-nem sok van szerintem.
-talán csak a festése de az sem egy nagy valami.
-nehéz beállítani hogy ne kotyogjon és ne is szoruljon.
-elég gyengusz.
árhoz képest nem is egy rossz kis agy
boltba járáshoz
-nem sok van szerintem.
-talán csak a festése de az sem egy nagy valami.
-nehéz beállítani hogy ne kotyogjon és ne is szoruljon.
-elég gyengusz.
árhoz képest nem is egy rossz kis agy
boltba járáshoz
Rendkívül olcsó ez a Joytech agy, de az árához mérten kitűnően teljesít. Futása mondhatni sima, egyenletes. Nem kell természetesen sokat várni tőle, de az elvártat túlteljesíti! Már több ezer kilóméter van az agyban, de fáradásnak egyelőre semmi jele. Porvédelme szerintem megfelelő, hiszen a futása az agynak még mindig szinte újnak érződik.
Menetes agy, így az egyenlőtlen terhelés miatt a tengely egy idő után meggörbül amit muszáj cserélni. Maga a tengely nem drága dolog, de cseréje viszonylag nehézkes, illetve ha üzletben csináltatjuk az anyagárhoz képest drága.
Használom télen nyáron, kap meleget, latyakot, sarat és minden további jó dolgokat, de kitűnően tűri. Ezelőtti agyam is ilyen volt ,ott a csészék sajnos elkoptak és lötyögött az agy, de ez már több, mint fél évtized után következett be (lehet mégis karban kellett volna tartani és még többet kibír?).
Hétköznapi bringásoknak, túrázgatóknak, de ajánlatosabb menetes helyett kazettásat választani amennyiben van rá lehetőség.
-Olcsó
-Jó minőségű csapágyazás, nagyon finoman, szépen fut
-Jól néz ki
-Jó a porvédelme
-Viszonylag ritkán kell karbantartani
-Tengely nem túl merev, nagyobb erőhatástól elhajlik
Nagyon meg vagyok vele elégedve, olcsó és jól használható, persze mostmár cserélni fogok, mert durvulásokat nem bírja azért.
Szép külső ,és árához képest szépen forog
Sűrű karbantartást nem igényel.
Aluminium anyagból van ,vagyis nem rozsdásodik.
Könnyű ez a Joytech kerékagy.
Alkatrészei bárhól beszerezhetők.
Pórvédelme nem rossz a kónuszokon is van porvédő.
Leginkább tömörtengellyel használtam,amit jól lehet rögziteni is.
Csak bizonyos szintig terhelhető ugyanis nálam erősebb igénybevételnél hajlott a tengely ezért sürün kellett tengelyt cserélni.
A vizet,sarat sem igazán kedveli a Joytech 734SE.
Legalább 2 évente érdemes újrazsirozni a kis szerkezetet,ha szeretnéd hogy sokáig jó legyen.
városi használat és kisebb túrák
A Joytech 734SE kerékagy olcsó. Eléggé tartós. Az átlagos igényeket kielégíti.
A tengely nem eléggé erős, nagy terhelésnél a hajtás felőli oldalon csekély mértékben meghajolhat. A csapágyak méretezése nem igazán megfelelő, ezen kívül nehéz őket finoman beszabályozni. Rendszeres ellenőrzés, gyakori igazítás szükséges. Az agy hajtási oldalának szereléséhez le kell venni a fogaskoszorút is.
A Joytech 734SE kerékagy csapágyai a célnak nagyjában-egészében megfelelnek, de az eszményit meg sem közelítik. Menet közben, vagy a kereket pörgetve nem érezni, de a tengelyt kézzel megforgatva igen: finom gördülésről itt nemigen lehet szó. Méretezésük nem hátsó agyhoz illő: a kónuszok aránylag kicsik, a golyók száma ehhez mérten kevés, az egységnyi felületre jutó nyomóerő emiatt túlságosan nagy. A csapágyak megfelelő beállítását eléggé nehéz elérni, és ha sikerül, többnyire nem sokáig örülhetünk neki. A pontos beállítás menete némiképp hasonlít a két egeres, pöcögtetős türelemjátékhoz. A kónuszt és ellenanyáját nagyon gondosan kell beállítani és összeszorítani. A súrlódás (legyen bármilyen csekély) a rázkódással, rezgéssel karöltve képes kónuszt és anyát némileg meglazítani, elfordítani a tengelyen: részben ezért, részben a kopás miatt lesznek a csapágyak kotyogósak egy idő után.
