A vélemény utólag törölve lett, mivel pontatlan volt a leírásom, így az mások számára nem volt értékelhető és használható!
A vélemény utólag törölve lett, mivel pontatlan volt a leírásom, így az mások számára nem volt értékelhető és használható!
A vélemény utólag törölve lett, mivel pontatlan volt a leírásom, így az mások számára nem volt értékelhető és használható!
A vélemény utólag törölve lett, mivel pontatlan volt a leírásom, így az mások számára nem volt értékelhető és használható!
Nagyjából ami előttem írtak. Szép, csendes, stb. blablabla...
Eddig nem tapasztaltam, de nekem nagyon sokba volt. Hogy miért, lásd lejjebb.
A gyári noname agy cseréje során választottam, mint ésszerű kompromisszumot: kedvező ár, garantált jó minőség. Megvettem egy szaküzletben, utána beszereltettem egy műhelyben. Fontos tudni, hogy nem varrógép, vagy mosógép, hanem kerékpárszervizként hirdette magát, úgy is működött. Nagyjából egy hétig élveztem a már ismertetett előnyöket, amikor egy fékezésnél csatt, csörgés-zörgés. Azonnal megálltam, majd rápilláztam hátsóra, mert onnan jött az ijesztő zaj. A féktárcsa petyhüdtem lógott, ami nem csoda, mert már csupán 2 torx tartotta, az is kilazulva. Először azt hittem, ennyivel megúsztam, de azután kiderült, az egyik csavart valósággal kitépte a furatból a tárcsa és másik is roncsolódott. A képek önmagukért beszélnek.
A Shimano forgalmazója bevizsgálta és szakvéleményt is adott: a hibát szakszerűtlen szerelés okozta, nem megfelelő csavarok használata és/vagy túlhúzása. Az agy javíthatatlan.
A vétkes szerviz munkatársa csak hümmögött, de úgy vélte, ők mindent jól csináltak. Lehet erre mondani, hogy fogyasztóvédelem, meg per stb. de én is elkövettem azt a hibát, amit szerintem sokan ebben az országban: nem kértem számlát és munkalapot a melóról. A hullaszállítóban már nem illik erőlködni, én sem akarok az üggyel tovább foglalkozni, így újból megvettem az agyat - most van egy tartalék alkatrésznek való.
A tanulság eléggé nyilvánvaló: ha nem olyan a szervizünk, hogy tűzbe tesszük értük a kezünket, akkor a melóról kérjünk számlát és pontos munkalapot.
A jól beszerelt agy azóta is kifogástalanul működik, szóval mindenkinek.
Shimano csúcskategóriás hátsó agya.
Szép, tartós felület.
Ha rendesen be van állítva szépen fut és tartós darab.
Újonnan kikotyogosodik hamar, figyelni kell.
A kónuszt már ebben is cseréltem mindkét oldalon.
A szabadonfutó kb. 1,5 évvel ezelőtt halt meg egy szép havas, lucskos téli tekerés következtében. Most egy LX szabadonfutó van rajta.
Ha karban van tartva és figyelitek, kotyog-e, akkor nem lesz gond vele és sokáig bírja.
Amint kikotyogosodik, akár túra közben, moderáljátok a sebességet és kerüljétek a gödröket, különben berágódik a kónuszba.
MTB-re
A racsni meghúzásához fogaskoszorú leszedő célszerszámra van szükség a centerlockos tárcsa eltávolítása végett.
egyébiránt semmit nem tudok a Deore XT hátsó agy hátrányára hozni
XC-AM-Enduro
5 év után elvittem átzsíroztatni, nem azért mert baja lett volna, csak mégis, kapjon finom Shimano zsírt, meg gyári golyókat, mégiscsak öt éves. Állítólag full tiszta volt, szépen volt még benne zsír, és abszolut nem kopott. Egy iparicsapágyasban már két szett csapágyat elhasználtam volna, minimum 5ezer Ft értékben, ezt most zsíroztattam először, ezer Ft-ért.
XC, Enduro.
Most szereztem be egyet a leendő AM gépembe is, majd kiderül a keményebb zúzást hosszútávon hogy viseli.
+ csapágyak észrevétlenül működnek
+ szépen gördül
+ labirintusrendszernek köszönhetően nekem generálnál mindig tiszta volt a zsírzás
+ CL tárcsarögzítés
- a Deore XT hátsó agy reteszelése jellegtelen hangú (ez csak ízlés persze)
XC
Kezemben volt a fűzés előtt,kifejezetten érezhető rajta a minőség.Szép.A tömítése nem gumi hanem nagyon minőségi műanyag plusz a labirintus tömítés.Van egy deore agyam is ahozképest a racsnija sokkal többet kattog egy körbefordítás alatt(több kilincs).Könyebb mint a deore.A finomfutással a deore is rendben van,nem érezhető külömbség.Karbantartást nem igényel sok sok km-után,és gőzborotvás mosás után is van a csapágyakban zsír,de a deoréban is!Az árkülömbség it is 2:1,elgondolkodtató hogy megéri-e?
