Sram 4.0 hátsó váltó

7 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
  • Modellév: 2006
  • Listaár: 2.599 Ft

HASONLÓ hátsó váltó TERMÉKEK




cserko avatar
2 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny

Ha jól be van állítva, pontosan vált

Tartósságról nem tudok nyilatkozni, megy még

Terhelésnél gyakran recseg, főleg a meredek domboldalon felfelé, erős terhelésváltásnál, de azért beveszi, ha kell...

Hátrány

A sarat azt végképp nem szereti, képes úgy eltömődni, hogy tisztán egy fokozatot sem talál meg

Kényes a beállításra

Tapasztalat
Korábban Alivio szettem volt, annak kisebb erő kellett a váltáshoz, bár talán lassabb volt egy kicsit.
Erre ajánlom
hobby célokra jó, de a gyilkolást azt el kell felejteni
Ennyiért vettem
a bicóhoz adták
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Sram logó

Sram márka bemutatás

A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).

A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).

A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.

A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.