- 6Vac 3W
- Az egyik legolcsóbb agygenerátor tárcsafékhez
- Centerlock változat is van
- Kerékkel együtt vettem, de az anyás volt, nem pedig gyorszáras
- "nagy", "nehéz", ferritmágneses
Centerlock tárcsafékkel kellett, ez volt az egyik legolcsóbb komplett kerékkel. Más fórumokon írták, hogy gyárilag túl van húzva a kónusz/csapágy, a kelleténél sokkal szorosabb, ezért rövid élettartamú lesz. Én fellazítottam a fék felőlit, de aztán rájöttem, hogy a hagyományos módon nem érezni a finom forgást, mert a kicsi tengelyt forgatva nagyon megfogja a mágnes. Az éppen szorosról rákontrázott kónusz akkor jó, ha erősen megrángatva a tengelyt éppen csak érezni egy kis kottyot. Szerintem.
Városi bringához teljesen jó, tartós. Több száz km-es túrákhoz használt bringa esetén lehet, hogy mégis valamilyen magasabb kategóriájú Shimanot néznék, vagy más gyártmányú neodímium mágneses típust, de az már 40-50 ezres kategória kerék nélkül.
Adatok:
- Mért belső ellenállás: 3,2 ohm
- Mért induktivitás: 30,7mH
- Frekvenciája: 5km/h - 8Hz, 15km/h - 24Hz, ez ugye lineáris
- Kimeneti feszültsége üresjárásban: durván a sebességgel azonos, tehát 5km/h=5V, 20km/h=19V, 35km/h=32V, ami azt jelenti, hogy egy lejtőn 50-el kb. 50VAC azaz egyenirányítva 70VDC keletkezik, ezért kell a feszültségkorlátozás!
Bármilyen lámpa esetén ajánlott a generátorral sorba kötni egy kompenzáló kondenzátort kb. 1500uF nagyságrendben (két szembefordított 3300uF elko), mert így megnő a kimeneti teljesítmény 0,5-1W-al a belső veszteségek kiegyenlítése miatt. Nálam így 25km/h-nál képes leadni 6,5-7W-ot is.
Elsősorban minden olcsóbb, egyszerű városi bringára.