Sram 5.0 hátsó váltó

11 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
  • Modellév: 2001
  • Listaár: 6.000 Ft

HASONLÓ hátsó váltó TERMÉKEK




moha avatar
moha
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, kevesebb mint 1 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny
tökéletesen vált, pontos. Olcsó, így ha letöröd, 4500-ból van egy új.
Hátrány
még nem tudom.
Tapasztalat
SRAM 3.0-ás 8 fokozatú sorral használom szintén 8-as X7 karral. Emellé tegyél kevláros Jagwire házat a spec. kupakjaival, Jagwire bowdent és láss csodát. 3 fokozatot pikkpakk átvált, meg sem szólal, pontosan csinálja a dolgát. Terhelés alatt is azonnal váltott! Nem szabadna elfelejteni, hogy a váltás és a fékezés is nagyon nagy részben a bowdenezésen és a beállításon múlik. A korábbi biciklimen TY22 volt, a leggagyibb Shimano, de be lehetett állítani úgy, hogy kb. jól váltson 8 évig!!!.
Erre ajánlom
Akármire, a legkeményebb arcoknak is a fent leírtak miatt.
Szerinted hasznos?

Sram logó

Sram márka bemutatás

A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).

A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).

A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.

A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.