Sunrace RDM97 hátsó váltó

2 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév: 2015 (frissítve: 2015.04.)
  • Listaár: 9.990 Ft

HASONLÓ hátsó váltó TERMÉKEK



1-2 (2 vélemény)
Rendezés

covardale83 avatar
8 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • 27 sebességre tervezték, én évek óta 21 sebességes rendszerben használom
  • Erős,határozott váltásérzet
  • Hosszított forgáspontú váltótest. Akkoriban a Deore Lx volt hasonló 
  • Aluminium/acél az anyaga
  • Sunrace lánccal (7 seb) használom, jól feszíti
  • Sár nem akadály neki
  • Közel 5 év használat után nem kopottak a váltógörgők
  • A csapok nem kotyogósak, bizonyos fokozatoknál tűnik kevésbé merevnek a váltótest, mikor állóhelyzetbe megrángatom 
  • Ennyi pénzért 7 vagy 8 sebességes Shimano váltót kapsz
Hátrány
  • Konkurenciához képest kicsit nehéz
  • Lehet kompatibilitási probléma (7 sebességes kazettát használok), hajlamos a legnagyobb fogaskeréknél túl váltani. Nem jöttem rá az okára, most sikerült a váltókarnál állítani úgy, hogy már nem csinál ilyet. Viszont a második fokozatnál ciripelő hangot ad ki, akárhogy állítom. Annyira nem zavaró, probléma nélkül tudok hegyet mászni ezekben a fokozatokban
  • Az enyém tiszta fehér, jobban meglátszódnak rajta a karcok
Tapasztalat
  • Összességébe megvagyok vele elégedve, elég gyors, pontos. 
  • UPDATE: 2010-től 2016-ig használtam az M97-et 7-es rendszerben. Kiderült, hogy eltört benne a feszítő rugó, emiatt padkázásnál váltókanál és a váltótest szétjött, csak a visszapattintás után lehetett használni. Viszont ez rossz beállítás hibája volt, egy jó ideig túl váltott a hegyi fokozaton is, emiatt a lánc az agy és a fogaskerék közé szorult, többször is, úgyhogy végül is csoda,hogy az egész szerkezet kibírta. Viszont: a hegyi fokozatoknál ciripelés volt tapasztalható, nem lehetett jól beállítani.
  • 2016-tól egy M91 jelzésű váltót használtam, 9-es rendszerben, másik kerékpáron jól beállítva,precízebb, kompatibilisebb rendszerben. Az M97-el összehasonlítva csak az anyagösszetétel a különbség, kevesebb az aluminium része. Eleinte jól működött, M50-es Sunrace majd 9-es Acera váltókarral. 2 év után tapasztaltuk: a két legkönnyebb hegyi fokozatra váltva, képtelen volt otthagyni a láncot. Ha állítottunk rajta, az alsóbb fokozatoknál csinálta ugyanezt. Kiderült: A SZEGECSELÉS elkopott, emiatt 2 mm holtjátéka volt a váltótestnek, ami okoz ilyen pontatlanságot. Hasonló az M97-nél tapasztaltnak.
  • A szegecsek kopása miatt váltás mellett döntöttem, utód egy Shimano XT Shadow váltó. Maga a váltásérzet hasonló, gyorsaságra nem marad el sokkal az M90-es Sunrace, egy  haladós fokozatnál vált le határozottan gyorsabban az XT. Viszont nem 2 évre tervezték.
  • Konklúzió: strababíró, jó konstrukció a Sunrace, de rosszabb a szegecselés, ezt kalkulálja be, aki hosszú távon tervez.
Erre ajánlom
  • Akár terep, túra, városi haladás 
Ennyiért vettem
6000
Mért tömeg
334 g
Csatolt képek
Sunrace RDM97  2010 hátsó váltó
Sunrace RDM97  2010 hátsó váltó
M91
8 olvasó 63%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

gmatti avatar
7 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny

Kedvező ár.

Nagyon masszív felépítésű, precíz váltó.

Elvileg 9-es rendszerhez való, de én 7-es használom.

Erős a rugója, és a láncot is feszesen tartja.

Hátrány

Nagyon hosszú a váltókanál, ami terepen nagyon könnyen elakad.

Csatolt képek
Sunrace RDM97  2014 hátsó váltó
Szerinted hasznos?

1-2 (2 vélemény)
Rendezés
 
fokozatszám:

9


 
váltókanál hossz:

SGS


tömeg:

243,5 g


Sunrace logó

Sunrace márka bemutatás

A Sunrace márka váltóiról, hajtásrendszereiről, kerékagyairól ismert. A céget 1972-ben alapította Tony Hsu Tajvanon, aki lehetőséget látott a sebességváltók gyártásában, mivel az ország kerékpáralkatrész ipara még éppen csak éledezőben volt, az import készletek pedig szűkösek voltak.

A sikeresnek mutatkozó 10 és 12 sebességes fokozatmentes váltórendszereiket Sunrace márkanéven jegyezték be, és hamarosan kidobták a 15, 18 és 21 sebességes rendszereket is. A ’80-as években a márka kihozza az első pozícionált váltóit. 1994-ben a tajvani kormány és a cég együttműködéseként megszületik egy 6000 dolgozót, és 1000 PHD hallgatót foglalkoztató kutatói központ, mely a legnagyobb az országban.

1995-ben, egy vezető hajtásrendszer gyártó cég csődje után a Sunrace betör az amerikai OEM piacra is. 2000-ben a cég megvásárolja az angol Sturmey Archer-t, valamint megalapul a Sun Race/Santa Cruz csapat, mellyel Kathy Pruitt junior női dh bajnokságot nyer, rögtön az első évben. A következő évben a csapat színeiben Kink Norba megnyeri a NORBA Nemzeti Cross Country Bajnokságot.

2001-től kínai gyárral is rendelkezik a Sunrace. Manapság itt készülnek a belépő szintű alkatrészei, a tajvani üzem kapacitásait pedig a felsőkategóriás alkatrészek, és a Sturmey Archer agyai, agyváltói gyártására fordítják, melyek így kiemelt figyelmet kapnak.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Sunrace RDM97 termékkel kapcsolatban: