Sram 5.0 hátsó váltó

11 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
  • Modellév: 2001
  • Listaár: 6.000 Ft

HASONLÓ hátsó váltó TERMÉKEK




Balázs avatar
Balázs
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Jó ár/érték arány Pontos váltás Kultúráltan néz ki
Hátrány
Eddig még nem találtam
Tapasztalat
Alkatrészekből rakattam össze a bringám, gondoltam kipróbálom a SRAM cuccokat. 5.0-ás racsnival, PC38-as lánccal és 5.0-ás gripshifttel használom, elöl X-Gen váltóval. Tökéletesen működik a rendszer, igaz, az összerakás után 400 km-el, kicsit elállítódott a cucc, és akkor nem váltott túl jól, de erre a szervízben figyelmezettek előre, hogy ez lesz, így csak után kellett állítani. Azóta megint pöpec minden. Szvsz városi körülmények közé felesleges ennél drágább hátsóváltó egy gépre.
Erre ajánlom
Városba, túrára kitűnő
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Sram logó

Sram márka bemutatás

A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).

A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).

A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.

A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.