Az ára!Egyébként szuper termék!
Mtb,trekking.
Shimano, az ára is egész baráti, mondjuk bringában volt, de vennék újonnan is.
Halk,szépen fut, úgy pörög a kerék vele, mint az álom. :) ;)
Olyannal még nem találkoztam! :)
Szerintem sokáig társak leszünk!!
Mindenre amihez szükség van egy hátsó agyra!! :D
Szépen fut a csapágy, elég jól ellenáll az extrém körülményeknek is (azért nagy sarazás után.nem árt szétszedni). Kónuszos agy létére is elég könnyű, emellett pedig erős.
A legjobb ár-érteék arányú shimano agy.
Nem örökéletű.
MTB XC, túra.
Tökéletesen és nagyon finoman fut, .
A porvédelme is nagyon jó így nem kell sűrűn újrazsírozni.
A racsnija csendes és eddig renben reteszel.
A kazetták s renben illenek rá.
Nehéz mivel ez még nem az alutengelyes változat.
Szerintem jó kis agy, a tartóssága is remélem jó lesz, én jobban szeretem a hagyományos csapágyakat.
XC/ maraton versenyre is
Nem sikerült rájönni, nagyon meg voltam elégedve vele.
Szép kütyü, ezüst a kedvencsem
pompás futás, 4 év alatt hozzá sem nyúltam...
most ébredezik bennem a bűntudat ,hm,hm, sajnálom ez van
szépen csiripel, hibamantes
egy hátránya van csak, nem made in Hungary!!!
jöhetne már ide is a Shimano gyártani
xt tartós nak néz ki finoman fut
a port kizárja
2000 km útán még nincs baja (csak terepen használtam szinte)
elég merev
a tácsafék menet nagyon jó
hallk a forgás közben
nem xtr viszonylag nehéz nem ingyen van
verseny xc re
Az én esetemben egy igen ritka agyról van szó (FH-M755)
A csapágyai kivánlóak több ezer km van már benne,és még is hibátlan.
A porvédelme is jó.
A racsni hangja is szép,müködése hibátlan.
gyorszáras létére elég merev,a tengely.
Az enyém még 6 csavaros a tárcsa rögzités,menetekel még nem volt probléma.
egyenlöre nem tudok.
amire gyártották ,cc,xc,atb,mtb.
FH-M8000/8010
FH-T780
"Küldetés: A természet, és a minket körülvevő világ élvezete által elősegíteni az egészséget és boldogságot."
A Shimano-t 1921-ben alapította Shozaburo Shimano, és kezdetben kerékpár szabadonfutók gyártásával foglalkozott. Mára a globális kerékpárpiac 50%-át birtokló óriásvállalattá nőtte ki magát. Gyárt hajtás és fékrendszereket, kerekeket, pedálokat, országúti, hegyi és hibrid kerékpárokba, mindezt felhasználás szerint rendezett készletek formájában. Kínálatukban találhatóak kifejezetten kezdő és hobbikerékpárosok számára készült alkatrészek, illetve a versenyek élmezőnyét kiszolgáló rendszerek is.
A kerékpáros területen kívül horgász felszerelések és egyéb, pl. snowboard alkatrészek gyártásával is foglalkozik.
A Shimano márkához köthetőek, olyan kerékpár-történelmileg mérföldkőnek számító újítások, mint a pozícionált váltás (egy kattintással egy fokozat), a középrésszel egybeintegrált hajtómű, vagy a patentpedál (SPD). Hozzá fűzhető továbbá a hegyikerékpárok kifejlődésének egy fontos állomása, az első kifejezetten MTB szett, a Deore XT 1982-es piacra dobása is.
A Shimano mind a mai napig az elérhető árú magas minőség definíciója. Jelentős előnyt szerzett kezdeti ellenfelével a Suntourral szemben, és piaci pozícióját megtartotta manapság is az amerikai Sram előretörése mellett.
Kérdések | Statisztika |
---|---|
Shimano Deore XT agyról miért lazul le a Sram sor? |
13 válasz
utolsó: 2016. ápr.
|
Sram X9 hátsó agy vs Deore XT agy |
8 válasz
utolsó: 2013. aug.
|