Sram 5.0 hátsó váltó

11 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
  • Modellév: 2001
  • Listaár: 6.000 Ft

HASONLÓ hátsó váltó TERMÉKEK



1-11 (11 vélemény)
Rendezés

hegygyilkos avatar
10 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 3 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

-Láncfeszítéssel nincs bajom.

--Váltás az tökéletes vele.Jávorkút kupán bizonyított nagyot, mert  nagy terhelés alatt váltottam egyet le de kapcsolta igaz hogy egy kicsit érdekes hangja volt, de váltott.Bár SRAM mit várunk tőle???

-Nagy sárban nem voltam vele, de a télre kívánvcsi leszek.

Hátrány

-Nincs.

Tapasztalat

Ez gyakorlatilag egy Sram X5 csak Composit műanyag kűlsővel, nagy eltérés a kettő között nem lehet, de a súly tuti, hogy különbözik, éppen a műanyag borításnak köszön hetően.

Erre ajánlom

XC

Szerinted hasznos?

gm9 avatar
89 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Olcsó.
Pontosan és gyorsan vált.
A görgők is jól bírják egyenlőre habár műanyagok.
A koszt is jól bírja és a rúgó is elég erős.

Hátrány

Attól félek a konstrukció miatt komolyabb sárosodás esetén problémásabb lehet a váltás.
Nincs rajta bovden finomhangolási lehetőség.

Tapasztalat

Amióta megvan jól teljesít nem volt vele gond, kicsit talán nehézkesebb a beállítása mint a Shimanoké.

Erre ajánlom

Turázásra utcai használatra.

Ennyiért vettem
4500
Csatolt képek
Sram 5.0  2006 hátsó váltó
Szerinted hasznos?

bike mester avatar
bike mester
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
nagyon szépen vált de csak egy sram váltókarral.
Hátrány
nem ajánlom olyan bringásoknak akik nem sűrűn ellenőrzik a váltójukat.Én megszívtam.Normálisan be volt állítva és egy hét múlva elálítódott és a kanál beleakadt a küllőkbe.Mivel kibaszott erős a váltó is és a küllők is 400ft darabja(ez most nem lényeg)feltekerte teljesen és nem akart eltörni.
Tapasztalat
Erre ajánlom
ajánlom cc-re xc-re
Szerinted hasznos?

Balázs avatar
Balázs
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Jó ár/érték arány Pontos váltás Kultúráltan néz ki
Hátrány
Eddig még nem találtam
Tapasztalat
Alkatrészekből rakattam össze a bringám, gondoltam kipróbálom a SRAM cuccokat. 5.0-ás racsnival, PC38-as lánccal és 5.0-ás gripshifttel használom, elöl X-Gen váltóval. Tökéletesen működik a rendszer, igaz, az összerakás után 400 km-el, kicsit elállítódott a cucc, és akkor nem váltott túl jól, de erre a szervízben figyelmezettek előre, hogy ez lesz, így csak után kellett állítani. Azóta megint pöpec minden. Szvsz városi körülmények közé felesleges ennél drágább hátsóváltó egy gépre.
Erre ajánlom
Városba, túrára kitűnő
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

gábor avatar
gábor
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, több mint 1 évig, 500-1000 km-en keresztül, varacskosdisznóként használtam
Előny
Olcsó,Pontosan vált,szép,könnyü beállítani
Hátrány
Talán egy kicsit hosszú a kanala,sérülékeny
Tapasztalat
Aki nem akar vagyonokat költeni egy jó kis váltóért,annak ez a legjobb választás
Erre ajánlom
Mindenre jó,akár még FR,DH-ra is
Szerinted hasznos?

moha avatar
moha
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, kevesebb mint 1 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny
tökéletesen vált, pontos. Olcsó, így ha letöröd, 4500-ból van egy új.
Hátrány
még nem tudom.
Tapasztalat
SRAM 3.0-ás 8 fokozatú sorral használom szintén 8-as X7 karral. Emellé tegyél kevláros Jagwire házat a spec. kupakjaival, Jagwire bowdent és láss csodát. 3 fokozatot pikkpakk átvált, meg sem szólal, pontosan csinálja a dolgát. Terhelés alatt is azonnal váltott! Nem szabadna elfelejteni, hogy a váltás és a fékezés is nagyon nagy részben a bowdenezésen és a beállításon múlik. A korábbi biciklimen TY22 volt, a leggagyibb Shimano, de be lehetett állítani úgy, hogy kb. jól váltson 8 évig!!!.
Erre ajánlom
Akármire, a legkeményebb arcoknak is a fent leírtak miatt.
Szerinted hasznos?

McMester avatar
McMester
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Olcsóbb áron jobb minőség, mint a Shimano-nál, ferde váltópapuccsal is jól vált
Hátrány
3000 km-nél nekem nem jött elő hiba, de a láncot feszíthetné jobban is
Tapasztalat
nagyon tuti, veri a megfelelő Shimano-kat
Erre ajánlom
mindennapi használatra teljesen megfelel, terepen is megállja a helyét
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Géza avatar
Géza
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 3 hónapig, varacskosdisznóként használtam
Előny
Nem Shimano :). Nagyon megbízható,pontos,teszi a dolgát.
Hátrány
Talán lehetne erősebb a láncfeszítő rugó.
Tapasztalat
Semmi bajom nem volt vele. Ha kell, akár 5-6 fogaskoszorút átváltok vele 1 mozdulattal.
Erre ajánlom
DH kivételével mindenre.
Szerinted hasznos?

ludi avatar
ludi
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2002, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, hétvégi/jóidős bringásként használtam
Előny
olcsó, bírja a strapát, bár én sárban nem igazán használtam, de akkor sem volt vele gond
Hátrány
ha nem szereted a markolatváltót, mert mással nem tudod használni, kicsit lehetne könnyebb
Tapasztalat
profi kis cucc, előtte aceram volt annál 1000x jobb, csak akkor kellett beállítani, amikor bowdent cseréltem. néha picit hangosan vált. conex 804-es lánccal használom és szépen dolgozik, bár csak az acerával tudom összehasonlítani.
Erre ajánlom
akinek nem futja jobbra, bármire, mert gond nem volt vele, pedig már sziklát is kapott...
Szerinted hasznos?

Gman avatar
Gman
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2000, több mint 1 évig, 500-1000 km-en keresztül, hétvégi/jóidős bringásként használtam
Előny
Megbízható.Egyszer nem romlott el.Emellett rugalmas:az istennek sem törik el.
Hátrány
Fene egy kopós műanyag a borítás .
Tapasztalat
Nekem ez jött be más nem is kell.
Erre ajánlom
a DH-n át a Dirten keresztül mindenre használtam .Még nem romlott el.
Szerinted hasznos?

Karády avatar
Karády
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2001, 6 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
olcsó,látványos,pontos
Hátrány
váltóvédőt sehogy sem sikerűlt találnom hozzá
Tapasztalat
Ha egyszer jól beállítod, akkor teljesen megbízhatóan működik. Az első 500 km alatt többet erőltettem mint Shimano elődjét 1500km alatt.Mindössze a bovden feszességen kellett húzni.Nem tudom, hogy Shimanoban ez milyen szint, de kipróbálva egy Acera Alivio kombinációt űberel.
Erre ajánlom
aki bírja a grip-shiftet és nem zavarja a műanyag, túrára, kissebb zúzásra
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-11 (11 vélemény)
Rendezés
Sram logó

Sram márka bemutatás

A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).

A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).

A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.

A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.