Shimano BB-ES25 középrész

13 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.1]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.4]
  • Modellév:
    2017
    (frissítve: 2017.03.)
  • Listaár: 4.600 Ft

logo
28 bolt értékelés:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
A terméket FUTÁRRAL vagy a Bp., XV. kerület, Zsókavár u.32. szám alatti üzletünkben kaphatod meg!
Shimano BB-ES25
4.990 Ft

Shimano Oktalink monoblokk
3.000 Ft
új árához képest: -35%

Használt Shimano BB-ES25 68/126 Octalink monoblokk
1.500 Ft
új árához képest: -67%

HASONLÓ középrész TERMÉKEK



1-13 (13 vélemény)
Rendezés

zsoltfree avatar
45 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- masszív

- nehezen koszolódik

- könnyen javítható

- árához képest jó választás szerintem

Hátrány

Nincs.

Tapasztalat

Törődni kell vele, de ha tisztítva van néha és zsírozva, valamint megfelelően meghúzva, akkor az én 95 kilómat simán kezeli. Hátsó rugózás nélküli bringán van, de még semmilyen hátrányt nem tapasztaltam. 

Erre ajánlom

Hobbi és túrához.

Csatolt képek
Shimano BB-ES25  2013 középrész
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

NorBEE300 avatar
92 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • megfizethető árú
  • kellően merev
  • normális célszerszámmal könnyen szerelhető
  • árához képest a csapágyak minőségiek és jó futásúak
  • jó a tömítése
  • octalinkes középcsapágy+hajtómű fele árból kijön, mint egy integrált hajtás (3x9-es rendszerre való átállásnál költséghatékonyság szempontból nem elvetendő)
Hátrány

Egy hátrányt rónék fel neki a nálam eltöltött ideje alapján. Egyszer feltágult. Kis mennyiségű és oldható menetrögzítő használatával orvosolható a probléma.

Tapasztalat

1500 km-t használtam jórészt túrázásra, de volt benne némi hegyes-völgyes használat is. 118 mm-es tengelyhosszúságú volt az enyém és mivel túrázós stílusban nyüstöltem, ezért sokat ment a nagy lánckeréken a hajtás. Tehát elég jó kis erőhatásnak volt kitéve. Merevnek merev volt, nem éreztem volna azt, hogy "nyúlik". 1000 km után erős hegymenetben némi ropogást véltem hallani, de erősen kellett figyelni, hogy észrevehető legyen. Tömítettségére nem panaszkodom, mert merültem már meg vele vízben, kapott sarat, havat, port. Kibontás után a tengely szépen és könnyedén forgatható maradt. (1500 km). A rögzítő csészék menetei erősek, az "izombólmegtépem" stílust is elviselik. A hajtókar rögzítő csavarokról szintén elmondható ugyanez. 4000 Ft-os ára nem vészes, mondhatni baráti a 2-2500 Ft-os négyszöges kínai gyárilag berágott középcsapágyakhoz képest. Igénytelen konstrukció, amely hosszú távú használat esetén nem elvetendő szempont. Intenzív használatot hegyi környezetben pár ezer kilométerig elmegy, túrázni hosszú távra szerintem több ezer km-t gond nélkül elmegy. Leginkább erre ideális.

Többnyire azért ruháztam be erre a csapágyra (és a hozzáadott hajtóműre), hogy viszonylag emberi áron legyen egy használható hajtásom addig, amíg nem lesz keret integrálta. A kiadott 13000 Ft (csapágy+hajtómű) és a több mint egy éves, illetve 1500 km-es használat azt mutatja, nem volt rossz vétel és bőven megszolgálta az árát.

A kép illusztráció. Kibontás után nem készült róla kép, de hasonló felületi rozsda jelentkezett az enyémen is a középső részeken. A menetekre természetesen ez nem érvényes.

Erre ajánlom
  • túrázás hosszú távra
  • XC (erős nyúzást némileg mellőzve)
Ennyiért vettem
13000 (hajtóművel együtt)
Csatolt képek
Shimano BB-ES25  2012 középrész
az enyém is így nézett ki (illusztráció)
7 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

dr.anonimus avatar
296 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, több mint 8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • olcsó
  • nem állt még be a csapágy benne.
  • erős tengely
Hátrány
  • pocsék tömítés 
  • ennek következtében még rosszabb élettartam
  • műanyag csésze
  • bonthatatlan.
Erre ajánlom

ES25 határozottan nem ajánlom kategória. Pénzkidobás. Nehéz találni manapság másik jobb Octalink-es csapágyat, de azok minősége nagyságrendekkel jobb mint ezé.

11 olvasó 64%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

tcs71 avatar
29 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, kevesebb mint 1 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Olcsó és jó. Én elég nagy terhelésnek teszem ki a bringa minden alkatrészét. Egyszóval nyúzom rendesen. Ez a monoblock szerintem elég jó választás, nem kattog, nem nyöszörög. Halkan dolgozik, ahogy kell. Valószínűleg hosszabb igénybevétel után lehet csak reális véleményt mondani, de szerintem ez a Shimano középrész sokáig fog gond nélkül szolgálni.

Hátrány

Semmi probléma nem merült fel az elmúlt közel 700 km alatt.

Tapasztalat

Tökéletesen alkalmas átlagos használat mellett. Nem hiszem, hogy bármi gond felmerülne vele.

Erre ajánlom

Sok-sok bringázásra bármilyen körülmények között.

Ennyiért vettem
Bringán volt
Csatolt képek
Shimano BB-ES25  2013 középrész
Shimano BB-ES25  2013 középrész
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

skini12 avatar
3 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny

-Nem drága 
-Nagyon strapabíró ez a Shimano középrész!
 

Hátrány

Nem tapasztaltam!

Tapasztalat

7-8 hónapja hajtom a BB-ES25-öt, nem vagyok könnyű eset hozzáteszem de meg sem nyekken járok vele hegyre mert imádok száguldozni dehát fel kell menni ugye :D Leginkább sima XC-re használom de néha mint említettem elkap a hév és durvulok is vele kicsit.Nagyon ajánlom minden XC-nek

Erre ajánlom

Sima XC

Ennyiért vettem
Bringában volt
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

GImre84 avatar
56 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 83%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Négyszög-tengelyről váltottam erre, annak sem a futásával, csapágyával vagy a tömítésével volt a gond, hanem a merevségével. A BB-ES25 sem egy integrált tengely, de a négyszöghöz képest ég és föld a különbség.

Hátrány

A balos hajtókar már többször lelazult, menetrögzítőt kilátásba helyeztem.

Erre ajánlom

Négyszöges tengelyt olcsón, sokkal jobbra cserélni.

Ennyiért vettem
10000-ért Alivio hajtással
Csatolt képek
Shimano BB-ES25  2011 középrész
6 olvasó 83%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

korrol avatar
13 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 90%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

finoman fut annak ellenére, hogy érezni a karbantartás szükségességét

tengely nem ferdült 

egy időben recegett a Shimano BB-ES25, de elmúlt. feltételezem ez az időszak nem vált a hasznára.

 

Hátrány

nem lehet szétszedni, pedig kézzel forgatva már érezni (gyengén, de akadozik) , hogy karbantartást igényel.

Tapasztalat

truva square után nem érzek nagy változást, az jó volt, ez is az

Erre ajánlom

városban tökéletes, enyhe terepet elbírja

10 olvasó 90%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

tboy72 avatar
26 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Oktalinkes középrész, a Shimanonál belépő szintű. A futásával nincs semmi gond, bár a külső csapágyas megoldások jóval merevebbek.

A tömítése, nálam jól szerepelt, sarat nem engedi át, bár gőzborotvával biztos be lehetne küldeni.

Eddig 8200 km van benne (2012.07.25.) de egyáltalán nem kotyog a BB-ES25, a csapágyak még tökéletesen futnak.

Hátrány

A bringámban volt, gyárilag a Shimano BB-ES25. 1500 km után lelazult a bal oldali műanyag záróanya, és elkezdett nyekeregni, meg kattogni. Meg lett húzva, és abbahagyta. 6500 km-t elszaladt hiba nélkül, aztán megint nekilátott kattogni ropogni. Szétszedtük, és azt tapasztaltuk, hogy ez a záróanya teljes keresztmetszetében át van repedve és a nyöszörgést, kattogást a repedésben felgyülemlő por okozza, amit a váz szépen felerősít.

Tapasztalat

Valószínűleg túl nagy terhelést kapott, és azért repedt el a műanyag anya, bár ha fémből csinálnák, akkor nem fordulna elő ez a probléma.

Erre ajánlom

XC, város, túra, de versenyzésre nem alkalmas, oda merevebb cucc kell!

Ennyiért vettem
bringában volt
8 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

hartaidani avatar
4 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

-finoman fut, eleinte darált egy picit (kb.50 km-ig)

-jó a tömítése, nagy eső után nem ázik be, viszont a gőzborotvát ez sem szereti.

Hátrány

-eddig semmi és remélem nem is lesz.

Tapasztalat

Ennyi pénzt megér a BB-ES25, bátran lehet venni. 

Erre ajánlom

Octalinkes hajtóműhöz.

Ennyiért vettem
3500
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Strech007 avatar
25 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 6 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Utalom a shimanot de ez ennyi penzert bejon nekem. octalink rendszer, szepen fut es finoman. ammennyire lehet tisztan tartom.

ja es olcso.

Hátrány
nekem 2 honap utan elkezdett kattogni. ez kb tartott ket napig, utana ment megint rendesen. kb 4 honap mulva megint kattogott recsegett. aze eleg idegesito de nem hatraltatta a tekerest csak idegesitoen kattog. multkor leszedtem a lancot es eszrevettem h kotyog a hajtokarral eggyut. miutan felraktam ez megszunt.(egyellore)
Erre ajánlom
azoknak akik olcson akarnak monoblokkot venni, cc-re is elmegy, nekem dirten is birta. masra nm igazan
6 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

SPM avatar
2 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Merev, az octalink rendszer miatt. Olcsó. Nagyon finoman fut. Nem kell karbantartani(ami a hátránya is).
Hátrány
Nem lehet szerelni, de hát az összes monoblokk ilyen. Ha elkezd kotyogni akkor kuka.
Tapasztalat
Nekem 2 évet, (12000km-t) bírt ki amikor elkezdett kotyogni. Főleg terepen használtam télen nyáron, esőben és sárban is. Még most is finoman forog semmi berágás. Kivéve a vázból megforgatva hallani a rocogást, úgyhogy a tömítés nincs a helyzet magaslatán. Akit nem zavar a kotyogás az tovább is használhatja. Én kicseréltem egy BB-ES30-ra. Meglátjuk az mennyit bír.
Erre ajánlom
Mindenkinek aki nem akar költeni integrált tengelyes hajtóműre. A négyszögtengelyesnél jóval merevebb.
Ennyiért vettem
Bicóban volt
8 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

lasali avatar
15 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, versenyzőként használtam
Előny

Olcsó, 2000 +-pár forintért láttam itthoni netes oldalakon, bringaboltba 2500+áfa úgytudom... ennyiért ez nem pénz, dupla ennyibe kerül egy lánc...

3400km-t használtam szal nem tudom hosszú távon mennyire tartós... de ez idõ alatt nem volt vele baj, egyszer amikor lemostam a bringát kádba akkor nyeregbõl kiáláskor valami furcsa mûanyag surlódás szerû hang jött a bringából, ennek a mono blokknak tudtam be, de 20 km alatt elmúlt...

Most szedtem ki a bringából integráltra váltás miatt, nem az a húdefinoman forgó csapágy ujjal forgatva de jó ez így szerintem (talán ha eddig nem kopott "be" akkor ezután se fog még sokideig lötyögõsség vállni), mûanyag tömítése mellé közé alá nemtom hova a homok az bemászik az surlódik benne egy kicsit lehet hallani... mivelhogy szétszedni nem lehet, így marad... csapágyba gondolom nem jut be ilyen könnyen....

Szerintem nem fogja magát megadni jó darabig ha gyilkolod akkorse, ha meg elromlik... 2000 forint nem pénz egy újért... ha meg dagonyázol meg vizezel akkor szerintem inkább ilyeneket végezz ki ne a drágábbakat mert azokse hiszem hogy jobban bírják...

A menet valami fekete festékkel le van nyomatva így kisebbb az esélye hogy berohad a vázba de azé rakjá rá zsírt! Viszont a másik oldalon a mûanyag anya alatt nincs festés, ott nekem rozsdás lett....

Meg még ide vehetjük azokat a dolgokat amiért egy octalink elõny lehet... hogy nem fog rajta kotyogni a hajtókar, meg üreges a tengely belselye így elég merev...

Hátrány

Ha számolunk egy kicsit, octalink hajtókarok kb 8800+áfa, a mono blokk rosszabb esetbe megvan 3000 is, akkor majdnem 14 ezerre jön ki, ennyi pénzért kapunk egy 2008 as Deore hajtómûvet a bike24.com on, ami integrált csapágyas, sokkal merevebb, könnyebben szerelhetõ, kisebb a csapágy ellenállása is, és jobban is néz ki, meg tuti nem fog kacsázni egy picitse a tányér sor mert ott alapból a tengelyre van integráltva, 22 ért pedig már LX is van...

Tapasztalat

Hajtómûvön ne spóroljunk szerintem. Rakjunk inkább be egy sima deore váltót xt helyett stb...

Igazából elavult ez is... ott az integrált! (Fõleg hogy 2008 ba már a sima Deore is integrált, ez leszámol a 9 es octalink hajtómûvekkel...)

Ha országutiba akarod mert megette a kilóméter a mostanit akkor meg lehet hogy tényleg jobb a minnél drágábbat filozófia...

Erre ajánlom

Aki 160 ezer alatt akar összerakni egy jó bringát.

Legolcsóbban akar egy használható hajtómûvet.

Régi 6-7-8 as meggyilkolt négyszögtengelyes rendszerünket felújjíthatjuk octalinkesre.

 

Ennyiért vettem
bringába volt (TFS500)
9 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Atsuko avatar
11 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 0-500 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Szerintem megéri minnél drágábbat venni!
Hátrány
Szerinetem elõfordul, hogy kattan egy nagyot
Tapasztalat
Szerintem a monoblokk (középrész) a bicikli egyik legfontosabb elemei közé tartozik. És ez ugyebár Octalink
Erre ajánlom
Ezt csak lazára!
Ennyiért vettem
5000 Ft
7 olvasó 29%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-13 (13 vélemény)
Rendezés
 
tengelytípus:

Octalink


 
csapágyazás:

2 db zárt golyóscsapágy


 
méretek (mm):

Angol menet:

  • 68x113/118/121/126
  • 73x113/118

Olasz menet:

  • 70x113/121

 
tengely:

Cr-Mo acél


 
ház anyaga:

Acél/Ipari műanyag


 
további információk:
  • Finom forgás
  • Túlméretes középcsapágytengely

Shimano logó

Shimano márka bemutatás

"Küldetés: A természet, és a minket körülvevő világ élvezete által elősegíteni az egészséget és boldogságot."

A Shimano-t 1921-ben alapította Shozaburo Shimano, és kezdetben kerékpár szabadonfutók gyártásával foglalkozott. Mára a globális kerékpárpiac 50%-át birtokló óriásvállalattá nőtte ki magát. Gyárt hajtás és fékrendszereket, kerekeket, pedálokat, országúti, hegyi és hibrid kerékpárokba, mindezt felhasználás szerint rendezett készletek formájában. Kínálatukban találhatóak kifejezetten kezdő és hobbikerékpárosok számára készült alkatrészek, illetve a versenyek élmezőnyét kiszolgáló rendszerek is.

A kerékpáros területen kívül horgász felszerelések és egyéb, pl. snowboard alkatrészek gyártásával is foglalkozik.

A Shimano márkához köthetőek, olyan kerékpár-történelmileg mérföldkőnek számító újítások, mint a pozícionált váltás (egy kattintással egy fokozat), a középrésszel egybeintegrált hajtómű, vagy a patentpedál (SPD). Hozzá fűzhető továbbá a hegyikerékpárok kifejlődésének egy fontos állomása, az első kifejezetten MTB szett, a Deore XT 1982-es piacra dobása is.

A Shimano mind a mai napig az elérhető árú magas minőség definíciója. Jelentős előnyt szerzett kezdeti ellenfelével a Suntourral szemben, és piaci pozícióját megtartotta manapság is az amerikai Sram előretörése mellett.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Shimano BB-ES25 monoblokk miért recseg, és lazul ki?
1 válasz
utolsó: 2013. júl.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Shimano BB-ES25 termékkel kapcsolatban: