?
?
Nekem RoadForce van, BHS-08, 60 mm 6 fok emelkedéssel. A Gepidámon egy állítható 100 milliméteres stucni volt, 5 fokra állítva. Picit hosszúnak éreztem. Nem volt nagyon zavaró. Elsősorban a felső kar alsó izomzatában (triceps) éreztem némi fáradást, bő két óra biciklizés után. Gondoltam orvosolhatja egy rövidebb kormányszár. Ahogy várható volt, orvosolta is! Felszerelés után, ahol emelkedésre lett beállítva, azonnal éreztem, hogy egy némileg egyenesebb derékkel ülök. Valószínűleg kívülről nem volt nagy a változás, de érzésre hatalmasnak tűnt. Rögtön kivettem egy hézagoló gyűrűt a négyből. Az első 3 órát meghaladó tekerés után a következőket tapasztaltam. Az irányítás alig vagy nem is változott. Talán kicsit élesebb érzés, de ez semmilyen megszokottól eltérő kormányzást nem követel. A súlynyereség kb. 100 gramm. Sajnos ez sem igazán érezhető. Bizonyosan merevebb, de ennek sem előnyét, sem hátrányát nem érzem. Nem rázza jobban a bicikli a kezem. Természetesen teleszkópom van. Ahogy már említettem, eltűnni látszik a fáradás a tricepsben. Közelebb vagyok a fekvőtámasz érzéshez, minden értelemben. Most hasonló a hátam szöge, mint eddig volt, de nagyobb súly van a kézfejemen. Mivel az én markolatom egy tenyértartós Gepida (http://www.testbike.hu/velemeny/markolat/gepida-comfort-lock) eddig kisebb szögben állt a tenyerem az alkaromhoz képest ha, mint általában, rajta pihentettem a tenyerem szélét. Most sajnos cca. 90 fok, így ez hosszabb távon kényelmetlen. Lehetne ezen változtatni, de mivel ez egy (nem állítható) szarvval egybeépített markolat választani kell, hogy melyiket részesítse előnybe az ember. Először a szarvat lőttem be a rövid próba után. És most már marad is így! Ugyanis ha a szarvat fogom akkor hallatlanul kényelmes lett a kéz tartás, háttartás, súlyeloszlás összessége. Eddig is rendre átfogtam a szarvra, de most már figyelni fogok, hogyha tisztább szituációk következnek, azaz fék-váltó használat ritkul, azonnal átfogok. Összességében tehát, elégedett vagyok a változással. A markolat kényelmi kialakításának határait egy helyen elértem, de ez csak a szempontok sokaságára hívja fel a figyelmet abban az esetben ha nagyobbat változtatunk az alkatrészek hosszán.
Amire tervezték.