A porvédelemmel elégedett vagyok: valahányszor szétszedtem az agyat, a zsírt tisztának találtam.
A csapágyak beszabályozása új alkatrésznél 40–60 kilométer gurulás után esedékes. Kétszer ennyi út megtétele után ismét igazítani kell. Ha a csapágyak már bejáródtak, elegendő igény szerint állítani őket. A hátsó agy csapágyait nálam kb. 300 kilométerenként kell igazítani (az első agy csapágyai nagyjából háromszor ennyit bírnak). Teljes szétszerelésre, zsírozásra a hátsó agy esetében úgy 4000–6000 km táján lehet szükség.
A tengely „közönséges” acélból készült, ide nem eléggé erős. A hajtás oldalán nyilvánvalóan túl van terhelve: a csapágy, a menetes fogaskoszorú miatt, távolabb van a tengelyvégtől, ezért a tengely előbb vagy utóbb meghajlik valami nagyobb bukkanó, gödör stb. kapcsán (igen nagy erő, pl. ütés hatására talán el is törik). Nem lehetetlen, hogy testesebb bringás alatt a nagy súly miatt is hajlik.
Szerkesztés (az eredeti vélemény hozzáadva: 2011-08-16, 21:35)
Króm-molibdén ötvözetű acélból készült tengelyt jelenleg nem könnyű beszerezni, hacsak nem üreges tengelyt gyorsszorítóval.
Szerkesztés vége
Szerkesztés (az előző szerkesztés: 2011-08-24, 09:59)
A kerékagy 7637 km gördülés után elfáradt; tengelyirányban benyomódott a csapágycsésze. A folyamat aránylag gyorsan, de nem egyik pillanatról a másikra ment végbe. Kotyogott a hátsó tengely (az ilyesmi menetes agynál nem ritka jelenség), de a beszabályozás nem segített rajta, 20–30 km gurulás után ismét lötyögős lett. Még egyszer próbálkoztam a beállítással, jóllehet akkor már nyilvánvaló volt a hiba oka. Sugárirányban a sérült csésze megtartotta teherviselő képességét, csupán tengelyirányban nem volt kellően ellenálló. Ha úgy hozza a szükség, ilyen hiba esetén (kellő óvatossággal) haza lehet tekerni nagyobb távolságból is.
A több sebességes rendszerekhez való menetes agyak jellemző hibája a tengely elhajlása vagy törése, illetve a csapágycsészék benyomódása vagy beszakadása. (A nagyobb terhelés miatt rendszerint a hajtási oldal károsodik.) Korábban már kicseréltem az eredeti tengelyt, ezzel az első csapdát kikerültem, a másodikba azonban így is beleestem.
A menetes rendszerrel egyébként nem lenne különösebb baj, ha orvosolnák valami módon a hajtási oldal túlterheltségét, illetve elfogadható minőségű, megfelelő teherbíró képességű alkatrészeket gyártanának. A menetes agyak azonban kivétel nélkül a belépő szintet képviselik (nálunk legalábbis csak ilyeneket kínálnak): nem megfelelő anyagból készül a tengely, gyenge a csapágycsésze stb. Mindezeket figyelembe véve azt kell mondanom, árához képest elfogadhatóan teljesített a Joytech 734SE hátsó kerékagy.
Van persze az éremnek másik oldala is. Kerékagyat cserélni nem egyszerű: le kell szerelni a fogaskoszorút, valamint kifűzni, újra befűzni, központosítani a kereket. Ha erről az oldaláról nézzük, sokba kerül nekünk az olcsó menetes agy. Aki nem maga szerel, kevesebből megússza, ha kész, fűzött kereket vásárol, célszerűen kazettás aggyal és a hozzá illő fogaskoszorúval.
Az érem harmadik oldala: ha az embernek bringája van, elkerülhetetlenül költenie is kell rá. Előbb-utóbb a kazettás agy is elfárad, cserélni szükséges, szerelése pedig nem kevésbé nyakatekert, mint a menetes agyé.
Szerkesztés vége
Kezdőknek és kedvtelésből kerekezőknek, túrázóknak és városi harcosoknak. Aki teheti, cserélje vagy cseréltesse ki a tengelyt: a króm-molibdén ötvözetű acél tovább bírja. Megoldás lehet a kazettás agy is, ahol a terhelés egyenletesebben oszlik meg a tengely két oldala között, a csere azonban ez esetben nagyságrenddel többe kerül.
299 g
734SE
Szín: