Sima cc-re használom, azért tettem bele a "DH"-s változatot, hogy bizos ami biztos alapon sokáig kitartson...
3 hónap alatt tönkrement, egy xc gépben. Csoda, hogy Bender222-nek ilyen sokáig tartott :)
Rossz dolog ez, mert egyébként szeretem és megbíztam ebben a márkában, éppen ezért is választottam...
2010-03-25 21:50 Vélemény kiegészítése (sipi7710 kérdéseire):
Eredetileg egy négyszöges (szintén truvativ) hajtás volt a gépen (a mai napig tökéletesen működik, semmi gond nincs vele), s mivel jó áron hozzájutottam egy ISIS Firex-hez, cserélnem kellett a középrészt. Nem is nagyon gondolkodtam sokat milyen márka legyen (mint fentebb említetem megbíztam a truvativ termékek minőségében, ez jobbára ma is így van), csak azon hogy DH vagy SL. A gyártó ajánlása szerint a DH arra való amit maga a név is kódol (DH, Freeride, dirt), míg az SL CC, AM felhasználásra. Egyébként a két monoblokk között a különbség 1 ipari csapágy - az SL 3 (hajtás oldalon 2) míg a DH 4 ipari csapággyal készül, a tengely anyaga és minden más ugyan az. Ennek fényében - biztos ami biztos alapon - döntöttem a DH mellett. Persze a kevés néha több, itt is ez lehetet, mivel a sok (szám szerint 4) ipari csapágyazás egyike (de az sem kizárt, hogy több) felmondta a szolgálatot. A felhasználást illetően, mint annak előtte, most is kizárólag cc-re korlátozódott.
A gépet elvittem egy jó nevű bringaszervizbe (ami kissé felhígult, így már nem favorizálom) és ott megrendeltem a középrészt és otthagytam a gépet, hogy cseréljék ki. Minek után ez megtörtént, rá 3 hónappal visszavittem, mert éreztem, hogy nehezebb tekerni a gépet. Rá is ült a gyerek, ment vele egy kört és azt mondta, hogy ez ilyen (nos akkor, ott hígult egy nagyot az a szerviz), próbálgassam még, mert lehet hogy megszűnik ez a szorulás. Nyilván nem szűnhet meg (bejáratódjon), ha az elején ennél szebben forgott (azaz bejáratott volt). Mivel a blokkom nem volt meg és semmilyen hajlandóság nem mutatkozott a cserére, úgy gondoltam majd megoldom - azóta nem viszek szervizbe bringát, megvettem a célszerszámokat és magam szerelem. Egyébként egy év garancia jár rá (mint ahogyan minden termékre jár a minimális éves gari),
Hébe-hóba használgattam, de nem volt az igazi, pár hónapig pihent is. A kiszedés; második felvonás! Zsírmentesen elképesztően túlhúzva - a hajtókart tartó csavar fej profilja is kissé deformálódva - álltam neki leszedni. 2 hónap , 5 fúrószár, 2 vágókorong (kisméretű dremel) 1 fűrészlap és már kint is volt. A hajtókar csavart kellett lefúrnom, hogy hozzáférjek a középrészhe. Azért kellet lefúrni, mert a csavarfej profilja teljesen tönkrement, az inbusz kifordult belőle folyton, így azt teljesen elnyírta . A középrész még ma is megvan és még mindig nehezen forog, nyilvánvaló, hogy a csapágyazás ment benne tönkre - persze az is lehet, hogy a sok tekeréssel tettem tönkre, hiszen egy DH-s pedálfordulatszáma, egy CC-shez képest x időre levetítve tized annyi (és ezzel most nem relációs jelet kívántam felállítani a két szakág közé) tehát ami cécézve 3 hónap tekerés az 2,5 év déházva. No de, hogy komolyra fordítsam; nyilvánvaló, hogy valami gyártási hiba lehetett a gond, mivel extra igénybevételnek nem volt kitéve - hacsak valóban nem annak számít a fél év alatt beletett ezervalahányszáz km.
Kérdés volt még a szervízelés. Az ipari csapágyas középrészeket nem lehet szervizezni, kenni sem. Irreverzibilis - csak roncsolással oldható - kötés, így a csapágyazáshoz nem férsz hozzá. (((Csak hát ez is mint innováció lett eladva, holott csak sima tömegtermelés a fogyasztói társadalom kiszolgálásához és fenntartásához..)))
Amennyire lehetett azért tisztán tartottam; nagy sárba soha nem mentem. A tömítések nem tudom mennyire hatékonyak - lehet hétvégén szétvágom és akkor okosabb leszek (s megtudom azt is hogy mitől is szorult)
Készítettem képet - még látható a tengelybe szorult csavar ( illetve már csak a csonk) amit le kellett fúrni (egyébként nagyon jól edzett acél, alig viszi a fúró; a csavar 5 répára vizsgázott)
Egyébként azóta egy Crank Brother van használatban, ami pofátlan drága cucc, de kb annyiba sikerült vennem mint ezt. Annyit mondok, lényegesen jobb.