van, kérem, írjon, hogy mit látna még szívesen. Köszi.
XC, maraton,
vakerálás, parasztvakítás, menőzés.