Sram X9 2012 hátsó váltó

49 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.9]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
  • Modellév:
    2012
    (frissítve: 2012.05.)
  • Listaár: 27.480 Ft - 32.240 Ft

Sram X9 hátsó váltó 9-es
11.000 Ft
új árához képest: -67%

HASONLÓ hátsó váltó TERMÉKEK



46-49 (49 vélemény)
Rendezés

málna avatar
málna
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, 500-1000 km-en keresztül, varacskosdisznóként használtam
Tapasztalat
olcsó, probléma-állítás mentes, most pár hónap után is úgy vált mint egy frissen beállított shimano, viszont túlvan jópár sarazáson, kövön, ösztelóssal-rövid láncon. egyetlen baja, hogy kicsit hajlékony, de ez max. hosszútávon lehet gond, ha meg egy nagy sziklát kap, azt egy saint se bírja ki... még jól is néz ki (bár egy xtr/dura aceel nem vetélkedhet) és szerencsére mentes mindenféle undoirító karbon matricától. terhelés alatt is jól vált, teljesen eltömődött kerékkel is működött, mert szellősebb, mint a shimanók, talán ezért viseli jobban a sarat. állítani meg csak akkor, amikor felteszed.
4 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

István avatar
István
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, 6 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Viszonylag egyszerű szerkezet, könnyű beállítani.
Hátrány
A váltógörgőket tartó 2 kis csavarnak kicsi a feje, egész kicsi imbuszkulcs kell hozzá, és a kialakítása is olyan, hogy alig megy bele az imbuszkulcs. Így ha nem vigyázol, tönkre mehet a csavar feje!
Tapasztalat
Közel 12 éve csak shimanót használtam, főleg lx-et, és xt-t. Azt hittem királyok, de aztán megvettem az X9-et.Bár csak korábban tettem volna... Soha többet shimano!!
Erre ajánlom
Bárkinek, aki egy nagyon jó váltót akar.
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

mankamtb avatar
mankamtb
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Iszonyatosan csendes. Egyszerűen - az első napokban - le kellett néznem a váltóra, mert azt sem lehetett hallani, hogy váltott!
Hátrány
Csak annyi, hogy nem ingyen van!
Tapasztalat
Szerintem a váltók Lopakodója! Olyan pontos, és csendes, hogy az már - elinte - zavaró. Aztán megszokja az "áldozat". Na és attól kezdve nincs menekvés. Behálózva, elcsábítva... Mindenki, aki kipróbálja!
Erre ajánlom
Bárkinek, a túrázáshoz nagyon jó. Más stílusban nem próbáltam, de szerintem ott sem kellene pirulni!
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Sam avatar
Sam
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Ez a váltó egyszerűen egy csoda!! Bármilyen körülmény közt gigaprecízen vált, és amióta használom csak egyszer kellett beállítanom!! (az is akkor volt amikor megvettem). Nagyon könnyű vele váltani, sárban is királyul bírja a durvulást!!
Hátrány
Hogy nem osztogatják ingyen a sarkon!!
Tapasztalat
Komolyan mondom csúcs ez a cucc. Iszonyatosan megbízható, a váltási időre már nem is tudok ilyen kis számot írni. Let's buy it
Erre ajánlom
Mindenre mindenkinek, aki nem ilyet vesz, hát megérdemli!!
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

46-49 (49 vélemény)
Rendezés
 
típusszám :
  • X9-9s
  • X9-10s
  • X9 TYPE 2-10s

 
fokozatszám:
  • 8/9
  • 10

 
rugóirány:

normál


 
váltókanál hossz:
  • rövid
  • közepes
  • hosszú

 
kompatibilitás:

Sram 1:1


 
lánc kompatibilitás:
  • Sram PC
  • Shimano HG

 
legnagyobb lánckerék:
  • 34 fog
  • 36 fog

 
legkisebb lánckerék:

11 fog


 
váltótest:

X9-9s, X9-10s:

  • Grilon kompozit váltóház
  • alumínium csuklók
  • rozsdamentes csapok
  • I-Glide tömítések

 
váltókanál:
  • alumínium (rövid)
  • kompozit (közepes, hosszú)

 
váltógörgő:

zárt ipari csapágyas 11 fogú váltógörgő


 
színválaszték:
  • ezüst (X9-9s)
  • szürke (X9-10s, X9 TYPE 2-10s)
  • fehér (X9-10s, X9 TYPE 2-10s)
  • piros (X9 TYPE 2-10s)

 
további információk:

X9-9s:

  • ESP és D.I.R.T. technológiák kombinációja: kisebb váltási ellenállás, precízebb váltás
  • kovácsolt és eloxált alumínium rögzítőcsavar
  • alumínium rögzítőrész: megnövelt merevség és tartósság, tökéletes illeszkedés a vázhoz

X9-10s

  • Exact Actuation
  • D.I.R.T.

X9 TYPE 2-10s:

  • Cage Lock
  • Roller Bearing Clutch
  • Exact Actuation

tömeg:

X9-9s:

  • 215g
  • 204g

X9-10s:

  • 204g (közepes)

X9 TYPE 2-10s:

  • 250g (közepes)

Sram logó

Sram márka bemutatás

A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).

A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).

A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.

A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.