Fulcrum Red Power 29 XL komplett kerék

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév: 2013 (frissítve: 2013.04.)
  • Listaár: 82.000 Ft

HASONLÓ komplett kerék TERMÉKEK



1-1 (1 vélemény)
Rendezés

zscs avatar
67 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • Red Power 29 XL: a prémium Red Metal 29 / Red Metal 1 XL, RM3 stb. sorozatok csapágyazásán és tengelyén forog, így nagyon megbízható és tartós agyakra épül (van egy Red Metal 3 szettem, 10e km felé közelítek vele, a mai napig problémamentes!)
  • viszonylag ritka karbantartást igényel, kb. minden 2000. km-nél (gyártó is ezt ajánlja)
  • példás porvédelem, beázást egyik Fulcrum kerekemnél sem tapasztaltam eddig
  • egyik Fulcrum felnimet sem kellett centrírozni soha, így ezt sem
  • Elől-hátul 24 és 28 db 2.0-1.8-1,65 triplán húzott acél küllő
  • szerintem gyönyörű:)
  • 29er méretben könnyűnek számít
  • Első kerékhez jár QR15 és sima 9mm QR adapter, mindkét manapság elterjedt szabványt támogatja
  • dacára, hogy a felni nem tubeless-ready, Stan's Yellow Tape + Stan's tubeless szelepekkel mindkét kerékre fel tudtam tenni a tubeless külsőket;)
Hátrány
  • a többi Fulcrumhoz hasonlóan, kb. 100-200 km bejáratás után szorítani kell a csapágyazáson, nálam mindkét kerék kotyogott kissé
  • ha például egy faág "rendet tesz" valamelyik kerékben, idehaza a küllők beszerzése probléma lehet (bár külföldről könnyű pótolni, úgy látom)
  • kevésbé merev, mint egy 26-os kerék
  • hátsó kerék sajnos csak sima QR, az átütős verziójú kereket külön kell megvásárolni, nem alakítható át adapterekkel
  • a felni nem tubeless-ready ***
Tapasztalat

A jól bevált márkánál maradva döntöttem a Red Power 29 XL mellett, ami jó 150 grammal könnyebb, mint a 29 SL, de már az agyak a prémium Red Metal sorozat csapágyazásain gördülnek. Igaz, nem tubeless, de Joe's átalakító szettel, vagyis Joe's szalag + gumiszalag szelepekkel, kb. fél óra alatt át tudtam alakítani. Tökéletesen működik.

***Nem én lennék, ha nem próbáltam volna meg Stan's Yellow tape-pel is: jó hír mindenképp, akik ragaszkodnának a tubeless-hez, de kissé alacsonyabb áron: az is működik!

 

Esztétikailag - számomra - kifogástalan, a kidolgozás példás, gyönyörűen anodizáltak a felnik, egy egész évnyi (bár nem túl sok terepezős km) használatának nyoma sincs rajtuk. A csapágyazást itt is szorítani kellett 100-200 km körül, mindkét keréken. Szerencsére egyszerű és egyszeri művelet, terepen is megoldható egy a legtöbb kézi szerszámon megtalálható 2.5-ös imbusszal, s alig fél perces művelet. Érdekességképp: a hátsó tengely és a szabadonfutó szintén ugyanaz, mint a magasabb kategóriába tartozó Red Metal 1, 3 és Red Metal 29 XL kerékszettnél.

 

Le- és felfelé merev, döntöttebb kanyarokban némi bizonytalanságot mutat, de nem zavaróan. A szokásosnál rugalmasabb viselkedés miatt még kényelmesebbé teszi a haladást, az igazán rázós, köves utakon is volt rá eset, kellett pár tíz másodperc, mire leesett, kilockolt villával megyek, mely nem csak a ballonos külsők jó csillapítására, de a kerékszett jó rezgéselnyelő képességére is enged következtetni.

A kerékszett némileg kevésbé merev tulajdonsága véleményem szerint három dologra vezethető vissza: háromszorosan húzott küllők, elől csak 24, míg hátul 28 küllő, a 2.25-ös ballonosabb külsők. A felnik a Mavic, Shimano és DT által is képviselt hagyományos iskolát követik 19mm-es belső szélességükkel. Lehetne szélesebb, akár egy ZTR Crest (21mm), de ezért az árért elnézhető. A kerékszett rugalmasságától senkinek sem kell tartania, valószínűleg nagyon tartós és erős lesz, melyet az is bizonyít, hogy a bicajos tömegére nézve a gyártó 109 kg/240 lbs maximum súlyhatárt ad meg.

 

A szerelés nálam egyszerűnek bizonyult, nem túl passzentos a felni és nem is engedi túl lazára a külsőket: a Schwalbe külsők könnyen, szerszám nélkül feltehetők, levételéhez is elég egy külső leszedő lap a gumi peremének kipattintásához és simán, puszta kézzel, egy mozdulattal vehetőek le. A rossz hír: sajnos a felni nem tubeless-ready. A jó pedig: ennek ellenére működik tubeless-ként. Itt jegyzem meg, tubeless 29er kerékszett égen-földön nincs 420-450 EUR ár alatt még akciósan sem, szóval már csak ezért is piros pont a Fulcrumnak, hogy ha nem is hivatalosan, de működik tubeless-ként, dacára annak, hogy a felni belső kiképzése sem olyan, mint egy Stan's ZTR-féle BST. (Azért pedig egy fekete pont a gyártó felé, hogy a Power sorozat 83-85e Ft-os ára után a "rendes" UST-s Red Metal 29 XL-hez már közel 200.000 Forintnyi összeg a beugró, ami bőven kétszeres ugrás - a kettő közé egy köztes modell, esetleg?...)

 

A legtöbb manapság kapható kerékpár gyári kerékszettjénél jóval könnyebb: a piacon 2.2-2.3 kilós kerekekkel árulják még az 500.000 - 600.000 Ft-os kategóriát is, míg a Fulcrum két kiló alatt marad. Gyorsíthatósága jó: az 1700 grammos 26-os kerekemnél valamivel lassabban ugyan, de nem zavaró mértékben. Cserébe jól "tartja" a tempót, kevésbé vész el a lendület, miközben a hátsó agy határozottan, megbízhatóan és visszafogott hangon reteszel egy fordulat alatt harminchatszor. A másik, jóval drágább 29er kerékszettemhez képest is (ZTR Arch EX 29 felnik + DT agyak/Star Rachet stb.) szépen megállja a helyét.

A 15mm-es átütős és a gyorszáras villákat egyaránt támogatja, egy-egy kupakot ki- majd bedugaszolni kell mindössze a cseréhez, mely szerszám nélkül végezhető, s alig 15-20 mp-es művelet. Mindkét szabványhoz tatozó átalakító készlet jár a kerékszetthez, nem kell külön megvásárolni.

 

Akit nem zavar, hogy nem a legmerevebb kerékszettek egyike és szereti a "gyári" kerekeket, számára ajánlott kategória, ráadásul a hasonló áron kapható Mavic Crossride 29-nél könnyebb is valamivel (ha számít valakinek), kb. jó 100 grammal.

Erre ajánlom

A gyártó specifikációka szerint XC, Maraton felhasználástól egészen az All-Mountain világáig helyt állhat. XC/Maraton bicajban használom és az All-Mountain területre én nem tartom alkalmasnak, nem elég merev hozzá. Nem kérdőjelezem meg, hogy fizikailag bírná az igénybevételt, inkább a rugalmasságából fakadó bizonytalansága miatt ítélem meg így. Ennél fogva 110-120 mm-nél többet mozgó 29er kerékpárba én biztosan nem tenném.

Ennyiért vettem
75000
Csatolt képek
Fulcrum Red Power 29 XL  2012 komplett kerék
Red Power 29 XL
31 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-1 (1 vélemény)
Rendezés
 
küllőszám:

24


 
csapágyazás:

ipari csapágyazás


 
tömeg (g/pár):

1915


 
további információk:
  • első tengely: gyorszáras vagy 15 mm-es átütő tengelyes (adapterezhető)
  • hátsó tengely: gyorszáras, 135 vagy 142 mm-es papucstávhoz (adapterezhető)

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Fulcrum Red Power 29 XL termékkel kapcsolatban: