Mavic Cosmic Carbone SL komplett kerék

2 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév: 2012 (frissítve: 2012.08.)
  • Listaár: 290.000 Ft

Használt Mavic Cosmic Carbon SL 45 Disc
250.000 Ft
új árához képest: -14%

HASONLÓ komplett kerék TERMÉKEK



1-2 (2 vélemény)
Rendezés

zsola avatar
4 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 90%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

szép esztétikus megjelenés

erős, jól bírja a magyar utakat

tartós

ha egyszer belendítetted könnyebb vele tartani a sebességet

nagy sebességnél 35-40 felett jelent pár W előnyt az aerodinamikája

ipari csapágy, nem kell karbantartani

szép, suhogó hangja van

Hátrány

kicsit nehéz, nehezebben gyorsítható, nem gramm mániás hegyi kerék

nehezebb centírozni le kell venni a felniszalagot speciális szerszám kell hozzá

esőben belemegy a víz a karbon perem alá így le kell venni a felniszalagot hogy kifolyjon belőle

Tapasztalat

Használtan vettem, nagyon jó kerék bár ilyen árban kapni jobb aero kereket.

Erre ajánlom

edzés, időfutam, sík mezőnyverseny

Csatolt képek
Mavic Cosmic Carbone SL  2007 komplett kerék
10 olvasó 90%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

simon23 avatar
4 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 95%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, 3 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Nagyon strapabíró, tényleg sokat bír a Mavic fejlesztésű alu perem. Ha sikerül újhoz hozzájutni, akkor egy jó minőségű gumi szett is jár hozzá (Yksion Pro), ami tömegében és tapadásában épp úgy ott van mint a defektállóságában. Nem utolsó sorban eléggé dekoratív is. A kerék merevsége is kielégítő, kanyarban enyhe deformációt veszek észre, de ez érthető is, hisz 90kg-al hajtom. Szépen futnak, a küllők eloxálása is igényes, kopást nem tapasztaltam, bár alig 3000km-t tettem még bele. Így a karbantartásról és az esetleges utánállításról nem tudok nyilatkozni. Sík úton nagyon megy, olyan érzésem van sokszor mintha vákumban tekernék. Nagyon jó a menettulajdonsága, annak ellenére, h a Mavicnál ebben a szegmensben alul helyezkedik el. A gyártó a kerékszetthez ad egy csomó Mavic matricát, amit én nem nagyom tudom, h hova kellene felhelyeznem, vagy mi célt szolgált a csomagban. Továbbá egy spec kulcsot amivel a csapágyat lehet feszíteni, ha fellazul, és egy küllőkulcs is jár még hozzá. 

 

Hátrány

Nekem talán annyi, h kicsit hangos , "suhog" menet közben. Még sosem volt aero kerekem, de egy kicsit zavar, és ez talán nem is hátrány, de ide is illik írni valamit.

Tapasztalat

Az idén váltottam alu bringáról carbonra. Sikerült egy spéci vázat vásárolnom és ehhez kellett keresnem. Női aggyal először az volt a cél, h valahogy harmonizáljon a vázzal. Tudom most sokan ostobának tartanak, de tényleg ez volt az elsődleges...először. Az előző bringámon is Mavic kerékszett volt (Ksyrium Elite) amivel nagyon meg voltam elégedve. Így örültem, h rátaláltam egy külföldi aprón erre az új kerékszettre. Sosem volt még ilyen drága kerék szettem, egy kicsit féltem tőle, h mennyit bírhat. Volt egy csúnya kicsúszásom ami nem járt eséssel, akkor a hátsó kereket érte nagy terhelés, kibírta. Egy hete volt egy csúnya balesetem, a kerék kibírta, semmi sérülés. Nagyon csodálkoztam, és még jobban értékelem azóta ezt a kereket. 

Erre ajánlom

Szerintem ezt ideálisan a "nagy magyar" utakra találták ki. Véleményem szerint elpusztíthatatlan. Akár edző vagy versenykeréknek, akár mindkettőnek. Igaz az eredeti ára 1000EUR körül mozog, de nagyon-nagyon megéri az árát. Mindenkinek ajánlom aki megbízható jól terhelhető és dekoratív kereket keres, bár az utóbbi jelzés szubjektív, azért nem találkoztam még senkivel, aki rondának találta volna. 

Ennyiért vettem
600EUR
Csatolt képek
Mavic Cosmic Carbone SL  2014 komplett kerék
37 olvasó 95%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-2 (2 vélemény)
Rendezés
 
modellnév:

Cosmic Carbone SL


 
felnik:
  • Maxtal és 12K carbon
  • 52 mm magas felniprofil
  • SUP™/Soudé Usiné Process - A felni összehegesztett és síkba csiszolt illesztése extrém helyzetekben is biztonságosan tart, kiküszöböli a fékezés során fellépő rezonanciát, ami kiegyensúlyozottabb kereket eredményez.
  • ISM/Inter Spoke Milling - Könnyebb felni azonos merevség mellett, mely csökkenti a tehetetlenséget és extra erőkifejtést tesz lehetővé az emelkedőkön. A küllőanyák közötti terület kisebb erőhatásnak van kitéve, így a felni anyagát súlycsökkentés céljából kimarják. A Mavic® által szabadalmaztatott, kizárólagos koncepció (US 6 402 256).
  • ETRTO méret: 622x13C

 
küllők:
  • Acél
  • Fekete

 
küllőszám:
  • Elöl: 16
  • Hátul: 20

 
agyak:
  • Alumínium agytest és tengely
  • FTS-L /Force Transfer System Light - Robosztus és egyben könnyű meghosszabbított agytest, mely egészen a kazettatest alá nyúlik. A szabadonfutó az összes nyomatékot képes továbbítani az agyra.

 
csapágyazás:

QRM+™/ Mavic High Quality Bearings - A legigényesebb kategória. Ezek a csapágyak természetesen szintén duplán tömítettek, C3 belső kialakításúak és ezen felül rendelkeznek egy mikro-beállító rendszerrel, mely lehetővé teszi a kerék gyors beállítását a jobb teljesítmény céljából. Precíziós állíthatóság a maximális mozgékonyság érdekében illetve minden időjárási körülményre


 
színválaszték:

Carbon /Nude carbon/


 
tömeg (g/pár):

1740


tömeg:
  • Első: 780
  • Hátsó: 960

 
további információk:
  • MAXTAL - Kizárólagos Mavic® szabadalom. Egy alumínium ötvözet, ami 30%-al ellenállóbb, mint a 6106 alumínium ötvözet. A könnyebb és erősebb felnik érdekében.
  • SUP™/Soudé Usiné Process - A felni összehegesztett és síkba csiszolt illesztése extrém helyzetekben is biztonságosan tart, kiküszöböli a fékezés során fellépő rezonanciát, ami kiegyensúlyozottabb kereket eredményez.
  • UB CONTROL™/Usiné Brut Controll - Forgácsolással kialakított és gyémánttal felcsiszolt fékezőfelület, mely javítja a fékhatást és kiküszöböli a fékezés során fellépő rázkódást, rezonanciát.
  • FTS-L /Force Transfer System Light - Robosztus és egyben könnyű meghosszabbított agytest, mely egészen a kazettatest alá nyúlik. A szabadonfutó az összes nyomatékot képes továbbítani az agyra.
  • ISM/Inter Spoke Milling - Könnyebb felni azonos merevség mellett, mely csökkenti a tehetetlenséget és extra erőkifejtést tesz lehetővé az emelkedőkön. A küllőanyák közötti terület kisebb erőhatásnak van kitéve, így a felni anyagát súlycsökkentés céljából kimarják. A Mavic® által szabadalmaztatott, kizárólagos koncepció (US 6 402 256).
  • QRM+™/ Mavic High Quality Bearings - A legigényesebb kategória. Ezek a csapágyak természetesen szintén duplán tömítettek, C3 belső kialakításúak és ezen felül rendelkeznek egy mikro-beállító rendszerrel, mely lehetővé teszi a kerék gyors beállítását a jobb teljesítmény céljából. Precíziós állíthatóság a maximális mozgékonyság érdekében illetve minden időjárási körülményre

Mavic logó

Mavic márka bemutatás

A Mavic egy 1889 óta létező francia kerékalkatrész és kerékpáros felszerelés gyártó cég. Minden a francia Alpok szívében kezdődik. A Mavic mögött álló csapat elég sok időt tölt itt kerékpározással, akár azért, hogy új termékeket teszteljenek és fejlesszenek, akár csak a kerékpározás öröméért. Találhatóak itt kanyargós hegyi utak, szűk ösvények, és durva downhill pályák is- minden adott az inspirációhoz.

1934-ben Antonim Magne a Tour de France-on tesztelte a cég új Duralumin abroncsait. Mivel a szabályzat tiltotta ezeket az abroncsokat, fa mintázatúra lettek festve, és teljes titokban tartották, hogy ilyenekkel versenyzik. Antonim Magne elnyerte a sárga pólót… A Dura abroncsok 750 g-ot nyomtak, szemben az 1,2 kg-os acél abroncsokkal.

A ’80-as években pár kalandvágyó fiatal átlépte a hagyományos bringázás határait, és elkezdték a bringás motokrosszt és a hegyi kerékpározást. A Mavic felismerte- és helyesen-, hogy ez nem csak egy múlandó hóbort. 1983-ban piacra kerültek a cég első mtb és bmx abroncsai.

1994-ben a „kerék mint komplett rendszer” gondolkodás elvezetett az aerodinamikus Cosmic kerékszett piacra dobásáig, ráadásul alumínium, és karbon kivitelben is. 1999-ben a Mavicnak sikerült asztaltársaságává szervezni a két nagy gumi gyártót, a Michelin-t, és a Hutchinson-t. Az eszmecsere eredménye: az UST belső nélküli rendszer. Kisebb tömeg, és felütésveszély mentesség jellemzi az azóta is használt találmányt.

2008-tól a kerekek mellett bringás cipők és ruházat is megtalálható a Mavic kínálatában.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Mavic Cosmic Carbone SL termékkel kapcsolatban: